نماینده مردم سبزوار : کویرمزینان از دیگر کویرهای ایران متمایز است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : توصیفات زیبا و شاعرانه کویر از زبان دکتر علی شریعتی نویسنده ادیب و اندیشمند بزرگ کشورمان که زاده کویر تاریخی مزینان در غرب سبزوار است یکی از بهترین پشتوانه ها ، برای رونق گردشگری کویر در دیار سربداران بوده و باعث تمایز کویرهای منطقه سبزوار از دیگر نواحی کویری ایران شده است.
وی در رابطه با دلیل حمایتش از برگزاری تور یک روزه کویر در منطقه صبری سبزوار، اظهار داشت: برگزاری چنین تورهایی برای معرفی توانمندی های گردشگری مناطق کویری و به جریان انداختن اقتصاد گردشگری در این مناطق گامی بسیار ضروری است.
وی ادامه داد : کویرها برخلاف تصورعوامانه صرفا سرزمین هایی خشک و لم یزرع نیستند که امکان هیچ فعالیت اقتصادی در آنها وجود نداشته باشد ، بلکه در صورت برنامه ریزی صحیح می توان با استفاده از زیبایی های بصری آسمان پرستاره کویر در شب و امکان تفریحاتی نظیر شتر سواری و برگزاری رالی های کویری (با موتورسیکلت و اتومبیل) به کسب درآمدهای اقتصادی مناسبی از این گونه نواحی دست پیدا کرد.
وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در اقتصاد کشورهای توسعه یافته دنیا، گفت : ایران اسلامی در مناطق مختلف دارای ظرفیت های بالایی برای رونق انواع گردشگری طبیعی ، فرهنگی و تاریخی است ، اما هنوز چنان که باید و شاید قابلیت های ایران اسلامی در این رابطه به شکوفایی نرسیده است .
این نماینده مجلس ادامه داد : با توجه به اهمیت بحث گردشگری در اقتصاد کشورها ، ضروری است این مهم مورد توجه بیشتر مسوولان کشور قرار گیرد.
وی در ادامه به جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان های حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت : منطقه سبزوار بزرگ با پیشینه تاریخی کهن و وجود جاذبه های متعدد طبیعی و فرهنگی ، از جمله مناطق مستعد ایران اسلامی برای رونق صنعت گردشگری است اما به دلیل کم کاری های صورت گرفته تا کنون ، استعدادهای گردشگری این منطقه مورد غفلت قرار گرفته است.
محسنی ثانی ادامه داد : سبزوار را باید با تاریخ کهن و فرهنگ غنی مردم آن دید و به ایران و جهان معرفی کرد.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">