بایگانی مهر ۱۴۰۳ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۳ ثبت شده است

۲۴
مهر
۰۳

 

🔹دوشنبه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۳ تالار وحدت شاهد شکوه و تجلی حضور و استقبال کم سابقه از یک هنر اصیل ایرانی بود.

🔹در این شب به یاد ماندنی که با شرکت حداکثری علاقه مندان به هنرموسیقی به ویژه مزینانی هایی که همیشه یار و یاور هنرمندان زادگاه خود هستند استاد سیدمصطفی جلالی پور قطعات بسیار زیبایی را اجرا کرد.

🔹تصنیف افسانه با شعر امیر هوشنگ ابتهاج(سایه)، ساز و آواز اصفهان و غزل حافظ آغازگر این کنسرت بود و با تصنیف های؛ ساقیا (مرکب خوانی همایون، اصفهان، ماهور)، ابر (در مایه اصفهان)، پَر بسته (ابوعطا )، نازنین(دشتی)، بِدرود(در مایه دشتی) و ای ایران با صدای دلنواز سیدمصطفی جلالی پور  و تک نوازی نی و قانون، دو نوازی تار و  عود هنرمندان گروه قمر ادامه یافت.

🔹 نوید دهقان(کمانچه‌نواز)، مرتضی صنایعی (نوازنده نی)، علیرضا گرانفر (سنتور)، شاهین صفایی (تار)، نسیم اربابی (کمانچه)، سپیده شایان‌راد (تمبک)، ماهگل مقتدر (عود)، مژگان حسینی (قانون) و یکتا کرمانی (آلتو)، اعضای گروه قمر را تشکیل می‌دهند.

🔹استقبال کم نظیر از این کنسرت مورد تحسین  مسوولین بنیاد رودکی( تالار وحدت) قرار گرفت و از ادب، نظم و متانت گروه و مخاطبان تشکر کرده و مدیر تالار اظهار داشت: عجب مخاطبان و هوادارانی داری آقای جلالی پور احسنت! کمتر هنرمندی است که می تواند این سالن بزرگ را پرکند.

🔹با این استقبال بسیار ارزنده به زودی چند برنامه هنری دیگر از این هنرمند مزینانی در بزرگترین تالارهای هنری کشور برگزار می شود.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۰۳

محمدکاظم مزینانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد افزود: آفرینش و بازآفرینی داستان حماسی از مهم‌ترین و دشوارترین کارهای یک نویسنده است.

این شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: اینکه نویسنده داستانی بیافریند که در آن یک سوژه حماسی قدیمی وجود داشته باشد و آن سوژه را بازآفرینی کند از سخت‌ترین کارهاست.

وی با بیان اینکه گونه ادبی حماسی، نوعی ادبیات خاص است که گستردگی بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: علیرغم گستردگی این مضمون، خلق داستان در این حوزه کار چندان راحتی نیست.

مزینانی گفت: معمولاً وقتی ما اسم داستان حماسی را می‌آوریم، مفاهیمی چون جنگ، پیکار و نبرد به ذهن مخاطب می‌آید؛ البته باید توجه کرد که پیکار نه فقط به منظور جنگ و پیکار یک جنگجو در میدان نبرد.

این نویسنده و پژوهشگر مزینانی همچنین در خصوص کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: اتفاقاً در فرایند جشنواره ملی داستان حماسی، نکته قابل توجه این بود که در آثار برجسته‌تر، به وضوح احساس می‌شد که نویسنده علاوه بر خلق یک داستان حماسی، تلاش کرده است فضا و شخصیت‌های داستانش هم امروزی باشند.

وی ادامه داد: با چنین شخصیت‌پردازی ها و فضاسازی‌ها، اگرچه انتقال مفهوم حماسه به مخاطب امروزی راحت‌تر است اما در عوض کار نویسنده دشوارتر است که این اتفاق نشان‌دهنده مهارت و توانایی بالای یک نویسنده است.

مزینانی افزود: خوشبختانه ما در این دوره جشنواره شاهد آثاری بودیم که قابلیت چاپ و انتشار دارند و هم کمیت آثار و هم کیفیت آنها قابل قبول بود.

