بانوی واقف مزینانی: «وقف» مایه آرامشم شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بانوی واقف مزینانی: «وقف» مایه آرامشم شد

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۳۸ ق.ظ

🔹یک واقف مزینانی گفت: وقف آپارتمانم در تهران بر آستان قدس رضوی، موجب آرامش خودم و شادی روح پدر و مادرم شد.

🔹اکرم سادات طالعی در دیدار با علی جان‌فزا، رئیس اداره مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار و معصومه صاحب‌کاران، کارشناس بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد آستان قدس رضوی که باهدف آشنایی و تجلیل از این واقف در آستانه روز وقف در دهستان مزینان شهرستان سبزوار حضور به هم رسانده بودند، اظهار کرد: از اهالی روستای مزینان هستم که آپارتمان 70 متری‌ام در تهران را،وقف این آستان مقدس کردم.

🔹وی گفت: در دوران جوانی والدینم، یکی از اهالی روستا، قبل از سفر به کربلای معلی، منزل خود را به پدر و مادرم هدیه می‌دهد و تنها درخواستش در قبال این هدیه، تلاوت قرآن کریم در منزل موردنظر برای آرامش آنان است.

🔹طالعی ادامه داد: وی به همراه همسرش در سفر کربلا فوت می‌کند، به‌این‌ترتیب، پدر و مادرم در این منزل سکنی گزیده و تا پایان عمر برای شادی روح آنان، قرآن تلاوت می‌کنند. پس از درگذشت والدینم، اعضای خانواده این منزل را به فروش می‌رسانند.

🔹وی بیان کرد: من پس از دریافت سهم ارث خود با پس‌اندازی که از قبل داشتم، یک واحد آپارتمان در تهران برای سکونت خود خریداری کردم.

🔹طالعی افزود: پس از چند روز، کلیپی از وقف بر حرم مطهر امام رضا (ع) و فواید و آثار وقف دیدم و در همان لحظه تصمیم گرفتم تا این آپارتمان را برای کسب آرامش خود و پدر و مادر مرحومم، وقف حرم مطهر رضوی نمایم.

🔹در ادامه این دیدار، علی جان‌فزا، رئیس اداره مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار ضمن قدردانی از کرامت این بانوی مزینانی، گفت: یکی از موارد مهمی که در وقف رضوی در نظر گرفته می‌شود، احیای امر و تبلیغ محاسن کلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است که در این زمینه، دارایی‌هایی  وقف آستان قدس رضوی می‌شود.

🔹وی  خاطرنشان کرد: به مناسبت روز وقف، همایشی به‌منظور تقدیر از واقفان رضوی و اشاعه این سنت حسنه، در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سبزوار، برگزار خواهد شد.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">