ماه مبارک رجب :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

ماه مبارک رجب

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۰۹ ق.ظ
از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله روایت شده که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد. کسی که یکروز از ماه رجب را روزه بگیرد مستوجب خشنودی خدا گردد و غضب الهی از او دور، و دری از درهای بهشت بر روی او باز می شود. و هر که سه روزِ آن را، روزه بدارد بهشت او را واجب گردد. ...

بسم الله الرحمن الرحیم
«در فضیلت ماه مبارک رجب»


1-    از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله روایت شده که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد. کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد مستوجب خشنودی خدا گردد و غضب الهی از او دور، و دری از درهای بهشت بر روی او باز می شود. و هر که سه روزِ آن را، روزه بدارد بهشت او را واجب گردد.
2-    حضرت رسول صلی الله علیه واله فرمودند: ماه رجب ماه استغفار امّت من است پس در این ماه بسیار بگوئید: «اَستَغفِرُاللهَ و أسئَلُهُ التّوبَةَ»
3-    از حضرت رسول صلی الله علیه واله روایت است هر کس در یک شب از شبهای ماه رجب ده رکعت نماز بخواند و در هر رکعتی حمد و سوره قل یا ایها الکافرون یک مرتبه و سوره توحید سه مرتبه، خداوند هر گناهی که کرده است را بیامرزد.
4-    هر گاه در ماه رجب صد مرتبه بگوید«اَستَغفِرُاللهَ الذی لا اِلهَ الاّ هُو وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ و اَتُوبُ اِلیهِ» و آنرا به صدقه ختم نماید، ختم فرماید حق تعالی برای او رحمت و مغفرت، (رحمت و مغفرت را در حق وی به آخر رساند) و هر که چهار صد مرتبه بگوید، بنویسد برای او اجر صد شهید.
5-    مرویست کسی که بگوید در ماه رجب هزار مرتبه « لا اِلهَ اَلاّ اللهُ» بنویسد خداوند عزوجل برای او صد هزار حسنه و بنا فرماید برای او صد شهر در بهشت.
6-    روایت است کسیکه در رجب در وقت صبح هفتاد مرتبه و در وقت پسین(عصر) نیز هفتاد مرتبه بگوید:
«اَستَغفِرُاللهَ و اَتُوبُ اَلیه» و چون تمام کرد دستها را بلند کند و بگوید: «الّهُمَّ اغفِرلی وَ تُب عَلَیَّ» پس اگر در ماه رجب بمیرد خدا از او راضی باشد و آتش او را مسّ نکند ببرکت رجب.
7-    در جمیع این ماه هزار مرتبه بگوید« اَستَغفِرُاللهَ ذالجلالِ و الاِکرامِ مِن جمیع الذّنوُبِ والاثام» تا خداوند رحمن او را بیامرزد.
8-    از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله فضیلت بسیار نقل گردیده برای خواندن «قُل هُوَاللهُ اَحدً» ده هزار مرتبه یا هزار مرتبه و یا صد مرتبه در رجب، و نیز روایت کرده هر که در روز جمعه ماه رجب صد مرتبه «قُل هُوَاللهُ اَحدً» بخواند برای او نوری باشد در قیامت که او را به بهشت بکشاند.

منبع: سایت جامعه الزهرا(س)

doa-dast-rajab

شاهدان کویر؛حلول ماه مبارک رجب المرجب را به همه مسلمین جهان به خصوص مردم خداجوی مزینان تبریک عرض می نماید .توفیق بندگی وعبادت خالصانه رابرای مومنین این خطه آرزومند است.

التماس دعا

  • علی مزینانی

امام(ع)

رمضان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">