وی یادآور شد: جایزه ملی داستان حماسی، مجالی است برای بیشتر توجه و تمرکز کردن روی مضمون حماسی در داستان‌ها؛ اگرچه این مضمون بسیار مهم و پر کاربرد در زندگی است اما آن گونه که باید، به آن توجه نشده است.

مزینانی افزود: جایزه ملی داستان حماسی زمینه‌ای برای خلق آثار بیشتری در موضوع حماسی است و امیدواریم در آینده شاهد آفرینش داستان‌های حماسی بیشتری چه در قالب رمان و چه در قالب داستان کوتاه باشیم.

به گزارش ایبنا؛ مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نیمه مهر ماه در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی شهر طوس برگزار می‌شود.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۰۳

 

با حکم با حکم دکتر رضا مسرور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، دکتر «مهدی مزینانی» به عنوان «سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری» این دبیرخانه منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضا مسرور در این حکم آورده است:

«جناب آقای مهدی مزینانی
سلام علیکم
نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» منصوب می‌شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در انجام وظایف محوله با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم، موفق و موید باشید.»

همچنین در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سعید آخوندی در زمان تصدی وی در این معاونت تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است مهدی مزینانی (خصالی)، دارای مدرک دکترای جامعه شناسی سیاسی و استاد دانشگاه است و علاوه بر مدیریت آستان مقدس امام زادگان عینعلی زینعلی علیه السلام تهران، مدیریت پروژه‌های ملی فرهنگی، اجتماعی و طرح‌های کلان سلامت محور، ورزشی و مشاوره فرهنگی ـ اجتماعی نیروگاه‌ها و هلدینگ‌های کشور را در سوابق خود دارد.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی
۲۳
مهر
۰۳

🔺کتاب صد حاوی اشعار ارزنده شاعر جوان مزینانی عبدالله محمدی مزینان(فریاد خراسانی) فرزند ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج حسین محمدی برای دریافت الکترونیکی روی سایت های مختلف قرار گرفت.

در بخشی از کتاب الکترونیکی "صد" می خوانیم:

✍️صد شعر، صد روز و شب، صد بار سکوت و صد فریاد؛ بدین  شرح بود حاصل صد بار تامل من  در جستجوی انسان ، عشق ، عرفان و آزادگی .
آدمی تنهاست ، به هنگام تولد ، زندگی و حتی مرگ.
قلمم را به خدمت تنهایی هایم گرفته ام تا بتوانم صد مرتبه دیگر آن ها را به وزن و نظم در آورم .
صد، برای من تنها یک کتاب نیست ، تعداد روز های شمرده شده از فرط غم ، اندوه و تنهاییست ، هدیه ای که گویی اول خدای  در سرشت من آفریده و دوم به لطف عزیز یا عزیزانی به من پیشکش شده .
در این نقطه از زندگانیم با وجود تمام خراش ها و زخم های روحم و با تمام خستگی تنم که به مانند پرستویی راه گم کرده و از کوچ برگشته و در ناکجا آباد سکنی گرفته هستم
قاطعانه می گویم که هر واژه ای که در این کتاب آمده ، ماحصل عشق ، دلتنگی ، دلسوزی و دوست داشتن است . چه برای خویش، چه برای آدمی ، و چه برای معشوق .
قطعا اگر می توانستید با گذاشتن دستتان بر روی سرم ذهنم را بخوانید تنها پیر مردی را می دیدید که در ۲۷ سالگی یک گوشه نشسته و دو دستی سرش را گرفته و بی مهابا فریاد می زند .
فریاد خالی از هر گونه حرفی
بجز یک آ .
یک آ که تا هر کجا که می تواند آن را می کشد و از اعماق گلویش آن را فریاد می زند.
و نمی داند حتی  برای کدام درد .
زندگی لحظه های زیبا و کوتاهی بود در میان درد های زشت و بلند مدت . من در این ابیات فریادهایم را تا حد توان به جامه ی نظم  کشیده ام و تلاش کرده ام، حرفم ، دردم، مشکلم و اندوهم را به تصویر بکشم .
امیدوارم که در این تلاش موفق بوده باشم.
در خصوص برخی از کلمات لازم است عرض کنم که من عاشق واژگان قدیمی هستم ، با اینکه خیلی از دوستان از روی مهر و محبت این مطلب را به من گوشزد کرده اند که برخی از واژگان منسوخ شده اند . اما من معتقدم که واژه هیچگاه از بین نمی رود و روح خود را تا لحظه ای که از آن استفاده کنید ، حفظ می کند.

