پاسدار شهید محمد اسدی مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پاسدار شهید محمد اسدی مزینانی

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ق.ظ

از این پس در آخر هفته هر ماه شاهدان کویرمزینان پیام شهدای این کویرقهرمان پرور را از طریق سامانه پیامکی ارسال می نماید و همزمان بخشی از زندگینامه شهید منتخب نیز در وب شاهدان منتشر خواهد شد که این هفته به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات بیت المقدس اولین پیام از وصیتنامه شهید محمد اسدی مزینانی به شماره شهروندان ارسال گردید و به همین مناسبت گوشه هایی از زندگینامه شهید تقدیم می شود:

 

برگی از زندگینامه شهید  محمد اسدی مزینانی

محمد اسدی مزینانی فرزند حاج علی در سال 1342ه.ش در مزینان سبزوار به دنیا آمد . شخصیت معنوی او در دامان والدینی  شکل گرفت که سراسر زندگیشان برای رضای خداوند و شرکت در مجالس مذهبی بوده و می باشد. پدرمحمد انسانی خوش برخورد و خوش صحبتی است که علی رغم زحمات طاقت فرسایش درکشاورزی هیچگاه لبخند از لبانش محو نمی شود او از طرف مادری وابسته سلسله جلیله سادات است و مادری نمونه و به شدت معتقد داشت که کراماتش همیشه درذهن فرزندان و نوه هایش متبادر است.محمد خوش خلقی و مهربانی را از والدین وجده اش به ارث برده بود.

مادر محمد زنی مهربان، زحمتکش و مذهبی است که در عشق به فرزند و علاقه به آنها زبانزد است اما به هنگام خبرشهادت پسر ارشدش چنان  صبرو شکیبایی زینب وار ازخود نشان داد که دیگران را به حیرت وا داشت.

 محمد درچنین خانواده ای رشد کرد.و باهمین اعتقاد پس ازسپری کردن دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی وارد سپاه پاسداران شد و داوطلبانه عازم میادین نبردگردید.

تازه داماد بود و دخترخاله اش را برای نامزدی انتخاب  کرده بود ولی جبهه را ترجیح داد و به منطقه جنگی رفت و در آخرین روز از آبان هزارو سیصدو شصت و دو، در منطقه پنجوین به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر مطهرش پس ازده سال توسط گروه تفحص کشف و پس  از تشییع در سبزوار در بهشت حضرت علی (ع) زادگاهش مزینان به خاک سپرده شد.

                                                   *****

سفارش شهید محمد اسدی مزینانی:

برادرانم بدانید که من آگاهانه در این راه قدم برداشتم،چرا که خون شهیدان از صدر اسلام تا کنون صدا می زنند که برای چه نشسته اید؟

اکنون انقلاب اسلامی به پیش می رود تا اسلام را در سراسر جهان گسترش دهد

 

نظرات  (۶)

انشا الله وقتی به عکس شهدا نگاهمان افتاد,عکس شهدا عمل نکنیم.
الهم الرزقنا شهاده

پاسخ:
پاسخ: باسلام و عرض ادب
انشاء الله
  • مجله اینترنتی اسرارنامه
  • با سلام واحترام
    مزینانی بودن به دکتر علی شریعتی و فرزندانش کمک کرد
    http://www.asrarnameh.com/news.php?id=5299

    پیروز باشید...

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
    به زودی از این مطلب هنرمندانه شما در شاهدان کویرمزینان بهره مند خواهیم شد
    مهدی بیا که عید اعظم پیمبر است / این بعثت محمد و تبریک حیدر است

    در اهتزار پرچم قرآن هل اتی / تا موسم ظهور بدستان رهبر است . . .

    عید مبعث مبارک

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
    عیدتان مبارک
    از طرح زیبایتان در شاهدان کویرمزینان استفاده شد
    خداوند شما برادر عزیز را که همچنان یاد شهدا را در اذهان بدون هیچ چشمداشتی و با راه اندازی وبلاگ با هزینه شخصی خود زنده نگه می دارید پایدار و استوار داشته و به خانواده محترمتان اجر اخروی عطا نماید

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
    خدا به شما حامی مستضعفین نیز جزای خیر عطا نمیاد و ثابت قدم باشید
  • محمدرضا مزینانی (پسرعمو)
  • باسلام خدمت پسرعموی گرامی میخواستم تشکرویژه ای داشته باشیم بخاطردرج زندگینامه شهدای گرانقدرخطه همیشه سرافرازمزینان

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
    خداوند به شما رزمنده دوران دفاع مقدس نیز جزای خیر عطافرماید
  • محمد رضا سویزی
  • یادش بخیر جنگ و شهید وشهادت و مزینان واین گل پرپر از کجا آمده و اعزام نوجوانان و جوانانی که هنوز پشت لبشان سبزنشده بود. اگر اشتباه نکنم شما همان علی مزینانی خودمان هستی که گاه در جبهه بودی و گاه دعا و نوحه می خواندی و گاهی صدام در دام را اجرا می کردی درست است؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام و عرض ادب

    بله عزیز و یادهمه ی این یادها که گفتی بخیر یاد داوود و علی اصغر سویزی و حمید بهمن آبادی و حسن صانعی و سیدحسن حسینی و چندین همکلاسی شهیدمان بخیر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">