شش توصیه امام صادق(ع) به شیعیان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شش توصیه امام صادق(ع) به شیعیان

پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۱، ۰۷:۰۶ ق.ظ
  سلام برشیخ الائمه(ع)   

 

مفضل بن عمر از شیعیان امام صادق(ع) است. امام (ع) در روایتی که تحف العقول آن را نقل کرده است شش توصیه به شیعیان می کنند. آن حضرت می فرماید: شش خصلت است که به تو سفارش می کنم که باید به شیعیانم ابلاغ کنی.
مفضل گفت: سرور من آنها چیست؟
فرمود: 1- امانت را به صاحبش برگردان. 2- هرچه برای خود پسندیدی، برای برادرت هم بپسند. 3- بدان که هر کار عاقبتی دارد، از عواقبش برحذر باش. 4- کارها، عواقب پیش بینی نشده دارد، مراقب باش. 5- از فراز هموار کوهی که نشیب ناهموار دارد، بپرهیز (از راهی که رفتنی آسان و بازگشتی دشوار دارد، بپرهیز ). 6- وعده ای که وفایش به دست تو نیست به برادرت مده.
*پیامدهای ناگوار دلبستگی به دنیا
امام علیه السلام درباره دلبستگی به دنیا که در آیات و روایات مذمت شده است، در کلامی نغز و کوتاه سه پیامد ناگوار این دلبستگی را بیان می کنند و می فرمایند: "هر که به دنیا دل بندد به سه زبانش پایبند شود؛ غمی پایان ناپذیر، آرزویی برنیامدنی و امیدی دست نیافتنی."
*برابری مردم
امام صادق(ع) درباره برابر بودن مردم و ویژگی همنشینی می فرماید: "مردم چون دندانه های شانه برابرند، مرد به وسیله برادرش فزونی یابد، در همنشینی آن که حقی را که برای خود قائل است برای تو قائل نیست، خبری نیست."
*شناخت دوست واقعی
انسان ناچار از معاشرت و دوستی با دیگران است. دوستی هم نسبت به دنیای انسان و هم نسبت به دین انسان تاثیر دارد از این رو ائمه در روایات برای شناخت دوست خوب نشانه هایی عنوان کرده اند. در روایتی امام صادق(ع) معیاری را برای تشخیص صمیمیت و صداقت دوست بیان می کنند و می فرمایند: "اگر خواهی صمیمیت و صفای برادرت را بفهمی او را به خشم آور، اگر محبتش خلل نپذیرفت برادر تو است و گرنه، برادر نیست."

شاهدان کویر مزینان ؛باعرض تسلیت شهادت ششمین اخترفروزان آسمان ولایت وامامت ،رئیس مذهب تشیع ، شیخ الائمه ، حضرت اماجعفرصادق(ع)؛ توهین سازندگان فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی را محکوم می نماید واز دلهای بیدار و عاشقان امامت درخواست می نماید تا درمقابل این اقدام شیطانی به پا خیزند  وازمراجع بزرگ جهان اسلام می خواهد که متحدومتفق حکم  مجازات این عوامل صهیونیستی را صادرفرمایند چرا که توهین کنندگان به پیامبر(ص)ومعصومین درهرشرایطی ارتداد است واعدام.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">