این ابیات و غزلیات و قطعات و قصاید ، هر چند کم دلنوشته های جوانی ست که در زندگی داغ ، جدایی، تنهایی و بس تنهایی را تجربه کرده است، غم کلامم را به طبع بلندتان ببخشید.
راستش را بخواهید هیچگاه علاقه ای به چاپ کتاب یا شعرهایم را نداشتم . محبت دوستان و لطف عزیزان بود که دلسروده های مرا می‌خواندند و مرا به این امر دعوت می کردند.
تا پیش از این معتقد بودم که اشعارم را برای خود نگهدارم ، تا شاید کسی بعد از مرگم آن ها را بخواند و به منظور من در این ابیات فکر کند و شاید بهتر باشد پس از مرگم مرا درک کند .
ولی زور دوستان بر خودخواهی من چربید و اکنون در خدمت شما هستم .
با تشکر از تمام عزیزانی که مرا به سمت چاپ این ابیات سوق دادند .کسانی که به معنی دقیق کلمه برای من جایگاه خواهر و برادر دارند.

به امید عشق ، انسان ، برابری

👈برای دریافت این کتاب  می توانید به صورت الکترونیکی و یا کاغذی به سایت های زیر مراجعه نمایید.👇👇👇

 

https://taaghche.com/book/214442/%D8%B5%D8%AF

https://www.motekhassesan.com/product/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D8%AF/

https://new.faraketab.ir/book/286135-%D8%B5%D8%AF

—————-

  • علی مزینانی
۱۴
مهر
۰۳

 

سید مصطفی جلالی‌پور معتقد است که آهنگسازان موسیقی پاپ ایرانی در حال حاضر اشراف لازم به موسیقی دستگاهی را ندارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه ارغنون به مناسبت عید غدیرخم با موضوع بررسی موسیقی‌های شاد در ردیف دستگاهی ایران، با حضور مصطفی جلالی‌پور (خواننده و نوازنده سه تار)پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰  از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت

مصطفی جلالی‌پور گفت: مدح‌های عرفانی و توصیفی می‌توانند تفکر و تعمق مطلوبی را از مناسبت‌های عید در ذهن شنونده ایجاد کنند. موسیقی آیینی باید با تکیه بر اصل ژرف‌نگری، مخاطب را به فکر فرو ببرند. بر کسی پوشیده نیست که موسیقی‌های پاپ شادی‌های ظاهری را بهتر نمایان می‌کنند. اما افرادی که با تحقیق و مطالعه به شادمانی می‌رسند با گوش دادن به موسیقی‌های ژرف و اصیل در ایام عید [مناسبتی] به شادی می‌پردازند.

آهنگسازان موسیقی پاپ ایرانی در حال حاضر اشراف لازم به موسیقی دستگاهی را ندارند

وی ادامه داد: بیشتر مردم جامعه در حال حاضر به موسیقی‌هایی با ریتم تند و عامیانه علاقه دارند. موسیقی بی‌کلام برای افرادی دارای معنا و مفهوم است که گوش موسیقیایی تربیت شده و بهتری داشته باشند. ما باید در بستر زمان گوش موسیقیایی مردم را پرورش دهیم. موسیقی دستگاهی ایران ظرافت‌های متعدد و متنوعی دارد و متاسفانه اکثر مخاطبان ایران از این ظرافت‌ها بی‌اطلاع هستند.

این خواننده با بیان این که موسیقی پاپ امروزی باید از همه دستگاه‌ها و گوشه‌های ردیف موسیقی ایران استفاده کند، توضیح داد: در حال حاضر فعالان موسیقی پاپ برای تولید آهنگ‌های جدید به طور جامع دستگاه‌های موسیقی ایرانی را در نظر نمی‌گیرند. بسیاری از آهنگ‌سازان موسیقی پاپ برای تولید موسیقی فقط از دستگاه‌ شور و آوازهای دشتی و اصفهان [مینور] استفاده می‌کنند.

