🚩مداحان مزینانی(3)...حاج غلامرضا مزینانی حاجی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🚩مداحان مزینانی(3)...حاج غلامرضا مزینانی حاجی

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۲۰ ق.ظ

✍️ذاکرالحسین(ع) استاد حاج غلامرضا مزینانی حاجی نوکر آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که تمامی عمر پر برکتش را به ذکر نام و یاد آن بزرگان گذرانده و نوحه خوان و تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان را بزرگترین افتخار خود می داند.
حاج غلامرضا مزینانی فرزند زنده یاد حاج محمد در خانواده ای متولد شد که ذکر شب و روزشان حسین بوده و نوحه خوانی و تعزیه خوانی را از نیاکان خویش به ارث برده و چه میراث گرانبهایی که عاقبتش نیکنامی و سرانجامش شفاعت آل الله و روسفیدی در روز محشر است ...

🔹این خادم اباعبدالله که بیستم مرداد ماه هزار و سیصد و سی و پنج در مزینان دیده به جهان گشود و تا ششم ابتدایی قدیم درس خواند از محضر مربیان آموزش قرآن کریم این دیار خاصه حاجی معلمی فر(پیغمبر) بهره جست و از همان نوجوانی در هیئت حسینی مزینان پای ثابت مداحی و تلاوت قرآن  بود و به خاطر صدای رسا و البته سبک منحصر به فردش در ذکر مصیبت و شبیه خوانی همیشه مورد توجه بزرگان این عرصه و استقبال سوگواران حسینی بوده است.

🔹استاد حاج غلامرضا حاجی در تعزیه های مختلف مزینان نقش های ماندگاری را البته در کسوت موافق خوانی اجرا کرده  که مهمترین آن ها حضرت ابوالفضل العباس در دهه ی دوم است که خود یکی از مؤسسین و بنیان گذاران این تعزیه می باشد. حضرت مسلم بن عقیل، جناب مسیب، امام حسن، امام سجاد، امام علی و امام رضا علیهم السلام و... دیگر نقش هایی است که انگار ردای آن را بر قامت صدای این ذاکر و خادم آل الله دوخته اند.

🔹مردم جوین به خصوص شهروندان قلعه نو شفیع آباد قدردان صدا و آداب این تعزیه خوان مزینانی هستند و سال هاست در روز عاشورا از اجرای او در نقش حضرت عباس بهره می برند.

🔹استاد غلامرضا مرد روزهای سخت است و در سخت ترین شرایط هجوم مزدوران دیکتاتور عراق همراه با فرمانده بسیجی شهید والامقام حاج محمد امین آبادی و دیگر رزمندگان مزینانی عازم جبهه های نبرد گردید و پس از شهادت یار و مقتدایش سنگربان پایگاه بسیج شهدای مزینان شد و سال ها به عنوان فرمانده این پایگاه به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

  🔹در کارنامه زرین و گسترده این خادم نیکوکار مزینان خدمات ارزنده ای از فعالیت های او به ثبت رسیده که می توان به این موارد اشاره کرد؛« شش سال عضویت در شورای اسلامی مزینان و عضو ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان داورزن از اولین روزهای اقامه نماز در این شهرستان، پیگیری و اهتمام مجدانه وی در واگذاری زمین پایگاه بسیج شهدای مزینان از مرحوم استاد غلامحسین سلمانی و پیگیری و نامه نگاری به مسؤلین بلندپایه سپاه که موجب شد در سال هشتاد  با دستور مستقیم فرمانده کل آماد وقت سپاه جناب سرهنگ فخاریان ، مبلغ ده میلیون تومان به فرمانده آماد استان تحویل شود تا مصالح و اقلام ساختمانی در اختیار پایگاه مزینان قرار بگیرد و در این مسیر با همراهی سردار علیرضا مزینانی و جناب سرهنگ عباسعلی مزینانی(صانعی) ساختمانی به مساحت ۲۳۰متر زیر بنا برای پایگاه مزینان احداث شد که مورد تحسین و تمجید فرماندهان و مسئولین وقت سپاه و بسیج قرار گرفت»

🔹ذکر شب خوانی و سحرخوانی های او در ماه رمضان بی بدیل و کم نظیر است و این صدای ماندگار فرا رسیدن رمضان و محرم را به مردم مزینان نوید می دهد تا برای بندگی یک ماه پربرکت و سوگواری دو ماه محرم و صفر آماده شوند.

🔹جاودانگی صدای استاد مسلم تعزیه خوانی مزینان آوازه ی او را به دیگر روستاها و شهرها نیز کشانده است و تعزیه خوانان بزرگ منطقه جوین و داورزن و سبزوار بارها همراه با او در مناسبت های مختلف به اجرای تعزیه پرداخته اند و این همکاری و همراهی هم چنان با افتخار ادامه دارد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">