مصطفی جلالی پور: «بدرود» تلفیقی از نوآوری و اصالت موسیقی سنتی ایرانی است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


 سید مصطفی جلالی پور، خواننده موسیقی ایرانی، در مصاحبه‌ای به مناسبت برگزاری کنسرت «بدرود»، از مفاهیم و تم‌های مشترک قطعات این کنسرت، تأثیر همکاری با نوید دهقان و گروه موسیقی «قمر»، و نیز جایگاه موسیقی سنتی ایرانی در دنیای امروز سخن گفت.

کنسرت «بدرود» شامل قطعاتی از دستگاه شور (ابوعطا و دشتی)، نوا، و دستگاه همایون و آواز اصفهان است. جلالی پور درباره مفهوم اصلی این قطعات گفت: “مهم‌ترین مفهومی که از لابه‌لای ملودی‌ها، نغمه‌ها و کلمات این آثار به گوشم می‌رسد، عاشق بودن و پایبندی به راستی ست.” او افزود که این مفاهیم از طریق احساس عمیق و اجرای دقیق قطعات به مخاطبان منتقل می‌شود و سعی دارد ارتباطی عاطفی و معنوی با آنان برقرار کند.

همکاری با نوید دهقان و گروه قمر؛ فرصتی برای تعالی هنری

مصطفی جلالی پور همکاری خود با نوید دهقان و گروه «قمر» را فرصتی مغتنم و شیرین دانست و گفت: “این همکاری، سال‌هاست که به موازات سال‌های جوانی‌ام شکل گرفته و برای من همراه با تجربه‌های ارزشمندی بوده است.” وی افزود که موسیقی‌ای که با گروه قمر خلق می‌شود، هدفمندی و نگاهی روشن به راهی سرشار از راستی و درستی دارد و این باعث عمق بخشیدن به تفسیر و اجرای او از موسیقی سنتی شده است.

نوآوری در موسیقی سنتی؛ حفظ اصالت و ایجاد جذابیت

در دنیای امروز که موسیقی مدرن و تلفیقی رواج یافته است، جلالی پور جایگاه موسیقی سنتی ایرانی را محکم و پایدار می‌بیند و تأکید دارد که تلفیق و نوآوری در این نوع موسیقی باید با دقت و حساسیت انجام شود. او در این باره گفت: “تلفیق و نوآوری تا جایی که به بنیان و پایه موسیقی ملی ما آسیبی نزند و باعث خوش‌رنگ و جلوه‌گر شدن آوای ایرانی گردد، بسیار خوب و ارزشمند است؛ اما نباید منجر به کمرنگ شدن یا تغییر اصل آن به نوع دیگری از موسیقی شود.” وی به اهمیت حفظ هویت موسیقی سنتی اشاره کرد و افزود: “برای جذب جوانان به موسیقی سنتی، کافی است موانع موجود برطرف شوند و حمایت لازم از این موسیقی صورت گیرد؛ نیازی به کار اضافی نیست. بنیان فرهنگ و موسیقی ایرانی پویاست و در فضای مناسب خود رشد و نمو می‌یابد.”

همدلی و هماهنگی؛ کلید موفقیت گروه قمر در کنسرت بدرود

در پاسخ به سوالی درباره تعامل و هماهنگی میان اعضای گروه موسیقی قمر، جلالی پور به همدلی و یکدستی بی‌نظیر میان اعضا اشاره کرد و گفت: “این همدلی، که منشأ آن تفکر و نوع نگاه نزدیک افراد به موسیقی و دغدغه‌های انسانی مشترک است، تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت اجرا دارد و باعث می‌شود که اجرای گروه بتواند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.” او این همدلی را عامل اصلی در موفقیت و ارتقای سطح کیفی اجراها دانست.

پیام اصلی کنسرت بدرود؛ بازگشت به اندیشه زلال و والای انسانی

در پایان، مصطفی جلالی پور به پیام اصلی کنسرت «بدرود» اشاره کرد و گفت: “ما به آن چیزی که اعتقاد داریم و دوست می داریمش پایبندیم و برایش کار می کنیم.”، او بیان کرد که این پیام از طریق انتخاب قطعات و نوع اجرای دقیق و عمیق آن‌ها به مخاطبان منتقل می‌شود و امید دارد که بتواند اثری عاطفی و معنوی بر آنان بگذارد.

منبع؛ سایت موسیقی ایرانیان

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">