مصطفی جلالی‌پور گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از خوانندگان آگاه و خوب موسیقی ایرانی به دلیل جذب مخاطب تمام قطعات خود را فقط در یک گام مشخص اجرا می‌کنند، در حالی که هر شعر و ملودی در گام‌های متنوع به بهترین شکل اجرا می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: آهنگسازان موسیقی پاپ ایرانی باید به ظرافت‌ها و اصول موسیقی دستگاهی [ربع پرده‌ها] اشراف کامل داشته باشند که البته در حال حاضر اینگونه نیست. موسیقی پاپ باید میان منبع اصلی موسیقیایی و دلِ مخاطب ارتباط موثر و مفید برقرار کند.

🔹این برنامه رادیویی هفتم مرداد ۱۴۰۰ از رادیو گفت و گو با حضور بنی صفار(تهیه کننده)، مهدوی(کارشناس مجری)، مصطفی جلالی پور(خواننده و نوازنده سه تار) و ارتباط تلفنی با خانم آزاده بهپور(نویسنده، موسیقی دان و کارشناس موسیقی) و خانم ندا سیجانی(خبرنگار حوزه موسیقی) پخش شد.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی
۱۳
مهر
۰۳


 سید مصطفی جلالی پور، خواننده موسیقی ایرانی، در مصاحبه‌ای به مناسبت برگزاری کنسرت «بدرود»، از مفاهیم و تم‌های مشترک قطعات این کنسرت، تأثیر همکاری با نوید دهقان و گروه موسیقی «قمر»، و نیز جایگاه موسیقی سنتی ایرانی در دنیای امروز سخن گفت.

کنسرت «بدرود» شامل قطعاتی از دستگاه شور (ابوعطا و دشتی)، نوا، و دستگاه همایون و آواز اصفهان است. جلالی پور درباره مفهوم اصلی این قطعات گفت: “مهم‌ترین مفهومی که از لابه‌لای ملودی‌ها، نغمه‌ها و کلمات این آثار به گوشم می‌رسد، عاشق بودن و پایبندی به راستی ست.” او افزود که این مفاهیم از طریق احساس عمیق و اجرای دقیق قطعات به مخاطبان منتقل می‌شود و سعی دارد ارتباطی عاطفی و معنوی با آنان برقرار کند.

همکاری با نوید دهقان و گروه قمر؛ فرصتی برای تعالی هنری

مصطفی جلالی پور همکاری خود با نوید دهقان و گروه «قمر» را فرصتی مغتنم و شیرین دانست و گفت: “این همکاری، سال‌هاست که به موازات سال‌های جوانی‌ام شکل گرفته و برای من همراه با تجربه‌های ارزشمندی بوده است.” وی افزود که موسیقی‌ای که با گروه قمر خلق می‌شود، هدفمندی و نگاهی روشن به راهی سرشار از راستی و درستی دارد و این باعث عمق بخشیدن به تفسیر و اجرای او از موسیقی سنتی شده است.

نوآوری در موسیقی سنتی؛ حفظ اصالت و ایجاد جذابیت

در دنیای امروز که موسیقی مدرن و تلفیقی رواج یافته است، جلالی پور جایگاه موسیقی سنتی ایرانی را محکم و پایدار می‌بیند و تأکید دارد که تلفیق و نوآوری در این نوع موسیقی باید با دقت و حساسیت انجام شود. او در این باره گفت: “تلفیق و نوآوری تا جایی که به بنیان و پایه موسیقی ملی ما آسیبی نزند و باعث خوش‌رنگ و جلوه‌گر شدن آوای ایرانی گردد، بسیار خوب و ارزشمند است؛ اما نباید منجر به کمرنگ شدن یا تغییر اصل آن به نوع دیگری از موسیقی شود.” وی به اهمیت حفظ هویت موسیقی سنتی اشاره کرد و افزود: “برای جذب جوانان به موسیقی سنتی، کافی است موانع موجود برطرف شوند و حمایت لازم از این موسیقی صورت گیرد؛ نیازی به کار اضافی نیست. بنیان فرهنگ و موسیقی ایرانی پویاست و در فضای مناسب خود رشد و نمو می‌یابد.”

همدلی و هماهنگی؛ کلید موفقیت گروه قمر در کنسرت بدرود

در پاسخ به سوالی درباره تعامل و هماهنگی میان اعضای گروه موسیقی قمر، جلالی پور به همدلی و یکدستی بی‌نظیر میان اعضا اشاره کرد و گفت: “این همدلی، که منشأ آن تفکر و نوع نگاه نزدیک افراد به موسیقی و دغدغه‌های انسانی مشترک است، تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت اجرا دارد و باعث می‌شود که اجرای گروه بتواند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.” او این همدلی را عامل اصلی در موفقیت و ارتقای سطح کیفی اجراها دانست.

پیام اصلی کنسرت بدرود؛ بازگشت به اندیشه زلال و والای انسانی

در پایان، مصطفی جلالی پور به پیام اصلی کنسرت «بدرود» اشاره کرد و گفت: “ما به آن چیزی که اعتقاد داریم و دوست می داریمش پایبندیم و برایش کار می کنیم.”، او بیان کرد که این پیام از طریق انتخاب قطعات و نوع اجرای دقیق و عمیق آن‌ها به مخاطبان منتقل می‌شود و امید دارد که بتواند اثری عاطفی و معنوی بر آنان بگذارد.

منبع؛ سایت موسیقی ایرانیان

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی
۰۸
مهر
۰۳

🌙در شبی به یاد ماندنی با حضور همه جانبه و حمایت آحاد شهروندان مزینانی و هنر دوستان خطه ی کویر

🎼کنسرت "بدرود" گروه قمر

🎙با نوای دل انگیز استاد سید مصطفی جلالی پور

🔹زمان؛ دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳  ساعت ۲۱:۳۰

🔹مکان؛ تهران، تالار وحدت

🔸تهیه بلیط از سایت؛ https://www.iranconcert.com/concert/16288

👈از هم اکنون بلیط خود را تهیه کنید و یاری رسان هنرمند مزینان باشید....

 


آشنایی با فرزند هنرمند مزینان

 

🔹آقا مصطفی در خانواده سادات جلیل القدر و والدین عاشق و شیدای اهل بیت علیهم السلام به دنیا آمد و پدر بزرگوار او سید محسن جلالی پورکه تا پایان عمر با برکتش مدیریت هیئت علی اکبری مزینان را برعهده داشت از همان کودکی مشوق فرزندانش در کار هنری بود و با همین رویکرد مصطفی که در مسجد خیابان خورشید فعالیت قرآنی و فرهنگی داشت و با لحن عربی و فارسی آشنا بود در موسیقی نیز پیشرفت خیلی سریعی کرد و در کلاس های اساتید بزرگ این رشته شرکت و آواز را به خوبی آموخت . او از سال1374 فراگیری آواز را نزد اساتید برجسته موسیقی تجربه کرد و  از محضر اساتیدی چون ابراهیم زمانی(شاگرد استاد مهر تاش) محمدعشاق (مکتب تبریز واستاد صالح عظیمی)، استاد سید کمال الدین عباسی(مکتب اصفهان محمد طاهر زاده)، استاد آل آقا و... کسب فیض کرده و همچنین در یک دوره کارگاه آوازی استاد شجریان شرکت کرد.

 🔆تدریس در آموزشگاه های مختلف و همچنین فرهنگسراهای تهران از سال 1382،بر گزاری کنسرتهایی در تهران و شهرستانها، اجراهای برنامه و آموزش در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به مناسبتهای مختلف از سال 91 ، استاد مدرس آواز ایرانی و تدریس صداسازی و فن بیان به همراه زنده یادصدرالدین شجره و بیش از ده سال سابقه ی کاری و عضویت کانون خوانندگان ایرانی از دیگر فعالیت های این هنرمند مزینان است.


🔹استاد سیدمصطفی جلالی پور علاوه بر تدریس و آموزش در دانشگاه ها و دانشکده ها و آموزشگاه های معتبر و برنامه های هنری شبکه های تلویزیونی، با همکاری نوید دهقان و نسیم اربابی در گروه موسیقی قمر و ارنواز  از "آلبوم امان زهجر" که شامل هفت قطعه و تصنیف ؛ «خوشه چین،امان زهجر،نغمه نوروزی،در بهار امید،امان از این دل،آواز ابوعطا و رنگ ابوعطا» است در اسفند 1393 رونمایی کرد که مورد استقبال ویژه علاقه مندان موسیقی قرار گرفت. او اولین اثر موسیقایی خود را تقدیم به روح والدین سفرکرده خویش کرد.

🔹وی از سال 94تاکنون چهار کنسرت بزرگ موسیقی با همراهی گروه ارنواز و قمر در تالار شمس و وحدت برگزار کرده که با تحسین هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

🎼دومین آلبوم موسیقایی استاد جلالی پور به صورت مشترک با سالار عقیلی و با عنوان ماه پشت ابر در   ٢۷ اردیبهشت ١٤٠٠ رونمایی شد.

با تعطیلی بعضی کلاس ها و برنامه های حضوری هنری این فرزند هنرمند مزینان در سه سال اخیر به خاطر کرونا او آموزش شاگردانش را به صورت آنلاین و در فضای مجازی ادامه می دهد و جالب است که تعدادی از این علاقه مندان به موسیقی خارج از کشور هستند و مشتاقانه در کلاس های مجازی استاد شرکت می کنند.

🔹دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳  ساعت ۲۱:۳۰ بار دیگر صدای دلنواز او با همراهی گروه قمر در تالار وحدت بزرگترین و مهمترین مرکز هنری ایران با حضور علاقه مندان به موسیقی سنتی طنین انداز می شود.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی
۰۴
مهر
۰۳

🖌نویسنده و محقق؛ دکتر احمد باقری مزینانی ... استاد دانشگاه

 

 

⚛️ مبتنی بر اخبار منتشر شده انفجار برخط پیجوها ارتباطی (پیجرها) با مدل AP924 ساخت شرکت تایوانی APOLLO SYSTEMS در میان عناصر مقاومت و مردم لبنان، یک رخداد مهم و اثرگذار در دوره معاصر است. هرچند حزب‌الله در زمینه تضمین سلامت این پیجوها دچار غفلت شده است، اما پیجو یک وسیله کم خرج و محبوب برای ارتباط‌گیری در میان بسیاری از مردم به ویژه مراکز خدمات عمومی است. با این وجود در خصوص چگونگی تبدیل این وسیله ارتباطات اجتماعی به ابزار ترور امنیتی علیه جامعه لبنان، می توان چند گمانه قابل ارائه کرد:

 

🔻 گمانه ۱. تروریسم لیتیومی
این گمانه یک تحلیل فنی و حرفه‌ای و عین در یک تحلیل راهبردی در مورد استفاده از پیجوها در انفجارهای لبنان است. از این منظر وسایل ارتباطی مسلح به باتری‌های لیتیومی یک قابلیت نوین فناورانه برای تخریب زیرساخت‌های حریفان و کشتار مخالفان است. از نظر کارشناسان فناوری؛ باتری‌های لیتیومی در زمان شارژ طولانی مدت و یا با قرار گرفتن در برابر امواج خاص الکترومغناطیسی، به سبب تحریک‌پذیری سلول‌های شیمیایی حالت "فرار حرارتی" (Thermal Runaway) گرفته و تا ۶۰ یا ۷۰ درجه سانتیگراد گرما افزایش یافته و زمینه احتراق یا انفجاری ناگهانی باتری مهیا می‌شود. این خطرها باعث شده است که شرکت‌های هوانوردی محدودیت‌هایی برای تلفن‌های همراه در پروازهای خود اعمال نمایند.
در صورت صحت انفجار ناشی از تحریک باتری‌های لیتیومی در لبنان، به دلیل وابستگی زیست فردی و اجتماعی به فناوری‌های متکی بر اینگونه باتری‌ها و زیرساخت‌های فکری جنایتکارانه صهیونیست، جامعه بشری با یکی از بزرگترین تهدیدات تاریخ مواجه خواهد شد.

🔻 گمانه ۲. تروریسم سایبری
این گمانه مبتنی بر یک تحلیل نظامی و در عین حال فناورانه در تروریسم سایبری و کشتار مخالفان و حریفان است که در آن نهادها سایبری قدرت‌های غربی با اشراف تکنیکی و مدیریتی خود بر فناوری‌های نوین، توانمندی خود را در خدمت دستگاه‌های ترور صهیونیست قرار می‌دهند.
از آنجا که عملیات بیروت هم در کمیت و هم در کیفیت‌، فراتر از توانمندی و اراده‌ی رژیم صهیونیستی است و شواهد زیادی برای مشارکت کلیدی NSA آمریکا، GCHQ بریتانیا، فرماندهی سنتکام و سایبری پنتاگون مانند حضور هواپیمای EC-130H Compass Call (ارتش آمریکا) و یک فروند هواپیمای بریتانیایی در آسمان شرق دریای مدیترانه و از مبدأ قبرس وجود دارد. ضمن اینکه طی چند روز قبل از حادثه انفجارها، بیمارستان آمریکایی در بیروت، پیجوهای کارکنان و پرستاران خود جمع آوری کرده است.

🔻 گمانه ۳. تروریسم امنیتی
سبقه تاریخی صهیونیست‌ها در استفاده حداکثری از تروریسم از یک سو و کمین آنان با همکاری شرکای راهبردی در فرآیندهای زنجیره تامین تجهیزات برای کشورها و گروه‌های مقاومت از سوی دیگر، مهمترین دلایل برای تقویت ظن تجهیز پیجوها به مواد منفجره است.
شواهد زیادی همچون توئیت ادوارد اسنودن افشاگر سابق آژانس امنیتی آمریکا (NSA) مبنی بر اینکه به سبب سازگاری، هدفمندی و حجم صدمات وارده، پیجوها به مواد انفجاری تجهیز شده‌اند و گزارش‌های شبکه‌های تلویزیونی اسکای نیوز و الجزیره، حاکی از دست یافتن موساد از طریق یک عامل هندی مستقر در نروژ یا شرکت صوری و واسطه در مجارستان به نام BAC، به باتری پیجوها و آلوده کردن انها با مقداری حدود ۲۰ گرم ماده PETN با قابلیت انفجار شدید است. برخی از این منابع خبری اضافه کردند؛ از آنجا که حزب الله به این پیجوها مظنون شده است بناچار رژیم صهیونیستی مجبور شده قبل از زمان مقرر پیجوها را منفجر نماید.

♻️ استنباط راهبردی

🔹۱. نبرد پیجوها و انفجار برخط و همزمان آنها در لبنان، یک "اقدام ترکیبی خباثت آمیز" و یک "تکانه بزرگ امنیتی" است. بنابراین اقدام تروریستی در بستر فناورهای نوین توسط رژیم صهیونیستی، یک "بدعت خطرناک در جنایت فراگیر علیه بشریت" محسوب می‌شود چرا که این اقدام استفاده از ابزارهای توده پسند، برای "ترویسم زنجیره‌ای" علیه جان و روان شهروندان عادی در جهان است.

🔸۲. رژیم صهیونیستی به عنوان "شر مطلق" با پشتوانه آمریکا و بریتانیا به عنوان "شر مسلط" و یاری پیمانکاران آنان در شرکت‌های نظیر مایکروسافت، اپل، متا و دولت‌های تایوان، کره، هند و ژاپن، در تلاش هستند از یک سو در بستر "جنگ شناختی" بر امواج "اسب تراوای فناوری" سوار شوند و از این طریق "مدیریت ادراکی نخبگان" و "مدیریت عاطفی توده‌ها" را در اختیار بگیرند و از سوی دیگر با "کمین در فرآیند زنجیره تأمین"، از این فناوری‌ها به عنوان ابزار "الکترو تروریسم" برای سلطه نظامی و کشتار جمعی بهره‌گیری ‌کنند.
✍️#احمد_باقری_مزینانی استاد دانشگاه/۲ مهرماه ۱۴۰۳ه.ش

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

  • علی مزینانی