بایگانی آذر ۱۳۹۶ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۵
آذر
۹۶

 همزمان با شب میلاد دو گل سرسبد نبوت و امامت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم انتخاب واحدهای نمونه سازمان غذا و داروی استان خراسان رضوی  در برج سپید دانشگاه علوم پزشکى مشهد مقدس برگزار و مزینانی ها عنوان برتر را از آن خود کردند 

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مراسم که با حضور رشیدیان استاندار خراسان رضوى و دکتر اصغرى معاون غذا و داروى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى و  دکتر دارابى رییس دانشگاه علوم پزشکى مشهد و جمعى دیگر از مسئولین استان برگزار شد شرکت صنایع غذایی سوده  از بین بیش از ٨٠٠ شرکت صنایع غذایی خراسان رضوى به عنوان برند نمونه سازمان غذا و دارو برگزیده شد.

👈شرکت صنایع غذایی سوده (نمکال سبزوار)  به مدیر عاملی سید مهدى ضیایى اداره می شود که در این مراسم سید معین ضیایى مدیر  فروش و همسرش خانم المیرا الداغى مدیر  کنترل کیفیت شرکت هدیه و لوح تقدیر واحد نمونه را از دست مسئولین دریافت کردند.

تولید نمک تبلور مجدد یددار ، بدون ید، جهت مصرف خانوار و کارخانجات صنایع غذایی و رستوران ها و هتل ها از جمله خدمات شرکت صنایع غذایی سوده می باشد.           

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۳
آذر
۹۶



افسوس که رفته ز جهان مظهرِ ایثار
مشهور به زحمت کش و دهقانِ فداکار

دنیاست یقین مزرعه ى آخرت اى دوست
یا مَتجَرى تا کسب کنند جُمله ى تُجّار

بَر گو که چه آورده بَرِ دوست کشاورز
ازنیک و بد خویش چه گوید بَرِ دادار

آورده متاعى که خریدار خدا هست
از غیرت و مردانگى که آورده به بازار

زان صنعتِ اندیشه ى راه آهن تهران
از ریزش سنگها که فرو ریخت زِ کوهسار

احساسِ خطر کرد که خارج شَوَد از ریل
قبل ازخطر به که نماید خودش اخطار

بر چوب لباسِ تنِ خود را زده آتش
تابلکه تَوَجُّه کند راننده ى هوشیار

ناچار شداز اسلحه ى صید بَرَد سود
تا آنکه مُوَفَّق شده است عاقبتِ کار

راننده که تُرمُز کشید با عَصَبیَّت
دهقانِ فداکار چو خورد سیلى بسیار

مُشت و لگدى چند مسافر زده بر او
آن مُنجى بیچاره شده مورد آزار

تا نقشه ىِ اورا همه از لطف بدیدند
شدغرقه ىِ بوسیدنشان مرد فداکار

دارد امید عسکرى تا درصفِ محشر
باشد شفیع من و او حیدرِ کرّار

شاعر؛ حجت الاسلام حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۳
آذر
۹۶

 

🌐نمایش "جیک جیکو در مزرعه" به نویسندگی و کارگردانی حسین مزینانی از تهران در سومین روز از  جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان  در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران در سه سانس 10، 15 و 17:45 در سالن اصلی مجتمع آوینی همدان به روی صحنه می‌رود.

🔹به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ نویسنده و کارگردان نمایش « جیک جیکو در مزرعه» با بیان اینکه این نمایش با مضمون کنترل خشم و ابراز احساسات در بخش کودک جشنواره اجرا می‌شود، اظهار داشت: ایده و فکر این نمایش از خودم بود ضمن اینکه معتقدم نمایش برای کودک باید او را به وجد بیاورد.

🔅حسین مزینانی بیان کرد: آموزش دومین بخش از یک کار کودک است که البته نباید به صورت نصیحت یا پند باشد و باید به طور غیر مستقیم انجام شود و این نمایش نیز به صورت شاد و همراه با موسیقی و فانتزی برای کودکان اجرا می‌شود.

🔅نویسنده نمایش « جیک جیکو در مزرعه» با بیان اینکه کار برای تئاتر کودک باید همراه اطلاعات کافی و تحقیق در این حوزه باشد، تصریح کرد: داستان این نمایش داستان مزرعه‌ای است که حالت کاملا فانتزی دارد و هیچ کودکی تا کنون در آن نبوده است.

🔹مزینانی با اشاره به اینکه تئاتر کودک طوری است که گویی هر لحظه شعبده بازی در آن رخ می‌دهد از سابقه خود در جشنواره گفت: پیش از این با نمایش « دیگ دیگو» در جشنواره تئاتر کودک ونوجوان حضور داشتم که این نمایش مخاطب زیادی جلب کرد.

🔅کارگردان نمایش «جیک جیکو در مزرعه» با بیان اینکه بازیگران این نمایش حرفه‌ای کار کودک هستند، اظهار داشت: محمد معجونی، ملیحه مقیمی، افشین زعیم، میثم میثاقی، نهال دل زنده و مسعود پور جمشید در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

💠بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان به دبیری مریم کاظمی 10 تا 15 آذر ماه در همدان در حال برگزاری است.

منبع ؛ تسنیم

🌐به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۸
آذر
۹۶

کنسرت گروه موسیقی قمر به سرپرستی نوید دهقان آهگساز و نوازنده کمانچه و با صدای فرزند هنرمند مزینان استاد مصطفی جلالی‌پور روز 19 آذر 96 از ساعت 21:30  در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.

تاکنون از استاد مصطفی جلالی پور که در این اجرا وظیفه خوانندگی را برعهده دارد به همراه گروه قمر و نویددهقان اجراهایی را در ایوان شمس و تالار وحدت روی صحنه رفته است.

ازدیگر همکاری نوید دهقان و مصطفی جلالی‌پور می توان به آلبوم «امان زهجر» اشاره کرد.

نسیم اربابی کمانچه، بهزاد رواقی تار، شهریار نظری دف، فرهاد صفری تنبک، علیرضا گرانفر سنتور، بابک غسالی عود، شاهین صفایی تار، حسین محمد حسینی نی، نیلوفر شهبازی کمانچه آلتو، سارا هستی کمانچه . نوید دهقان کمانچه اعضای گروه قمر را در این اجرا تشکیلی می‌دهند.

خرید بلیت:
https://www.iranconcert.com/?ebuy=6745

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آذر
۹۶

                                                                                                   

🌐«اقامتگاه بوم گردی نرگس» با بنایی به مساحت 1000 متر مربع در مزینان زادگاه معلم شهید انقلاب دکترعلی شریعتی مزینانی واقع شده است که این بنا 40 سال قدمت دارد و دارای 5 اتاق می باشد

🔆بنای این اقامتگاه دارای حیاطی دلباز، سر سبز و پر درخت بوده که اتاق های پر نور با پنچره های بزرگ رو به آن می باشد که خود آرامشی مثال زدنی را فراهم می آورد.

🔅تلفن اقامتگاه بوم گردی نرگس مزینان :  علی رضا همت آبادی  

📱09366890013
📱09126890013
📱09336680013
🔹نشانی اقامتگاه بوم گردی نرگس مزینان : استان خراسان رضوی، شهرستان داورزن، ما بین شاهرود و سبزوار(از سمت تهران ۷۵ کیلومتر مانده به سبزوار) مزینان، کوچه شریعتی ۲، پلاک ۱۰۰۲

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۳
آذر
۹۶

همزمان با زادروز تولد فرزند شایسته کویرمزینان دکتر علی شریعتی مزینانی مستند تلویزیونی«فرزند کویر» از شبکه ی مستند سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مستند50 دقیقه ای که به نویسندگی و کارگردانی مینو بیگی تهیه شده گوشه هایی از ناگفته های زندگی دکتر علی شریعتی مزینانی به همراه تصاویری از زادگاهش مزینان و مصاحبه با دوستان شریعتی و فیلم های آرشیوی ساعت 20 پنجشنبه دوم آذر از شبکه مستند سیما پخش شد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۳
آذر
۹۶

سمپوزیوم علمی«اکنون، ما و شریعتی» همزمان با زادروز فرزند شایسته کویرمزینان دکترعلی شریعتی مزینانی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران و همسر و فرزندان شریعتی و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم آذر دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛دکتر سوسن شریعتی مزینانی ، فرزند دکتر علی شریعتی مزینانی در دومین روز این سمپوزیوم علمی گفت: تفاوت هایی که در این فاصله ی کوتاه زمانی بین ما و شریعتی است هیچ گونه خللی در پروژه ی کلان شریعتی ایجاد نمی کند، ای کاش که ما بتوانیم امید شریعتی را هم احیا کنیم تا شریعتی بتواند همچنان تداوم یابد.
وی در سخنرانی خود با موضوع خویشتنی دیگر برای انترناسیونالیسمی دیگر، با بیان اینکه بحث من متمرکز بر موضوع دوران است اظهار کرد: چگونه پروژه ای که به ۴۰ سال پیش برمی گردد و در دوران ما نیست همچنان ادامه می یابد؟ یکی از راه های پاسخ به این پرسش آن است که مدعی باشیم شریعتی فراتر از زمانه ی خود بوده است یا آنکه تعریف دیگری از دوران داشته باشیم، برای چنین ادعایی با این فرض شروع می کنم که دوران ما همچنان دوران شریعتی است و در نتیجه مسایل ما همچنان مسائلی است که شریعتی به آن پرداخته است. این بدان معنا نیست که ما درجا می زنیم و به این دلیل شریعتی همچنان معتبر است.
وی در ادامه اظهار کرد: برای مشخص شدن بحث با تعریف خودم از دوران شروع می کنم. در اینجا از موضع تاریخ به بحث دوران نگاه می کنم برای تعریف مفهوم دوران، سنت های مختلفی در تاریخ فلسفه وجود داشته است که مورخین از این بینش ها متأثر شدند یکی از معانی دوره این است که آن را تمامیتی ارگانیک ببینیم که این تمامیت ارگانیک در تغییر خود به دوره ی بعدی تبدیل می شود و در نتیجه پکیج های بسته ای است که دچار تولد، بلوغ و مرگ می شود. همان بینشی که بر اساس آن سوکایاما پایان یا مرگ تاریخ را اعلام کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: یک بینش دیگر بینش کانتی از دوره است که در آن دوره ها عبارت از یکسری سیستم های یکدست هموژن هستند که در آن همه ی عناصر در یک هارمونی در هم تنیده هستند. دوره ها با یکدستی و یکپارچگی تعریف می شوند و به میزان تغییر این یکپارچگی دوره ها هم تغییر می کند. تعریف دیگر از دوره بر اساس اپیستمه ها هست. این درک از دوره را بر اساس همین یکدستی میان حوزه های مختلف فرهنگ تعریف می کنند و اعتقاد دارند که می تواند دستخوش گسست یا بحران شود.
او با بیان اینکه نگاه دیگری، دوره را یک گرایش می داند گفت: بر اساس تنشی که میان عناصر دیروزی و عناصر امروزی به وجود می آید، عملا این یا آن گرایش کلان در یک دوره را ایجاد می کند. پنجمین نگاه و شاید نزدیک ترین تعریف به تعریف شریعتی از دوران این است که دوران را یک پروسه می داند به قول یک فیلسوف آلمانی پروسه به این معنا که نه تنها سیستم بسته ی هموژن و یکدست نیست بلکه عبارت است از همزیستی لایه های متعدد زمانی و همزیستی ناهمزمان ها، تنش میان این زمان های لابه لا و متکثر است که دوره ها را می سازد بنابراین در اینجا دوره بر اساس یکپارچگی و یکدستی تعریف نمی شود بلکه بر اساس همین تنش زمان ها تعریف شده است.
سوسن شریعتی با طرح این سوال که یک مورخ برای تعریف یک دوره چگونه حرف می زند، اظهار کرد: شریعتی بیش از برچسب جامعه شناس بودن مورخ است و به نظر می آید برای تعریف دوران و تشخیص مسأله ی دوران بسیار نزدیک به این نگاه حرکت می کند. در نگاه برودل که متأثر از همین نگاه به دوره همچون پروسه است، دوره عبارت از درهم تنیدگی سه ریتم زمانی کند (آرام و حتی تقریبا بی حرکت فرهنگی و مذهبی است)، زمان میان مدت تر اجتماعی، اقتصادی و زمان کوتاه مدت حادثه که زمان سیاست است. بر این اساس است که می توانیم به این نتیجه برسیم که دوران یکسری سیستم بسته نیست که تمام شوند و سیستم های دیگری روی کار آیند. این نگاه، بیشتر به زمان کند درازمدت فرهنگی توجه دارد که دیرتر دستخوش تغییر می شود در نتیجه برش های دوره، یکسری برش های انتزاعی و برساخته است.
فرزند دکترشریعتی در بیان نکته ی آخر برای درک این زمان چند لایه با اشاره به سخنی از برودل گفت: همین زمان درازمدت کندی که دیر تن به تغییر می دهد، خود نیز ریتم کندتری دارد که ریتم فرهنگ مردم یا توده است و یک ریتم تندتر نخبگان است که خود این زمان دراز فرهنگی را دستخوش دو ریتمی می کند. حسن این رویکرد، باز کردن میدان وسیع تری برای فهم دوره است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه چنین نگاهی که تاریخ را فقط معطوف به زمان درازمدت کند فرهنگی می کند، ممکن است دستخوش این خطا شود که این تند حادثه را نبیند، تصریح کرد: در نتیجه باید از یک دیالکتیک دیگری سخن گفت که آن هم دیالکتیک زمان کند درازمدت فرهنگی با در نسبت قرار دادن آن با یک همین جا و هم اکنون تند حادثه است. در این دیالکتیک، دوره تعریف می شود.
وی با اشاره به اینکه شریعتی کار خود را با پرسش از دوران و این سوال که کجا ایستاده ایم و از کجا باید آغاز کنیم، شروع کرد، گفت: این تنش سه زمان را در پروژه ی شریعتی می بینیم شریعتی هم می گوید که ما یک زمان بومی کند فرهنگی داریم که ما را در پایان قرن شانزدهم قرار می دهد و یک زمان تند اکنونی داریم که بسیار قرن بیستمی است. از یک طرف قرن شانزدهمی هستیم و از یک طرف به همه دردهای قرن بیستمی دچار شده ایم.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شریعتی زمان سومی را نیز باز می کند که زمان خویشتن و زمان کویری اوست و می گوید رنجی که می بریم از همین ناهمزمانی است بر اساس آن شروع مساله شناسی می کند و می گوید برای حل این ناهمزمانی بین قرن شانزدهمی و قرن بیستمی بودن و در هم تنیدگی زمان های چند ریتمی باید تشخیص مسأله کنیم.
وی با بیان اینکه شریعتی زمان نخبه و خویشتن را نیز اضافه و از یک من در هاله شدن صحبت می کند، اظهار کرد: او صحبت از خویشتنی می کند که قرار است آلترناتیوی برای خویشتن قرون وسطایی و قرن بیستمی باشد خویشتن شریعتی، خویشتنی است که هم باید خود را بیابد و هم باید خویشتن را بسازد. شریعتی در توضیح چهل سال اخیر و نسبت امروز با زمان شریعتی گفت: اتفاقات رخ داده در زمان سریع کوتاه امروزی می تواند بازتابی از یک مساله ی درازمدت تر یا یک کاتالیزور باشد یا وضعیت های سومی باشند.
شریعتی با اشاره به اولیگارشی جدیدی که هم در صحبت های بدیو مطرح شده و هم یکی از مسایل مطرح در پروژه ی شریعتی است، بیان کرد: ۱۰ درصد جهان، ۸۶ درصد منابع جهان را در اختیار دارند و ۵۰ درصد هیچ چیز ندارند. دکتر شریعتی از این ۵۰ درصد جهان که هیچ ندارند، تحت عنوان اولیگارشی جدید سخن می گوید این اولیگارشی، موجودیت هایی می سازد که دو بیماری دارد یا ناسیونالیسم و قومی گری است یا خلق انترناسیونالیسم دیگری همچون داعش. جهانی شدن و آزاد شدن سرمایه، عوارضی فرهنگی از جمله خلق انترناسیونالیسم داعشی و … داشته است.
فرزند دکتر شریعتی تصریح کرد: شریعتی به دلیل یک رویکرد تاریخی و نگاه درازمدت به دوران و در دیالکتیک قرار دادن زمان دراز فرهنگ و زمان کوتاه حادثه به تعریف دوباره ی خویشتن پرداخته تا نسبت به دیگری ممکن گردد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تغییرها و تبدیلات در زمان کوتاه مدت تاریخی چیزی به جز بست یافتگی پروبلماتیک های چهل سال پیش نیست، گفت: بنابراین تنها تفاوتی که بین ۴۰ سال پیش با امروز می بینیم آن است که در ۴۰ سال پیش فکر می کردیم می شود تغییر داد و هنوز امیدوار بودیم. زمانه ی شریعتی امیدوار بود و مبارزات ضد استعماری و انقلابی آن را نشان می داد.
دکتر سوسن شریعتی مزینانی با تاکید بر اینکه تفاوت هایی که در این فاصله ی کوتاه زمانی بین ما و شریعتی است هیچ گونه خللی در پروژه ی کلان شریعتی ایجاد نمی کند، اظهار کرد: به این دلیل است که شریعتی همچنان روبه روی ما می نشیند و همچنان ما را درگیر «خویشتن»، «نه» به ناسیونالیسم، «نه» به انترناسیونالیسم قلابی و… می کند. ای کاش که ما بتوانیم امید شریعتی را هم احیا کنیم تا شریعتی بتواند همچنان تداوم یابد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی