بایگانی فروردين ۱۴۰۱ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

۱۶
فروردين
۰۱

 

✍️نوروز امسال یعنی 1401 با تمام خوبی ها و خوشی هایش گذشت چرا نمی گوییم بد ؟!چون بعد از دو سال دلهره و اضطراب ناشی از بحران کرونا این عید خیلی به همشهریان عزیزمان چسبید و روبوسی ها و دست دادن ها و عید دیدنی ها و دورهمی ها همه و همه در سلامت برگزار شد هرچند تعداد بسیاری از شهروندان گرامی به خاطر اتفاقات سال گذشته و از دست دادن عزیزانشان سوگوار بودند اما خود آنها سعی می کردند در شادی مردم شریک باشند و به بستگان خود اعلام کردند که به دیدار هم بروند و در مجالس جشن و سرور شرکت کنند.

🔹در این میان مجامع و محافل تشکلاتی مزینان مانند ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت یاران آسمانی با هدایت و مسئولیت هیئت امنای مسجد جامع، مجمع طلاب و روحانیون مزینانی با همکاری و همراهی شورای اسلامی و دهیاری و انجمن ادب و قلم و مجموعه سوارکاری شهید محمد مزینانی و پایگاه های بسیج کوثر و شهدا و ستاد یادواره شهدای مزینان چندین برنامه مفرح و متنوع فرهنگی و ورزشی تحت عنوان جشنواره شمیم بهار را با حضور آحاد شهروندان مزینانی برگزار کردند.

🔹محفل شاعران مزینانی که حدود یک سال است به طور مداوم پایگاه شاهدان کویر مزینان اشعار زیبای آنها را تقدیم علاقه مندان می کند برای اولین بار در هیئت حسینی مزینان برگزار و مورد استقبال مردمی واقع شد.

🔹همایش سوارکاری با حضور اسب سواران جوان مزینانی در مجموعه تاریخی بوستان چشمه و کاروانسرای مزینان با گردش سوارکاران به دور تندیس فرزند شایسته کویر مزینان دکترعلی شریعتی مزینانی و رخصت از روح والای او و ورود به کاروانسرا و دور افتخار در این مجموعه برگزار شد.

🔹طرح رفاقت با شهدا برای اولین بار در سالگرد جانباز سرافراز دفاع مقدس شهید والامقام حاج خلیل نیکدل مزینانی آن هم در روز پنج شنبه یازدهم بهمن که اغلب مجالس از وابستگان شهدا بود یکی از برنامه های جالب توجهی است که امیدواریم تداوم پیدا کند این روز مصادف بود با سالگرد شهادت حاج خلیل مزینانی، سالگرد درگذشت مادر شهید حسین نیکدل، سالگرد درگذشت مادر بزرگ شهید ابراهیم عسکری، چهلمین روز درگذشت عموی شهید علی صادقی منش و روز درگذشت مادر همسر شهید محمد مزینانی روس و خواهر شهید غلامرضا عسکری و...

🔹و اما یکی از نهادهای پرکار این روزها، دهیاری مزینان بود که علی رغم کمبود نیروی خدماتی روزانه 13 تن زباله را از معابر مزینان جمع آوری و به بیرون روستا انتقال می داد کاری طاقت فرسا که با توجه به مصدومیت همان یک نیروی خدماتی در هنگام آوردن سهمیه آرد نانوایی ها بازهم تلاش می کرد تا سطل ها را تخلیه کند ولی با توجه به حجم تولید زباله گاه در عرض یک روز چندین بار سطل ها پر و خالی می شد که در شهرهای بزرگ هم این گونه نیست!

🔹به نظر می رسد معضل وجود سگ های ولگرد تا حدودی کاهش یافته اما باید چند حرکت دیگر انجام شود تا تعداد این حیوانات در مزینان و دیگر روستاها به صفر برسد ولی همین تعداد هم برای حمله به زباله هایی که گاه به صورت انبوه توسط همشهریان در کنار سطل ها قرار داده می شد کافی بود تا زحمات کارگر زحمتکش دهیاری کمتر به چشم بیاید.

🔹برگزاری چندین جلسه هم اندیشی با حضور مسئولین و نمایندگان مجمع طلاب و روحانیون و اعضای شورای اسلامی و دهیاری مزینان و بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف اقتصادی و فرهنگی یکی دیگر از رخدادهای جالب عید نوروز بود که بر هم افزایی بیشتر بین این گروه ها تأکید داشت.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۶
فروردين
۰۱

🔹مریم مزینانی، کارشناس دانشکده فیزیک دانشگاه دامغان، پس از بارها فتح قله دماوند و قلل مرتفع ایران و صعود قله آرارات ترکیه به ارتفاع5137  متر، قله کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا به بلندای 5895 و قله آلبروس بام اروپا 5642 متر، این‌بار در اولین صعود سال 1401 بر بلندای قله آیلندپیک نپال به ارتفاع 6189 متر ایستاد.

🔹مزینانی در سفر به نپال، منزلگاه کوه اورست، پس از صعود به بیس کمپ یه ارتفاع 5364 متر، روز سه شنبه 9 فروردین 1400 موفق به صعود قله آیلندپیک، در پارک ملی ساگارماتا در منطقه هیمالیا شد.

🔹دانشگاه دامغان، ضمن تقدیر از این بانوی توانمند این صعود را آغاز فصلی جدید در کوشش‌های موفق این عضو پرتلاش خود می داند.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی