اهدای عضو یک شهروند مزینانی هم زندگی بخش شد و هم زیبایی زندگی را بخشید :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🔹کربلایی مهدی مزینانی باقری که در کنگره عظیم اربعین امسال همراه با زائران حرم دوست عازم کربلای معلی شده بود پس از بازگشت به وطن و گذشت 10 روز در تهران بر اثر سانحه ی تصادف با موتور سیکلت مصدوم و به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد.

🔹پس از گذشت یک هفته با تأیید پزشکان معالج و متخصصین مغز و اعصاب مرگ مغزی این پدر 51 ساله مزینانی تأیید و خانواده ایثارگر باقری  به اهدای اعضای بدن او و جان بخشیدن به بیماران دیگر رضایت دادند.

🔹با انتقال پیکر وی به بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، اهدای عضو با موفقیت انجام و  کبد جان آفرین مهدی مزینانی به بیمارستان دیگری منتقل شد.
 
🔹شایان ذکر است قرنیه های این عزیز از دست رفته برای پیوند به بانک چشم ایران اهدا و حالا پیوند قرنیه نور امید را به چشمان دو هموطن نوید می دهد و زیبایی را به زندگی دو عزیز نیازمند پیوند قرنیه پیوند زد.

🔹خاندان مرحوم باقری مزینانی که اغلب از خیرین نیکوکار و رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس هستند در این آزمون سخت هم سربلند بیرون آمدند و همگی معتقدند مهدی پس از مرگش هم زنده خواهد بود چون زندگی دوباره به کسانی بخشید که امیدی به زنده ماندن نداشتند و بدون تردید این هدیه موجب شادی روح آن مرحوم نیز می شود.

🔹دکتر قربانی قائم مقام واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص گفت: مرگ مغزی بدون بازگشت است و در ایران حتما باید به تأیید ۴ متخصص برسد و متخصص پزشکی قانونی فرآیند را بازبینی نماید.
 
🔹قربانی افزود: تقریبا از هر ۱۰۰ مورد مرگ فقط یک تا دو مورد با وضعیت مرگ مغزی اتفاق می افتد و با وجود صدمات وارد شده به پیکر این عزیز، کبد قابل اهدا بود و خانواده بزرگوار در سخت ترین شرایط تصمیم زیبای جان آفرین شدن مهدی مزینانی را گرفتند و برکات این تصمیم سبب آرامش خاطر خانواده خواهد شد.

🔹دکتر قربانی با اشاره به آمار قابل توجه عدم رضایت به اهدای عضو در خانواده هایی که اطلاع کافی از وضعیت مرگ مغزی ندارند،  خاطر نشان کرد: با گرفتن کارت اهدای عضو که وجاهت فرهنگی دارد، دیگران را از خواسته قلبی مان برای اهدای عضو آگاه کنیم.

🔹شایان ذکر است داشتن کارت اهدای عضو الزام به  اهدا را به همراه ندارد و از سوی خانواده فرد مرگ مغزی رضایت به اهدا باید وجود داشته باشد.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">