بایگانی آذر ۱۳۹۷ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۹
آذر
۹۷

کارگاه آموزشی با عنوان بیماری سل و ایدز، ویژه بهورزان در مجتمع توان بخشی و نگهداری از سالمندان حضرت نرجس خاتون(س) مزینان برگزار شد.

مهندس شهرآبادی مسئول واحد بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن  هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء دانش و افزایش اطلاعات بهورزان و احتیاطات استاندارد برای پرسنل بهداشتی و نحوه برخورد با موارد پرخطر معرفی کرد.

 خانم رضایی مسئول واحد نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه کلیاتی درخصوص نحوه مراقبت و ثبت دانش آموزان مدارس تحت پوشش در سامانه سیب و آمار مربوطه ارائه و به سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ گفت.

ابوالفضل داورزنی مسئول واحد مدیریت بیماری های شبکه، کلیاتی در خصوص بیماری ایدز ارائه و آمار تعداد مبتلایان در سطح کشور در سال های اخیر را از نظر روش انتقال مقایسه کرد.

در ادامه کرابی کارشناس اچ آی وی(HIV) معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خصوص راههای انتقال ایدز، طریقه گرفتن آزمایش(رپید تست) و نحوه معرفی افراد متقاضی و دارای علامت به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری نکات لازم را بیان کرد و مشکلات بهورزان در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر فکورکارشناس سل معاونت بهداشتی به اهمیت نظام مراقبت بیماری سل اشاره و در خصوص کلیات بیماری سل، چگونگی گرفتن نمونه خلط از بیمار مشکوک و تاکید بر بیماریابی در خانه های بهداشت، نحوه درمان و نظارت بر مصرف داروی بیمار مطالب آموزشی را ارائه کرد.

در پایان بهورزان به همراه مسئولین از مجتمع توان بخشی و نگهداری از سالمندان حضرت نرجس خاتون(س) مزینان بازدید و دقایقی در جشن یلدای کودکان مهد امیدان نبی (ص) مزینان شرکت کردند.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۵
آذر
۹۷

امیر هوشنگ مزیناندکتر امیرهوشنگ مزینان عضو هیئت علمی تمام وقت واحد دانشگاهی آزاد اسلامی تهران جنوب به عضویت در هیأت تحریریه (Editorial Board) مجله Computers & Electrical Engineering (CAEE) از انتشارات Elsevier با عنوان Associate Editor منصوب شد.

این مجله مربوط به کشور انگلستان می باشد و در پایگاه استنادی WoS نمایه شده است و در حوزه‌های "مهندسی برق و الکترونیک"، "مهندسی سیستم و کنترل" و "علوم کامپیوتر"دارای طبقه‌بندی Q2 و ضریب نفوذ ۷۴۷/۱( سال ۲۰۱۷) می‌باشد.

دکتر امیرهوشنگ مزینان متولدسال 1348 در تهران است و دارای مدارک و مدارج علمی رشته و گرایش تحصیلی کارشناسی : برق الکترونیک ، رشته و گرایش تحصیلی کارشناسی ارشد : برق کنترل ، رشته و گرایش تحصیلی دکتری تخصصی : برق  کنترل است.

وی از سال 1388 در کمیته های مختلف علمی و مدیریت دانشگاهی عضویت داشته که مهمترین آن ها عبارت است از ؛ عضو کمیته برنامه ریزی و سیاستگذاری مسابقه خودروهای الکتریکی هوشمند،عضو کمیته قطب انرژی، عضو کمیته تخصصی مصاحیه دکتری مهندسی برق کنترل ،مدیر گروه کمیته تخصصی مصاحیه دکتری مهندسی برق کنترل، عضو شورای آموزشی تحصیلات تکمیلی گروه مهندسی برق کنترل، مدیر گروه مهندسی برق الکترونیک، مدیر گروه مهندسی برق کنترل،عضو شورای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی ،مدیر گروه مهندسی برق (بدون گرایش)

دکتر مزینانی همچنین در چندین مجامع و انجمن های ملی و بین المللی عضویت دارد که مهمترین آن ها؛عضویت ارشد در IEICE  ، عضویت در IEEE،  عضویت در IACSIT می باشد

کتاب سیستم های کنترل خطی به قلم این دانشمندمزینانی برنده ی جایزه دومین دوره کتاب سال شد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
آذر
۹۷

 رییس بنیاد شهید و امورایثارگران داورزن در راستای تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران، با خانواده ی شهید علی اکبر هاشمی مزینانی و جانبازان سرفراز مزینان محمود مزینانی، غلامرضا مزینانی، قاسم مزینانی سلیمان دیدار کرد.


علی نخعی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران داورزن در دیدار با پدر شهید علی اکبرهاشمی مزینانی ایثارگری سرقامتان رزمنده و شهید و جانباز را رمز ماندگاری انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما با خون شهیدان و رزمندگی جانبازان به درخت تنومندی تبدیل شده که در برابر هرنوع حملات و طوفان های سخت استوار ایستاده است.
  وی در دیدار با جانبازان مزینانی اظهار داشت : جانبازان مایه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به تأسی از فرمان ولایت فقیه از کشور و ناموس‌شان به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و با تمام توان از ایران اسلامی دفاع کردند.
در این دیدارها که 
محمدتقی معلمی فر امام جمعه موقت و مهدی آزاده رییس بخش مرکزی و کارکنان ناحیه ی مقاومت سپاه شهرستان داورزن نیز حضور داشتند با اهدای لوح یادبود، از ایثار و فداکاری خانواده شهید و جانبازان تجلیل به عمل آمد. 



گفتنی است مزینان در دفاع مقدس بیش از 70 شهید،ده هاجانباز ، 5 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

شهید علی اکبرمزینانی ملقب به هاشمی فرزند محمدعلی هاشم سال1346ه. ش درروستای مزینان زادگاه معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی مزینانی پا به عرصه وجود گذاشت و پس از پیوستن به سپاه و حضور در جبهه های حق علیه باطل درعملیات کربلای پنج 21 دی ماه 1365 به فیض شهادت نائل آمد وپیکرپاکش پس از تشییع باشکوه مزینانیها توسط مادرمرحومش دربهشت علی (ع) مزینان به خاک سپرده شد. 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan


  • علی مزینانی
۱۸
آذر
۹۷


🔹حسین مقصودی نماینده مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی روز شنبه 17 آذر درجلسه شورای اداری داورزن که با حضورمسئولین اداری و اعضای شورای اسلامی و دهیاران این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : با اتصال جاده کلاته مزینان به چوبین گذر گردشگری در روستاه های کاهک ، مزینان و چشام برای زائرین بارگاه امام رضا علیه السلام و مسافران و توریستها فراهم خواهد شد
🔹وی افزود: در این راستا آسفالت محور فوق در دستور کار قرار گرفته است.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۸
آذر
۹۷

امام‌جمعه موقت داورزن ظهر امروز در خطبه نمازجمعه داورزن که در محل مصلی‌ موقت این شهرستان برگزار شد، گفت: مراقب باشیم نماز جمعه کم‌رنگ نشود و مسؤولان در نماز جمعه پررنگ‌تر دیده‌ شوند و حضورشان بیشتر شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی معلمی‌فر مزینانی افزود: رسیدن به‌درجات عالی بر محور تربیت دینی است که باید تلاش کنیم در محور تربیت اسلامی قرار گیریم.

وی ادامه داد:دشمن همیشه مراکز قدرت را هدف قرار می‌دهد و مسجد و نماز جمعه یک قرارگاه قدرت برای مسلمانان است که باید قدر بدانیم.

امام‌جمعه موقت داورزن با اشاره به‌حدیثی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: محتکر و آشوب‌گران اقتصادی که چه بر سر این جامعه نیاوردند، شراب‌خوار و دلالان فساد و فحشا سه طایفه از امت من هستند که آتش جهنم برای آنان است.

منبع؛قدس آنلاین

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۷
آذر
۹۷

 متن ادبی

نویسنده :محسن مزینانی عسکری دانشجوی کارشناسی علوم و قرآن و حدیث

از دیرباز بهار برای تمام مخلوقات خداوند فصل رویش بوده است .فصلی که تن درختان سبز،گونه ی گلها سرخ و چشمان آسمان آبی تر از همیشه می شود ،قناری ها مطرب می شوند و چمنزارها با نوای بادها رامشگر.

لاله ها فرش قرمز به زیر پای رهگذران پهن می کنند و با رنگ های شان چشم ناظران را نوازش می دهند.

پرستو ها نغمه ی شوق سر می دهند و سرخوشانه از دیاری به دیار دیگر سفر می کنند تا شاهد محبت مخلوقات به یکدیگر باشند.

کبوترها در جمع عاشقانه اشان آمدن بهار را جشن می گیرند و یا کریمان کو کو کنان نغمه ی شادی سر می دهند.

جارچیان همه جا جار می زنند به هوش باشید که فصل بیداری رسیده،کینه از دل بیرون کنید که بهار فصل عاشقی است ،بذر محبت در باغچه ها بکارید.شادی را هدیه کنید به کسانی که آن را از تو گرفته اند،عشق بورزید به آنها که دلتان را شکسته اند.با داروی  عشق دردهایتان را التیام دهید که هر درد بی درمان را دواست.

آدمی نیز به تبعیت از طبیعت به نو نوار شدن مشغول می شود.غبار غم ز دل می زداید ،لباس کهنه ی کینه از تن خارج می کند و رنگ عاشقی بر خانه و کاشانه اش میزند.

فروردین را کوچه به کوچه به دنبال دوست و آشنا می گردند تا از این بهار لحظات خوش با هم بودن را عیدی بگیرند.

یاران کنار یکدیگر پیمان وفاداری می بندند و زیر لب می خوانند:"نتوان ترک تو ای قبله دلها کردن ".

شاعران آدمی را به خوش دل بودن فرا می خوانند:"نو بهار است در آن کوش که خوش دل باشی".

اما مشاهده ی احوال مخلوقات در پاییز حقیقت دیگری را بیان می کند، پاییز فصل عاشقی ست.

نمی دانم چه رازی در پاییز نهفته است اما خوب می دانم که  جوشش عشق برای من و نه من تنها بلکه حتی برای کائنات در این فصل است.

اصلا تمام عاشقانه ها نیز در این فصل سروده می شوند و اشعار همه بوی پاییز می دهند.

انگار باران در پاییز بی امان می بارد گویی که آسمان بغضی فرو خورده در گلو داشته است که سنگینی اش را فقط تا پاییز تحمل کرده.

در این جهان چیزی الهام بخش تر از روزهای بارانی پاییزی وجود ندارد.

پاییز را ساده منگر،پاییز اتحاد جنون آمیز برگی است که هم رنگ خورشید شده است.

انگار درختان از فراق یاری بیمار گونه زرد می شوند.تن رنجور کهنه درختان هم خبر از دردی کهنه می دهند.

بلبلان آنقدر گریسته اند که دیگر نای آواز ندارند.

بادها سوزی عجیب دارند ،صدایشان را می توانی از حنجره ی نی ها بشنوی ،دل می رباید این نوا گویا که دشتی می زنند.

ساق های نحیف گل ها توان ایستادن ندارند بس که منتظر مانده اند.پژمردند وقتی که غم بلبلان را دیدند.

خبر از دل انار ها نداری که چه خون است همچون دل عاشقی که معشوق اش با او جفا کرده است.

  پاییز فصل آزادی است برگ ها به جای سبز بودن می توانند زرد،قهوه ای و نارنجی بودن را انتخاب کنند.

آدمی فارغ از مشغله های روزمره می تواند عاشقی را،می تواند لحظه ای شاد بودن در کنار دلبری را تجربه کند،

می تواند دنیا را در آغوش گرم و امن یار جست و جو کند.

من تمام لذت دنیا را در همین ساعات عاشق بودن در می یابم.دوست دارم عاشق شوم،عاشق زندگی کنم و عاشق بمیرم.

از خدا می خواهم که مرا در مسیری قرار دهد که راه به خانه ی معشوق دارد و خیالم راحت باشد که در این مسیر گم نمی شوم چرا که پاهایم تنها خانه ی دوست را بلدند و بیراهه نخواهند رفت.

دوست دارم در کنار یارم بنشینم و او به من دلداری دهد سال های نبودنش را.سرم را بر شانه اش بگذارم و او با صدای آرامش بخشش در گوشم زمزمه کند:نفس عمیق بکش و چشمانت را ببند،آرامش طبیعت را احساس کن اجازه بده آرامش در ذهنت جریان پیدا کند ،بگذار زمزمه باد در گوش هایت بپیچد در شب آرام پاییزی.

من نیز نصیحت اش کنم که موهایت را رها نکن ،پاییز است ،باد می آید و بوی موهایت را با خود می برد و برگ ها عاشق می شوند.

و پاییز :

باغ بی برگی

 روز و شب تنهاست

با سکوت پاک غمناکش

ساز او باران،سرودش باد است

جامه اش شولای عریانی است

ور جز اینش جامه ای باید

بافته بس شعله ی زر تار،پودش باد[1]

[1] مهدی اخوان ثالث

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۲
آذر
۹۷

آیین نکوداشت هنرمند پرآوازه کهن دیار مزینان استاد علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما، با حضور مهدی فخیم‌زاده، رسول صدرعاملی، امیر پوریا و دیگر اهالی سینما، یکشنبه ۱۱ آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد.

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه ی مطلب بروید...

  • علی مزینانی
۱۲
آذر
۹۷

مهدی فخیم زاده کارگردان سینما در آیین نکوداشت علی مزینانی که یک شنبه شب 11 آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد اظهار داشت:علی مزینانی مرا از ورشکستگی نجات داد.
به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی فخیم زاده کارگردان و تهیه کننده برجسته ی سینما و تلویزیون در خصوص آشنایی اش با هنرمند پرآوازه ی مزینان و سینمای ایران گفت : با  مزینانی قبل از انقلاب در فیلم میرلوحی آشنا شدم که آسیستان فیلمبردار بود.
وی افزود : علی حرفه ای بود و من هم حرفه ای و چند بار باهم کار کردیم .
فخیم زاده با اشاره به بی توجهی مسئولین سینما در دهه ی شصت که موجب ورشکسگتی دفترش شد خاطرنشان کرد :  دفترم ورشکست شد چون فیلم من درجه ی دال گرفته بود و از نظر تجاری فیلم شکست خورد ، در آن زمان می گفتند آدم حرفه ای  باید با فیلمبردار غیر حرفه ای کار کند وقتی برداشت ها را دیدم متوجه فاجعه شدم و به مسئولین گفتم این نتیجه فشار شماست و علی مزینانی من را  از آن ورشکستگی نجات داد.
وی علی مزینانی را فردی خلاق و حرفه ای دانست و افزود : ذهن مزینانی با تماشاچی نزدیک است و می داند که چه کار می کند من وقتی با علی کار می کردم می دانستم با چه آدمی کار می کنم حرفه ای گری، هیجان و انضباط را از او یاد می گرفتم.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۲
آذر
۹۷

رسول صدر عاملی کارگردان مطرح سینمای ایران در آیین نکوداشت علی مزینانی هنرمند پرآوازه ی دیار تاریخی مزینان و تهیه کننده و فیلمبردار برجسته ی سینمای ایران گفت:حرفه گری در سینما را علی مزینانی به من یاد داد
به گزارش شاهدان کویر مزینان ؛ وی که اولین کارهای سینمایی اش را با علی مزینانیآغاز کرده افزود : علی مزینانی در استودیو میثاقیه بزرگ شد که به طور کامل حرفه ای آغاز کرده است.
صدرعاملی در خاطره ای از اولین کارهای هنری اش با این تهیه کننده و فیلمبردار سینمای ایران اظهارداشت : باعلی رفتیم جبهه تا محل شهادت برادرم را از نزدیک ببینیم علی وقتی شهدا را می دید اشک می ریخت و فیلمبرداری  می کرد ابتدانمی دانستیم کجا هستیم و بعد فهمیدیم رفتیم وسط میدان مین و تخریب چی ها آمدند و ما را نجات دادند.

وی خاطر نشان کرد : در حقیقت این علی مزینانی بود که به من حرفه ی سینما را یاد داد او بود که به من حتی دکوپاژ کردن را نشان داد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۲
آذر
۹۷

چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم ارسباران (تهران) با هدف شناخت و نکوداشت هنرمند پرآوازه کهن دیار مزینان استاد علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما، با حضور مهدی فخیم‌زاده، رسول صدرعاملی، امیر پوریا و دیگر اهالی سینما، یکشنبه ۱۱ آذر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزارشد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ در این مراسم که جمعی از کارگردانان و تهیه کنندگان و فیلمبرداران صاحب نام سینمای ایران و هنرمندان و هنر دوستان حضور داشتند علی مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینمای ایران اظهار داشت :من برای حرفه ای شدن زحمت کشیدم ، ۱۶ ساله بودم که به سینما آمدم در اغلب کشورهای بزرگ مانند آمریکا و آلمان و صحرای مصر و جنگ ۶ روزه اسرائیل و اعراب فیلمبرداری کردم.من برای گرفتن یک پلاندر سخت ترین شرایط کارکردم و حتی زیر کامیون بسته شدم.
 
وی در باره آخرین فیلمش قفس طلایی گفت : فیلم من قرار بود قبل از قلاده های طلای اکران شود یک میلیون دلار  در آمریکا خرج فیلم قفس طلایی کردم اما آن فیلم چون وابسته بود زودتر اکران شد و بعد هم شرایط آقای حیایی پیش آمد و ما با فروش نامناسبی روبرو شدیم به طوری که هرچی در این پنجاه سال درآمد کسب کرده بودیم به باد رفت .
مزینانی خطاب به هنرمندان جوان تأکید کرد :  باید بدانید تارنج نبرید به جایی نمی رسید باید در فیلمبرداری مثل یک کارگر دستانتان پینه ببندد.
این هنرمند پرآوازه مزینان در خصوص نحوه ی برخوردش با عوامل فیلم هایش گفت :احترام در این حرفه شرط اول کار من بوده و تا وقتی فیلمبردارم غذا نمی خورد لب به غذا نمی زدم

علی اکبر مزینانی در سال ۱۳۲۵ در مزینان متولد شد. در سن چهارده سالگی با ورود به کادر فنی شروع به کار کرد و پس از طی مراحل مختلف (نورپردازی و دستیاری) به عنوان فیلمبردار در فیلم‌های «مرگ در باران»، «اضطراب»، «کوسه جنوب» و «شهر شراب» مشغول فیلمبرداری شد. 
او سپس به تهیه کنندگی نیز روی آورد و موفق به ساخت فیلم‌های خونبارش و رهایی شد. در سال ۱۳۵۴ به طور مستقل کار تهیه کنندگی را با فیلم‌های؛ عقاب‌ها، خواستگاری، دو همسفر، قربانی، شب بخیر غریبه و دنیا شروع کرد و در کنار دو حرفه فیلمبرداری و تهیه کنندگی در امر پخش فیلم نیز به فعالیت پرداخت.
مستند عاشورای مزینان با کارگردانی امیرقویدل و تهیه کنندگی و فیلمبرداری این هنرمند مزینانی که در سال 57 ساخته شده محرم سال 96 از شبکه ی مستند سیما پخش شد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۱
آذر
۹۷



بالاخره پس از ماه ها انتظار و با پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی و دهیاری مزینان  و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبزوار بزرگ، پروژه تعریض و ‌بهسازی جاده پرحادثه مزینان _‌داورزن روز شنبه 10آذر1397 آغاز شد.
به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در فاز اول با مسئولیت قارزی پیمانکار متعهد این پروژه ترمیم و تعریض ۲ و نیم کیلومتر از محل میدان استاد محمدتقی شریعتی مزینانی در عرض ۹ متر آغاز شده است.
 🔹اعتبار اولیه برای این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته ‌شده  است.

✍علی اکبر رضوانی پناه رییس شورای اسلامی مزینان از پیگیری تداوم طرح و تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه خبرداد.
🔹مهدی آزاده رییس شورای اسلامی بخش  مرکزی داورزن و عضو شورای اسلامی مزینان نیز در تماس تلفنی با شاهدان کویر اظهار داشت: این پروژه صبح روز شنبه به طول ۲ و نیم کیلومتر آغاز شده که البته تأکید نمایندگان محترم به ویژه دکتر مقصودی در مرحله ی اول حدود ۳ کیلومتر است.
🔹مهندس قارزی پیمانکار پروژه نیز همت و پیگیری شورای اسلامی و دهیاری مزینان را برای ادامه ی طرح و وصول اعتبار ضروری دانست.

🔹جاده حادثه خیز مزینان به داورزن به طول 7 کیلومتر شاهراه اصلی مزینان و روستاهای مجاور آن به جاده اصلی تهران ، مشهد و دسترسی به شهرستان های داورزن و سبزوار  است که اوایل انقلاب آسفالت شد و با گذشت 40 سال از ساخت آن برای اولین بار تعریض ، ترمیم و آسفالت می گردد. این جاده به خاطر کم عرض بودن و عدم روشنایی کافی تاکنون موجب داغدار شدن چندین خانواده از مزینان و روستاهای مجاور شده است.

🔹در تأمین اعتبار برای بهسازی و توسعه ی این جاده مبلغ 2 میلیلارد تومان برآورد شده که با پیگیری های نمایندگان مردم شریف سبزواربزرگ و شهرستان های تابعه در مجلس شورای اسلامی در فاز اول مبلغ 700 میلیون تومان در اختیار پیمانکار قرار گرفته است که امیدواریم مابقی هرچه سریعتر اختصاص پیدا کند و مانند سال های قبل که با قیر رایگان اختصاص یافته فقط یک کیلومتر از این راه و آن هم از سمت داورزن آسفالت گردید به فراموشی سپرده نشود.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۰
آذر
۹۷

تمدید زمان مهلت بارگذاری اسناد ثبت سفارش بدون انتقال ارز سال 1396 حسب درخواست مکرر شرکتها/ آخرین مهلت تا پایان روز شنبه 97/0/9/10

    با توجه به درخواست ها و پیگیری های مکرر برخی شرکت های تجهیزات پزشکی مهلت بارگذاری اسناد ثبت سفارش بدون انتقال ارز سال 1396 تا پایان روز شنبه 97/9/10 تمدید شد. 

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس روح اله مزینانی مشاور و دستیار ویژه مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به درخواست ها و پیگیری های مکرر برخی شرکت های تجهیزات پزشکی، پیرو اطلاعیه های قبلی مورخ 97/08/19 در خصوص بارگذاری اسناد ثبت سفارش بدون انتقال ارز سال 1396 در سامانه imed، به اطلاع می رساند کلیه شرکت های بدهکار ارزی مذکور، زمان بارگذاری مدارک تکمیلی بدهی های بدون انتقال ارز سال 1396 در سامانه imed مطابق فرآیند اعلامی  97/9/19تا پایان وقت روز شنبه 10 آذر 1397 تمدید شد.

وی افزود: این تمدید زمان، آخرین مهلت بارگزاری مدارک درخواستی می باشد و پس از تاریخ فوق کلیه مسئولیت ناشی از عدم تکمیل اطلاعات به عهده شرکت ها می باشد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۹
آذر
۹۷

 نشست صمیمانه مدیرعامل و معاونین خانه هنرمندان ایران با اصحاب رسانه سه‌شنبه ۶ آذر با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل، آسیه مزینانی معاون فرهنگی هنری، سیدعماد حسینی معاون آموزشی، مسلم برزگرزاده معاون امور مالی و مونا رحمانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

با حامیان مالی که حاشیه دارند، همکاری نمی‌کنیم

به گزارش شاهدان کویر مزینان ؛ مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) با اشاره به مشکلات مالی که خانه هنرمندان ایران در دو سال گذشته با آن روبرو بوده گفت: در سال‌های گذشته در تماشاخانه ایرانشهر برای حمایت از جامعه تئاتری ۲۰ درصد سهم تماشاخانه از فروش گروه‌های تئاتری را دریافت نمی کردیم٬ اما با شدت گرفتن مشکلات مالی و به‌منظور تداوم حیات این مجموعه فرهنگی مجبور شدیم که دوباره این ۲۰ درصد را دریافت کنیم.

آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان ایران گفت: بالغ بر۸۰ درصد امکانات و خدمات خانه هنرمندان ایران برای انجمن‌ها است و از انجمن‌ها درصدهای ناچیزی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری دریافت می‌کنیم. سازوکار ما با یک گالری خصوصی تفاوت دارد و ما در خانه به اعضا و انجمن‌های عضو خانه هنرمندان فرصت‌های برابر می‌دهیم. هیچگاه از جانب نمایشگاه‌های هنری درآمد نداشتیم و در حوزه سازوکار فروش دچار مشکلاتی هستیم که درصدد رفع آنها هستیم.

مزینانی درباره برنامه‌های موسیقی خانه هنرمندان گفت: برنامه‌هایی که در حوزه موسیقی در خانه هنرمندان برگزار می‌کنیم با تائید خانه موسیقی است و اگر هنرمندی به صورت مستقل برای برگزاری کنسرت یا تک نوازی به خانه هنرمندان مراجعه کند در صورت تایید از سوی خانه موسیقی٬ دست رد به سینه هنرمندی نمی‌زنیم.

مزینانی درباره وضیعت سالن شهناز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی گفت: این سالن برای برگزاری کنسرت از حداقل امکانات برخوردار است و این سالن تنها ظرفیت ۱۳۰ صندلی را دارد. در چنین شرایطی اگر کنسرتی در این سالن برگزار ‌شود٬ رویکرد ما حمایت از خانه هنرمندان است و ما هیچگاه رویکرد تجاری به امکانات خانه هنرمندان ایران نداشتیم و نداریم و اگر در خانه هنرمندان شاهد بنروبک لایت تبلیغاتی باشیم این تبلیغات ربطی به خانه ندارد و برای برنامه‌هایی است که از سوی انجمن‌ها در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

او درباره راه‌اندازی انجمن خبرنگاران در خانه هنرمندان ایران گفت: سال گذشته در نشستی که در خانه با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود٬ پیرامون این موضوع بحث و گفت‌وگو کردیم و مقرر شد در صورتی که خبرنگاران درصد راه‌اندازی انجمن باشند خانه هنرمندان ایران با در اختیارگذاشتن مکان برای برگزاری نشست٬ از خبرنگاران حمایت کند، اما پس از مطرح شدن این موضوع هیچ پیگری از سوی خبرنگاران صورت نگرفت.

منبع؛ایلنا

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۸
آذر
۹۷

در راستای بررسی مشکلات و دغدغه های دانشجویان مقطع دکتری رشته های علوم انسانی و پاسخ گویی به مجموع سوالات آموزشی و پژوهشی آنان نشستی در سالن دفاع دانشکده علوم انسانی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار گردید.

1

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد: در ابتدای این جلسه دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص «روحیه جوانی، احساس هویت اثرگذار، انگیزه های ایمانی و آرمانی جریان‌های دانشجویی و مطالبه‌گری آرمان‌ها» گفت: از جمله وظایف یک دانشجو مطالبه گری در خصوص تحقق خواسته های خود باید باشد و هدف از برگزاری این نشست ها بررسی وضع موجود و برطرف ساختن موانع و مشکلات است.

معاون پژوهشی و فناوری از جمله بسترهای پژوهشی این واحد دانشگاهی را مجلات علمی و پژوهشی، انجمن های علمی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مراکز واحدهای رشد فناور، مرکز امور اقتصادی دانش بنیان و ارتباط با صنعت بیان و اظهار کرد: دانشجویان علاقمند به فعالیت های پژوهشی در هر زمینه ای می توانند با مراجعه به معاونت پژوهشی و ارائه ایده های خود از امکانات و فضاهای موجود به نحو مطلوب بهره برداری نمایند.

این مقام دانشگاهی در خصوص اختصاص فضای کار پژوهشی به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد: تمام تلاش خود را به منظور بهبود شرایط موجود برای دانشجویان بکار خواهیم برد.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی مراکز آموزشی و دانشگاه ها آموزش و پژوهش است و در همین راستای واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری بعنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل انتخاب شده است و با ایجاد دبیرخانه علمی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نظام موضوعات خود را مرتبط با معضلات و مشکلات جامعه انتخاب نمایند.

حسینی مزینانی با اشاره به در پیش روی بودن هفته پژوهش و برنامه های معاونت پژوهشی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری افزود: در طول مدت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دکتری برپا است و علاقمندان می توانند کارها خود را برای بازدید عموم به این معاونت ارسال کنند.

در پایان این نشست دانشجویان به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۸
آذر
۹۷

علی مزینانی" تهیه کننده و فیلمبردار با حضورمهدی فخیم زاده ، فریدون جیرانی و اهالی سینما یکشنبه 11 آذر ساعت 18در فرهنگ سرای ارسباران تجلیل می شود.

«علی مزینانی» تهیه کننده و فیلمبردارتجلیل می شود
به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، این برنامه با سخنرانی مهدی فخیم زاده و فریدون جیرانی دو کارگردان مطرح کشور و اجرای امیر پوریا برگزار می شود.
علی اکبر مزینانی در سال 1325 در مزینان متولد شد. در سن چهارده سالگی با ورود به کادر فنی شروع به کار کرد پس از طی دوره های نورپردازی و دستیاری ، فیلمبرداری فیلم های مرگ در باران، اضطراب، کوسه جنوب را برعهده گرفت . وی ساخت فیلم های خونبارش و رهائی عقابها، خواستگاری، دو همسفر، قربانی، شب بخیر غریبه و دنیا را نیز در کناردو حرفه فیلمبرداری و تهیه کنندگی حوزه سینما در رزومه کاری خود دارد.
تلفن گویای 20-22872818 داخلی 219 برای آگاهی بیشتر اعلام می شود.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۵
آذر
۹۷

مجید مزینانی شریفی فرزند فرهنگی و سخنور توانا محمد شریفی طی حکمی از سوی حمید معیریان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان داورزن سکاندار باشگاه ورزشی شریعتی مزینان شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مدیریت این سالن ورزشی پیش از این برعهده ابراهیم مزینانی بود که ضمن تشکر از زحمات چندین ساله ی وی بنا شد تا یک هفته ی دیگر موارد تسویه حساب انجام و سالن در اختیار شریفی قرار گیرد.
مجیدمزینانی شریفی متولد13 بهمن 1368 است و سال ها در میادین مختلف ورزشی کشوری ، استان، سبزوار و داورزن درخشیده است.

وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه سبزوار است و همزمان با تحصیل در لیگ دسته سه فوتسال کشور به بازی فوتبال در تیم های این شهرستان از جمله تیم فوتسال ثامن الحجج(ع) پرداخت.

این جوان ورزشکار که فوتبال خود را از زمین های خاکی مزینان آغاز کرده در چند دوره مسابقات سوپرلیگ استان، مسابقات فوتسال جام رمضان و لیگ برتر شهرستان سبزوار شرکت و یک دوره آقای گلی مسابقات سبزوار را از آن خود کرد.

مجید شریفی همچنین با حضور در تیم فوتسال مزینان و دیگر روستاها توانسته چندین دوره عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات فوتسال شهرستان داورزن را به همراه دیگر جوانان برومند این خطه کسب نماید.

وی هم اکنون مسئولیت هیئت فوتسال سپاه و تربیت بدنی حوزه ی امام رضا(ع) شهرستان داورزن را برعهده دارد و در سال های اخیر چند دوره مسابقات فوتسال را باهمکاری مسئولین شهرستان داورزن و شورای اسلامی و دهیاری مزینان برگزار کرده است

آقا مجید امیدوار است بازهم با همکاری این مسئولین و همراهی جوانان ورزش دوست و بانوان در پیشرفت ورزش مزینان و منطقه گام های خوبی بردارد.
☎️شماره ی هماهنگی با مجید شریفی مدیر جدید باشگاه ورزشی مزینان:  (۰۹۱۹۷۲۳۲۰۰۸)

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۴
آذر
۹۷

زدم دست توسل تابنام حضرت صادق
شدم مست ولا جانا زجام حضرت صادق

هزاران مکتب و راه است بشرسرگشته و حیران
صراط مستقیم باشد مرام حضرت صادق

شده هفتادوسه مذهب فقط در مکتب اسلام
ولی یک مذهب حق است بنام حضرت صادق

کثیری طالب علم اند پی کسب مقام علم
سپرده گوش جان را بر کلام حضرت صادق

کلاس درس او آزاد اما بهر دانشجو
تلمُّذ می کنند از فیض عام حضرت صادق

مسیحا دم دمد در کالبد هر طالب علمی
بُوٙد احیاگری کار مدام حضرت صادق

چراغ محفل علمش هماره گشته است روشن
بتابد در سرای دل زبام حضرت صادق

دگر گیتی نخواهد زاد مانند هشامش را
چو لقمان حکیم باشد هشام حضرت صادق

بُوٙد طاق مؤمن طاقش مفضّل همچو حمرانش
یکایک بوده شاگرد گرام حضرت صادق
 
شده یک نهضت علمی بپا در حوزه ی درسش
شده یک انقلاب علم قیام حضرت صادق


گروهی طالب فقه و گروهی طالب تفسیر
بسا جویند کلام اندر کلام حضرت صادق

کُلینى تا خمینى وارث فرهنگ این معصوم
فقیهان جملگى قائم مقام حضرت صادق

شده تعطیل دانشگاه او ازکینه ى منصور
چه کردند باخودش قوم لئام حضرت صادق

شده مسموم از زهر جفا آن اخترتابان
که سوخت سر تا بپا لحم و عظام حضرت صادق

عام=همگانى،،،تٙلـــٙمٌّذ=شاگردى
عظام=جمع عظم به معنی استخوان ها،،،لحم=گوشت
🔆شاعر؛ شاگرد مکتب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام حجت الاسلام و المسلمین زنده یاد حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی  
🌸نثار روح پرفتوحش صلوات🌸

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۳
آذر
۹۷

آسیه مزینانی

به گزارش شاهدان کویرمزینان ،‌ نمایشگاه عکس‌های «آلن سکارولی» عکاس فرانسوی با عنوان «میان سرگردانی و جاودانگی»، عصر روز گذشته (پنجشنبه ۱ آذر) در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه، آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان گفت: برای چندمین بار است که با همکاری بخش فرهنگی و هنری سفارت فرانسه در این مجموعه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم و امیدوارم به زودی شرایط برپایی نمایشگاه هنرمندان ایرانی در فرانسه نیز فراهم شود.
وی افزود: «آلن سکارولی» قصد سفر و عکاسی از ایران را داشت٬ از این رو سفارت فرانسه پیشنهاد برپایی نمایشگاهی از عکس‌های او را به خانه هنرمندان داد و پس از بررسی در شورای تجسمی تصمیم گرفتیم که نمایشگاهی از عکس‌های او را برپا کنیم.

به گفته مزینانی٬ در نمایشگاه «سکارولی» ۲۱ عکس سیاه و سفید در ابعاد بزرگ در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. همچنین کارگاه آموزشی آلن سکارولی با موضوع تجربه‌های عکاسی در طبیعت و شب از ساعت ۱۷ تا ۲۰ یکشنبه ۴ آذر در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و حضور در این کارگاه برای عموم آزاد است.

 

 

سکارولی هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران و برپایی نمایشگاهش گفت: عکاسی عشق بزرگ زندگی من است و از زمانی که به خاطر دارم فقط عکاسی کرده‌ام و هیچ وقت مشغول کار دیگری نبوده‌ام. خیلی دوست داشتم که به ایران سفر و عکاسی کنم.

او افزود: نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای جهان گذاشته‌ام و عکس‌هایم به موزه‌های متعددی چه در فرانسه و سایر کشورها راه پیدا کرده است.

این عکاس فرانسوی درباره مجموعه‌ای که به ایران آورده گفت: من چون این تصور را داشتم که ایرانی‌ها به طبیعت علاقه‌مند هستند، مجموعه‌ای از عکس‌های طبیعت که شامل کوه و درخت است را انتخاب کردم. این مجموعه را در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ عکاسی کرده‌ام.

او درباره عظمت کوه گفت: انسان وقتی مقابل کوه قرار می‌گیرد به دلیل عظمت کوه حس تنهایی و کوچک بودن می‌کند. یکی از دلایلی که من از کوه عکاسی می‌کنم این است که به نوعی بگویم چقدر زمین در خطر آسیب‌پذیری است و هر چه به نوک قله نزدیک می‌شویم این آسیب‌پذیری کمتر می‌شود. به همین دلیل در عکس‌های مجموعه کوه تلاش کردم از بخش‌هایی از کوه‌ها که به واسطه انسان و سایر عوامل در معرض تخریب قرار نگرفته‌اند عکاسی کنم.

آلن سکارولی ادامه داد: در کنار کوه‌ها از درختان نیز عکاسی کرده‌ام و در این نمایشگاه عکس‌هایی از سه درخت را در شب می‌بینید. من برای عکاسی از شب از پرژکتور استفاده می‌کنم و شیوه کارم این است که پرتره‌ای از یک درخت را عکاسی کنم و جسم و روح او به نمایش بگذارم و سایر درختانی را که در حاشیه این درخت هستند، حذف می‌کنم.

او افزود: تمام عکس‌هایی که من در این مجموعه گرفته‌ام سیاه و سفید و با دوربین آنالوگ است. هدفم از عکاسی سیاه و سفید این است که مخاطبم به واسطه رنگ از موضوع اصلی دور نشود. البته شما سیاه و سفید را در دو رنگ خلاصه نکنید.

این عکاس فرانسوی درباره سوژه‌های عکاسی‌اش گفت: من موضوعی عکاسی می‌کنم و موضوعی که مدنظرم است با چند فریم عکس تمام نمی‌شود. مثلا ۲۵ سال تمرکزم را روی موضوع عکاسی در شب گذاشته‌ام. بخشی از تمرکزم در عکاسی بر روی عکاسی از شهرها در گذر زمان است تا بتوانم تغییر و تحول شهرها را نشان بدهم.

عکاسی سیاه و سفید مخاطب را به موضوع اصلی نزدیک می‌کند

بر اساس این گزارش، آلن سکارولی در سال ۱۹۴۵ در مراکش به دنیا آمد، او همواره در کنار مدیترانه زندگی کرده و به کار مشغول بوده است. آلن سکارولی تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری در شهرهای مختلف فرانسه و هم‌چنین سوئیس، بلژیک، یونان و.. برگزار کرده است. نمایشگاه «میان سرگردانی و جاودانگی» از سوی سفارت فرانسه با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا شده و تا ۹ آذر در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع ؛ خبرگزاری فارس

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۳
آذر
۹۷

 برنامه بازدید هیات چینی و همراهان از دانشگاه حکیم سبزواری امروز شنبه ۳ آذر ۹۷ با دو سخنرانی علمی برگزار می شود.

در راستای همکاری های علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه‌های چین و دانشگاه حکیم سبزواری برنامه بازدید هیات چینی و همراهان از دانشگاه حکیم سبزواری با دو سخنرانی علمی  برگزار می شود:

– سخنرانی پروفسور هان استاد تاریخ و تمدن دانشگاه تربیت مدرس استان شان‌سی چین با عنوان:

اسلام در چین، بررسی موردی «نوشتار شیانژن»

– سخنرانی دکتر سیدعلی مزینانی، پژوهشگر پژوهشگاه علوم و معارف دانشگاه عالی دفاع ملی با عنوان:

جاده و خان، مسیر و مبادلات تجاری

زمان: شنبه ۳/ ۹/ ۹۷ ساعت ۱۲ تا ۱۴

مکان: تالار اسرار دانشکده الهیات(ضلع شمالی طبقه سوم ساختمان علوم انسانی)

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۱
آذر
۹۷

شهردار ناحیه یک و مسئول اداره امور ایثارگران منطقه 14، با حضور در منزل شهید مهدی مزینانی حاج عابدین با مادر والامقام این شهید دیدار و گفت و گو کردند.

منطقه 14 - دیدار شهردار ناحیه یک و مسئول امور ایثارگران منطقه با خانواده معظم شهید مهدی مزینانی

به گزارش شاهدان کویر مزینان ؛ در این دیدار که همزمان با هفته ی وحدت و بسیج برگزار شد شهردار ناحیه یک ، زنده نگه داشتن یاد شهدا را باعث تداوم حرکت انقلاب دانست و اظهار داشت: آرامش و آسایش امروز ما مدیون خون جوانانی است که از همه چیز خود برای دفاع از ارزش ها، دین و حفظ میهن اسلامی و خانواده شان گذشتند و ما امروز با دیدار از خانواده معظم ایشان این گذشت و فداکاری را ارج می نهیم.

در ادامه این دیدار،مادر شهید مزینانی ضمن بیان خاطراتی از فرزند شهیدش از حضور مسئولین منطقه تشکر کرد و مسئول امور ایثارگران با آرزوی توفیق و صحت و سلامت برای این مادر بزرگوار لوح تقدیری را به وی تقدیم کرد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۱
آذر
۹۷

همایش «یار بی‌صدا» ویژه ناشنوایان در عصر ششمین روز هفته کتاب در موسسه خانه کتاب برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ معصومه مزینانی، مدیرعامل موسسه محاش، نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این موسسه پرداخت و گفت: ما فعالیتمان را از سال 1377 آغاز کردیم. پیش‌زمینه‌ای نیاز است تا فردی به کتاب‌خوانی جذب شود. فرد کم شنوا نیاز دارد خانواده آگاهی داشته باشد و براین اساس موسسه محاش دغدغه‌اش را در این زمینه قرار داده است.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی