بایگانی مهر ۱۳۹۴ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۳۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
مهر
۹۴

برای بازگویی قیام عاشورا و ترسیم انگیزه ها و اهداف آن، می توان از شیوه ها و ابزارهای گوناگونی استفاده کرد. قالب های هنری، مانند شعر، قصه، رمان، نمایش، فیلم، تعزیه، تاتر و... از این ابزارها هستند. بی شک، رویداد عاشورا در قالب های هنری، بهتر و آسان تر از هر قالب دیگری قابل ارائه است.
    یکی از ابزارهایی که برای ترسیم و تصویر ابعاد گوناگون عاشورا به کار گرفته می شود «زبان حال» است. زبان حال، هرچند یکی از قالب های هنری است(1)، ولی در عین حال، در بسیاری از قالب های هنری دیگر نیز می توان از آن استفاده کرد. با توجه به این نکته، زبان حال، می تواند از بهترین و رساترین و مؤثرترین ابزارها برای ارائه حقایق عاشورا، پیام ها و عبرت های آن باشد که در سطوح گوناگون قابل عرضه و قلمرو بسیار وسیع و گسترده ای دارد. و در جاهایی که «زبان قال» قدرت بیان نداشته باشد و از توصیف ارزش های عاشورایی و شناساندن آن و همچنین جای گیر کردن آن در ژرفای وجود انسان ها ناتوان باشد به کار می آید.

برای خواندن این نوشتار به ادامه مطلب بروید...

  • علی مزینانی
۲۹
مهر
۹۴

شیخ پیر غلامان اهلبیت که هرگز یادش از خاطر مزینانی ها نخواهد رفت و در محرم و رمضان نامش را همیشه زنده نگه می دارند زنده یاد حاج شیخ محمود شریعتی مزینانی پسر عموی دکتر علی شریعتی مزینانی

  • علی مزینانی
۲۹
مهر
۹۴


مرحوم حاج حبیب مزینانی /ایفاگر نقش ابن سعد و شمر

مرحوم غلامحسین مزینانی / خادم هیئت ابوالفضلی مزینان

جمعی از خادمین و اعضاء تکیه ی سادات حسینی مزینان



  • علی مزینانی
۲۹
مهر
۹۴

مرحوم حاج محمدشمشیری در نقش شمر( دهه ی شصت)

مرحوم علی رضا اکبری در نقش لشکر(نفراول از چپ)

مرحوم قربانعلی حجت الله(نقش ساربان)

دو برادر مرحوم علی و حسین مزینانی ذاکر اهلبیت علیهم السلام

مرحوم حاج محمد جعفری مزینانی / موسس هیئت علی اکبری (ع) مزینان

شادروان حاج قربانعلی تشت زر / موسس مهدیه ی مزینانی های مقیم تهران

شادروان سیدروح الله حسینی مزینانی صندوق دار هیئت حسینی مزینان

پیرغلام اهلبیت حاج حسین مزینانی بانی نخل

جمعی از موسسین و شهدا و اعضاء هیئت علی اکبری مزینان

 

  • علی مزینانی
۲۸
مهر
۹۴

شورای اسلامی مزینان برای بهتر برگزار شدن مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) به خصوص مراسم تعزیه خوانی روز عاشورا اقدام به مسطح کردن راه منتهی به مزار امام زادگان بهمن آباد کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی مزینانی (آزاده) رئیس شورای اسلامی مزینان با اعلام این خبر افزود: شورای اسلامی مزینان علاوه برمسطح کردن راه منتهی به بقعه ی متبرکه امام زادگان بهمن آباد که مسیر اصلی تعزیه خوانان و عزاداران حسینی از مزینان و روستاهای مجاور است تمهیدات دیگری را برای بهتر برگزار شدن مراسم ایام محرم با همراهی دهیاری و پایگاه بسیج شهدای مزینان تدارک دیده است.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای شورای اسلامی مزینان برای رفاه حال شهروندان مزینانی سنگ فرش کردن سرچشمه ی آب قنات قدیمی است که در حال حاضر تندیس معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی مزینانی در بالای آن نصب شده و کسانی که از شهرهای دیگر به این دیار تاریخی می آیند می توانند بدون هیچ دغدغه ای در آن جا به استراحت بپردازند و از طبیعت زیبای کویراستفاده نمایند.

رئیس شورای اسلامی مزینان در باره دیگر طرح های عمرانی یادآورشد: درمانگاه مزینان به سرعت در حال آماده سازی است و انشاءالله با کمک و همراهی وزیر بهداشت و درمان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و محل استقرار پاسگاه انتظامی هم با همراهی و کمک مردم به ویژه خیرین نیکوکار که نگران امنیت و سلامت همشهریان می باشند به زودی تکمیل می گردد.

این آزاده مزینانی از حضور و عنایت فرمانده انتظامی شهرستان داورزن به همراه معاونین خود در مراسم عزاداری محرم تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: حضور پر خیر و برکت جناب سرهنگ معتمد شریعتی و معاونین ایشان موجب دلگرمی مزینانی های عزیز است که این پاسداران امنیت را در کنار خود می بینند و همراه آنان به سوگواری می نشینند.

 

  • علی مزینانی
۲۸
مهر
۹۴

هیئت حسینی مزینان هرشب پذیرای خیل عزاداران حسینی در دهه ی اول محرم  به خصوص جوانان است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ از آغاز ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، اغلب شهروندان مزینانی مقیم پایتخت و استان های دیگر برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان عازم مزینان شده اند و در هیئاتی که سالهاست نام خود را در آن ثبت کرده اند در رثای شهدای کربلا بر سر و سینه می زنند.

یکی از هیئت های قدیمی مزینان هیئت متحده حسینی است که این شبها پذیرای مردم متعهد به خصوص قشر جوان می باشد.


  • علی مزینانی
۲۸
مهر
۹۴

مراسم سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و هفتاد و دو یار باوفایش هرشب در مهدیه ی شرق تهران (مزینانی های مقیم تهران)برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ این مراسم که از اولین شب محرم الحرام شروع شده هرشب از ساعت 19:30 با قرائت زیارت عاشورا آغاز و با نوحه خوانی و ذکر مصیبت و سخنرانی حجت الاسلام صمدی تا ساعت 22 ادامه می یابد و در خاتمه شرکت کنندگان در مجلس از ضیافت سفره ی کریمانه ی اهلبیت علیهم السلام بهره مند می شوند.

بنا براعلام هیئت امناء مهدیه ی مزینانی ها؛ مراسم عزاداری آل الله علیهم السلام تا شب سیزدهم  محرم ادامه خواهد داشت.

یکی از نکات جالب توجه این مراسم حضور و استقبال همسایگان هیئت می باشد که در غیاب همشهریان مزینانی که در این ایام به مزینان عزیمت می کنند تا در برنامه های ویژه عزاداری زادگاهشان شرکت کنند ؛ در مهدیه به سوگواری می پردازند.

عکس /نورالله مزینانی

  • علی مزینانی
۲۷
مهر
۹۴

معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی به همراه هیئتی از مجتمع چند منظوره خدمات بهزیستی مزینان بازدید کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل ازروابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان؛  طهماسبی معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی  به همراه مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان داورزن از فعالیتهای موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان اعم از مرکز پیش دبستانی و مهد کودک امیدان نبی (ص)،برگزاری کلاسهای مشاوره و مجتمع چند منظوره خدمات بهزیستی مزینان بازدید کردند.

 فاطمه گلستانی مدیر عامل موسسه ضمن تسلیت  ایام سوگواری سالار شهیدان و تقدیر و تشکر از هیئت بازدید کننده ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته مشکلات پیش رو را برای حاضرین تشریح کرد.

وی در ادامه گفت: مرکز پیش دبستانی و مهد کودک موسسه با وجود اینکه چهار سال از افتتاح آن گذشته و جزءمراکز دارای رتبه در استان می باشد ولی متاسفانه هیچ اقدامی برای ایجاد فضای مناسب و امکانات و وسایل بازی برای کودکان فراهم نگردیده و آن هادر محرومیت به سر می برند و یا به دلیل کمبود اعتبار و نبود بودجه کافی پرسنل شاغل در موسسه هیچکدام بیمه نمی باشند و  با وجود فضای مناسب و نیروی کار کافی برای اشتغال زایی، متاسفانه مسئولین ذیربط با وجود پیگیری های صورت گرفته هیچگونه اقدامی نکرده اند .

در ادامه طهماسبی قول همکاری و مساعدت در ارتباط با موضوعات مطرح شده را داد و گفت:مواردی که مربوط به حوزه فعالیت اداره کل باشد راپیگیری و مابقی آن را به مسئولین مربوطه انعکاس خواهم داد.



  • علی مزینانی
۲۶
مهر
۹۴

  • علی مزینانی
۲۶
مهر
۹۴

عکس / مهدی مزینانی(آزاده)

  • علی مزینانی
۲۶
مهر
۹۴

در دهه ی اول ماه محرم الحرام مجالس سخنرانی با حضور روحانیت مزینان هرشب در هیئات و تکایای مزینان برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ بنا براعلام رئیس شورای اسلامی مزینان که مسئولیت سازماندهی مجالس عزاداری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را برعهده دارد امسال نیز هیئات مزینان ضمن برگزاری مجالس نوحه خوانی و ذکر مصیبت؛ مجلس سخنرانی را با حضور روحانیون مزینانی برگزار می نمایند.

مهدی مزینانی ( آزاده) افزود: حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله عسکری مزینانی امسال نیز همراه با حجت الاسلام حاج شیخ محمدتقی معلمی فر در هئیت تازه افتتاح شده ی ابوالفضلی (ع) سخنرانی می نمایند و عزاداران هیئت جوانان علی اکبری از محضر حجت الاسلام شیخ رضا اسلامی بهره مند خواهند شد. عزاداران هیئت متحده حسینی نیز امسال از بیانات شیخ محمد مزینانی فیض خواهند برد .






















Image result for ‫حجت الاسلام مزینانی‬‎

  • علی مزینانی
۲۶
مهر
۹۴

ساختمان جدید هیئت سینه زنی حضرت ابوالفضل العباس (ع) مزینان با حضور مقامات اداری شهرستان داورزن و مزینان افتتاح و آماده ی عزاداری سوگواران محرم شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در اولین روز از ماه محرم الحرام هیئت ابوالفضلی مزینان با پیگیری های مستمر و همت هیئت امنای مزینان طی تلاشی یکساله آماده و با حضور فرماندار شهرستان داورزن و مسئولین شورای اسلامی و جمعی از اعضاء هیئت افتتاح شد.

مزینان دارای سه هیئت اصلی به نام هیئت متحده حسینی در بازار مزینان و هیئت زنجیرزن جوانان علی اکبری (ع) در قسمت غربی و هیئت سینه زنی ابوالفضلی(ع) در جنوب بازار مزینان می باشد که در سالهای اخیر هرسه هیئت از نو بازسازی و به بهره برداری رسیده است.

همزمان با افتتاح هیئت ابوالفضلی (ع) ؛ یکی از خادمین قمر بنی هاشم به نام حاج عباسعلی ناطقی برادر حاج حسن ناطقی (حاج پدر) عضو هیئت امناء هیئت ابوالفضلی (ع)دارفانی را وداع گفت که شاهدان کویرمزینان ضمن عرض تسلیت به خانواده معزز و بستگان آن فقید سعید ، غفران و رحمت الهی را برای مرحوم ناطقی از خداوند متعال مسئلت می نماید.

  • علی مزینانی
۲۱
مهر
۹۴

شور حسینی مزینان

به یاد مرحوم محمدصدیقی تعزیه خوان نقش وهب و پاسدارشهید حسین شهیدی

یاد مرحوم حاج محمدصدیقی و شهید حسین شهیدی

به یاد مرحوم علی مزینانی

به یاد مرحوم حسن مزینانی(آشپز) خادم هیئت ابوالفضلی مزینان

به یاد مرحوم محمد صدیقی

به یاد مرحوم حاج محمدعلی صانعی خادم هیئت حسینی مزینان

  • علی مزینانی
۲۱
مهر
۹۴

 

درس‏ها و عبرت‏هاى عاشورا در عرصه رفتار سیاسى - محمدصادق مزینانی

یکی از اساسی ترین ابعاد حادثه عاشورا، درس ها و عبرت های این نهضت است.
درس های عاشورا همواره بحثی زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است. هر چند این رویداد در مکان و زمان محدودی به وقوع پیوست اما درس های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست. عدالت خواهی و ستم ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس های مهم در عرصه رفتارسیاسی رویداد عاشورا است.
نویسنده پس از تبیین مسائل یاد شده و بیان نمونه هایی از آن در کلام و رفتار امام حسین (علیه السلام)، به بررسی عبرت های عاشورا می پردازد. وی تحلیل عوامل زمینه ساز حادثه عاشورا را مایه عبرت جامعه اسلامی و نظام دینی دانسته، مهم ترین آن ها را تحت عنوان دگرگونی ارزش ها و آرمان های حاکم بر جامعه نبوی و کوتاهی خواص از انجام رسالت خود، بازگو می نماید. جدایی مردم از اهل بیت (علیهم السلام) و دنیاگرایی خواص از جمله موضوعاتی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.
 

مقدمه
در باره رویداد عاشورا بسیار گفته و نوشته اند. باز هم جای گفتن و نوشتن باقی است، چرا که این رویداد از چنان ابعاد بزرگ و گسترده ای برخوردار است که هر چه بیش تر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود زوایای نوتر و تازه تری از آن آشکار خواهد شد.
قیام عاشورا از سال 61 هجری تا امروز همچون چشمه ای جوشان و خروشان از آب زلال و گوارای خود تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده، و الهام بخش بسیاری از نهضت های حق علیه باطل بوده است. انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا الهام گرفت. ماندگاری و پایایی آن نیز در گرو بهره گیری از درس ها و عبرت های آن است. درس های عاشورا در گستره زمان و زمین همچنان ادامه دارد، چرا که در ادبیات عاشورا آمده است:
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم.» (1)
یعنی درگیری حق جویان و عدالت خواهان با باطل و ستمگران همیشگی است. رویداد عاشورا در تاریخ همواره قابل تکرار است. از این روی، عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران به ویژه آگاهان جامعه نهاده است. همگان پس از شناخت ابعاد آن موظف اند خود و جامعه خود را با آن مقایسه و از آن درس و عبرت بیاموزند، چرا که زنده بودن تاریخ به ترسیم و تصویب آن و سنجش خودمان با آن است.
سخن ما در این گفتار با عنوان: «درس ها و عبرت های عاشورا در عرصه رفتار سیاسی » در باره یکی از اساسی ترین ابعاد این حادثه بزرگ است که در دو بخش آن را پی خواهیم گرفت:
الف. درس های عاشورا؛
ب. عبرت های عاشورا.
 به ادامه مطلب بروید...

 

  • علی مزینانی
۱۸
مهر
۹۴

هیچ گاه لبخندمهربانانه ی تورا فراموش نمی کنم فرمانده شهیدم، آنان که جسم تو را ازما گرفتند بدانند که یاد حاج حسین همدانی همیشه زنده است و راهش ادامه دارد...

آخرین لبخند سرلشکر شهید حاج حسین همدانی در یادواره ی همرزم شهیدش سید محمدرضا دستواره، گویا به او می گوید که به زودی به شما می پیوندم.

عکاس : محسن مزینانی

  • علی مزینانی
۱۷
مهر
۹۴

ای که روحت در جوار کعبه در پرواز شد
سوی جنت پر کشید و با ملک دمساز شد

ای که در دشت منا گشتی شهید راه حق
وقت لبیکت ملائک با تو هم آواز شد

خلق می داند که این کار شما اعجاز بود
مات و‌مبهوت خلق عالم بهر این اعجاز شد

گشت اندر رنج و ماتم شرق تا غرب زمین
اندر این ماتم سیه پوش نیل تا قفقاز شد

لعنت ما تا قیامت باد بر آل سعود
چون به قلب مسلمین ابن ننگ آتش ساز شد

حاجی اندر رمی خود پیروز شد بر اهرمن
چون که در دشت منا بر جیش حق سرباز شد

تو علی اصغری اما بود کارت بزرگ
تا در جنت تو را روح الامین پیشواز شد
 

شد منا امسال همچون سرزمین کربلا
کشته ی آن چون شهید و زخمی اش جانباز شد

ای خوشا پروازتان از کعبه تا باغ جنان
درب جنت بهرتان ای گلعذاران باز شد

از مزینانی شما را باد صلوات و درود
حمد و توحید از زبانش بهرتان آغاز شد

                                                    شاعر: اکبر علیشاه مزینانی

  • علی مزینانی
۱۴
مهر
۹۴

مراسم تشییع پیکر مطهر مهاجر الی الله حاج علی اصغر شهرآبادی مزینانی از قربانیان و جانباختگان فاجعه ی منا با حضور مردم ولایتمدار مزینان و مقامات کشوری و انتظامی صبح امروز سه شنبه در زادگاهش مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ پیکر مطهر زائر بیت الله الحرام حاج علی اصغر شهر آبادی صبح امروز سه شنبه چهاردهم مهرمان بر دوش شهروندان مزینانی و همشهریان داورزنی و باطنین مرگ بر آل سعود و مرگ برآمریکا تشییع و در قطعه ی شهدای حسینی بهشت علی (ع) مزینان آرام گرفت .

در این مراسم روسای بانک تجارت استان خراسان رضوی و استان سمنان و همکاران جانباخته ی منا و همچنین امام جمعه و فرماندار و مقامات انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان داورزن حضور داشتند.

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید...

  • علی مزینانی
۱۳
مهر
۹۴

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر  مهاجر الی الله حاج علی اصغر شهرآبادی فردا سه شنبه در داورزن و مزینان برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مراسم تشییع  پیکر مطهر  مهاجر الی الله حاج علی اصغر شهرآبادی از قربانیان فاجعه ی منا ساعت 9 صبح فردا سه شنبه چهاردهم مهرماه از مقبره الشهدای گمنام شهرستان داورزن آغاز  و  در گلزار شهدای مزینان به خاک سپرده می شود.

همزمان با این مراسم پیکر 5 جان باخته  نیز در شهرستان سبزوار تشییع می گردد.

  • علی مزینانی
۱۳
مهر
۹۴

حاج علی رضا صانعی مزینانی یکی از زائرین حج ابراهیمی است که در پیام جالب توجهی از همشهریان و اقوام خود درخواست کرده به منظور همدردی با خانواده های عزادار فاجعه ی منا از آوردن گل و نصب پلاکارد خیرمقدم پرهیز کنند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ این حاجی و شاهد فعال کویر مزینان که در مدت حج تمتع مدام توسط سیستم  تلگرام و وایبر از سلامتی خود و زائرین مزینانی خبر رسانی می کرد طی پیامی از بستگان و آشنایان خود خواسته است که هیچ گونه تشریفات خوشامد گویی در هنگام رجعتش به وطن نداشته باشند.

در متن پیام حاج علی رضا صانعی مزینانی که از سامانه ی شاهدان کویر برای همشهریان مزینانی ارسال شد آمده است :

«باتشکر از کلیه اقوام و همشهریان عزیز که پیگیر سلامت اینجانب در حادثه منا بوده اند، به منظور همدردی باخانواده شهدای مکه از آوردن گل در زمان استقبال و نصب پلاکارد جداً         خودداری نمایید.»

  • علی مزینانی
۱۳
مهر
۹۴

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b7-%d8%b6%d9%85%d9%86-%d8%b9%d9%82%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: لباس‌ها باید مایه فخر، مباهات و وسیله‌ای برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام هادی مزینانی در همایش پلیس و اصناف شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: لباس‌هایی که در جامعه عرضه می‌شود باید مایه فخر و مباهات و ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد، نه اینکه به‌عنوان مظهر ترویج فرهنگ بیگانه از آن یاد شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین صنوفی که به لحاظ رفتار و عملکرد در ترویج فرهنگ جامعه، نقش بسیار پویا و حساسی را داراست، صنف لباس و پوشاک است.

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آیه 26 سوره اعراف، بیان کرد: خداوند برای انسان در قرآن کریم دو نوع لباس و پوشاک را بیان می‌دارد، لباس تقوا و معنویت که از آن به‌ عنوان لباس مربوط به درون و باطن انسان از آن یاد می‌شود و دیگری لباس ظاهری است که برای پوشاندن بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در اجتماع رایج شده، این است که مردم به ظاهر و پوشش ظاهری افراد نگاه می‌کنند و در مورد باطن افراد قضاوت می‌کنند که این نوع قضاوت وظیفه فعالان صنف پوشاک را سنگین و خطیر می‌سازد.

مزینانی با مقایسه نوع عملکرد یک رستوران‌دار و عرضه‌کننده غذا با فروشندگان لباس و پوشاک، گفت: همان‌ طور که یک آشپز می‌خواهد با استفاده از مواد غذایی سالم یک غذای لذیذ و باکیفیت را به مشتریان خود عرضه کند، تولیدکنندگان پوشاک هم باید بهترین طراحی و دوخت و عرضه لباس را داشته باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در جامعه اسلامی ما باید لباس‌ها و پوشاکی عرضه شود که مایه افتخار و سربلندی اقشار مختلف مردم جامعه شود و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را تبلیغ و ترویج کند، نه اینکه فرهنگ و مدل لباس‌های غربی را رواج دهد.

وی با اشاره به ملاک و معیارهای انتخاب یک لباس مناسب، تصریح کرد: باید نوع لباس‌ها به‌گونه‌ای باشد که با دیدن لباس افراد، یاد فرهنگ اصیل دینی خود باشیم و علاوه بر زیبای آن از مدل‌های نامناسب بیگانه کپی‌برداری و الگوبرداری نشود.

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آیات قرآن کریم، تأکید کرد: متأسفانه برخی از انواع لباس‌ها، انگیزه ایجاد گناه و فساد را در میان افراد مختلف جامعه به وجود می‌آورد که در این زمینه طراح، تولیدکننده، واردکننده و عرضه‌کننده لباس در جرم فرد گناهکار شریک و سهیم است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه لباس و پوشاک در احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش خطیری بر عهده دارند و عملکرد آنها تأثیرگذاری بیشتری در جامعه به همراه دارد.

  • علی مزینانی
۱۲
مهر
۹۴

پیکر مهاجر الی الله حاج علی اصغر شهرآبادی صبح امروز همراه با جنازه 113تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز به وطن بازگشت.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛پیکر مطهر شهید منا حاج علی اصغر شهرآبادی مزینانی همراه با ابدان مطهر 113 نفر از شهدای منا که در روز عید قربان؛ قربانی جهل و بی لیاقتی خائنین بیت الله الحرام شدند صبح امروز به کشور عزیزمان برگشت و پس از تشریفات قانونی برای تشییع و تدفین در مزینان فرستاده خواهد شد.

شورای اسلامی ، دهیاری و پایگاه بسیج مزینان آماده اند که مراسم باشکوهی را برای تشییع شهید شهرآبادی برگزار نمایند .

  • علی مزینانی
۱۲
مهر
۹۴

با شروع سال جدید تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت ، موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان دوره آموزش خانواده و مهارتهای زندگی را برای خانواده های مزینانی آغاز کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ نورالله مزینانی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان با اعلام این خبر افزود : با پیوستن جناب آقای یامی به جمع کارکنان موسسه ، کارگاه های آموزشی بصورت دوره ای در موسسه برگزار می گردد و اولین دوره ی آن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای بانوان شروع شده که این کارشناس مشاوره که دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاور و راهنمایی است استاد و ناظر اجرای به موقع دوره ها می باشد.

مزینانی تصریح کرد : سال گذشته چندین دوره و کارگاه  آموزشی برای والدین و فرزندان برگزار و مباحث جالب توجهی از جمله ؛اهمیت دوره رشدی کودکان تا 5 سال،اهمیت نقش والدین در تربیت نه فقط مادر،شیوه های آموزشی مسئولیت و برخورد صحیح با لجبازی و درغگویی به روش صحیح،نحوه تشویق و تنبیه کودک توسط والدین مطرح شد که امسال هم ضمن طرح موضوعات جدید تربیتی کارگاه های آموزشی به صورت منظم ادامه می یابد.


  • علی مزینانی
۱۱
مهر
۹۴

فَبِایِ ذَنبٍ قُتِلَت

عکس : حاج علی رضاصانعی مزینانی

  • علی مزینانی
۱۱
مهر
۹۴

مزینانی یکی از شاهدان فاجعه منا گفت: فاجعه مِنا دقیقاً همان ساعتی اتفاق افتاد که حجاج ایرانی باید به سمت رمی جمرات می‌رفتند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛مجتبی مزینانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره

فاجعه مِنا دقیقاً در زمان عزیمت حجاج ایرانی به رمی جمرات رخ داد

فاجعه منا اظهار‌ داشت: تعمدی بودن فاجعه منا باید توسط مسئولان مربوطه و در دادگاه‌های بین المللی بررسی شود زیرا این فاجعه به طور دقیق زمانی رخ داد که زائران ایرانی در آن ساعات باید برای رمی جمرات در این محل حضور پیدا می‌کردند.

وی با تأکید بر عدم امداد‌ رسانی امدادگران و پلیس سعودی در فاجعه منا تصریح کرد: تعداد نیروهای پلیس در جمرات به کمتر از 200 نفر می‌رسید و پلیس سعودی تمام مسیرهای منتهی به رمی جمرات را مسدود کرده بود و فقط یک مسیر باز بود که آن خیابان هم مخصوص زائران آفریقایی بود.

مزینانی افزود: از فردای فاجعه منا تعداد نیروهای نظامی سعودی به حدی افزایش یافته بود که منطقه جمرات به منطقه‌ای نظامی تبدیل شده بود.

این شاهد عینی فاجعه منا که تازه از سفر حج به کشور بازگشته‌ است، عنوان کرد: یکی از هم‌کاروانی‌های ما که نجات پیدا کرده بود می‌گفت به دلیل ازدحام و فشار جمعیتی که وجود داشت لباس‌های احرام از تنش جدا شده بود و مجبور شده بود برای بازگشتن به چادرها از حوله‌های به جا مانده بر روی زمین استفاده کند.

وی با توصیف حال و هوای بعد از این فاجعه در چادرها خاطرنشان کرد: هدف زائرانی که به منا می‌رود خواندن دعا، مناجات و اُنس گرفتن هرچه بیشتر با خدای سبحان است اما در منا فقط توانستیم یک بار دعای کمیل را بخوانیم و حال و هوای چادرهایی که در یک فاجعه عزیزان خود را از دست داده بودند بسیار غم‌انگیز و اندوهناک بود و از هر چادری صدای شیون و ناله به گوش می‌رسید.

  • علی مزینانی
۱۱
مهر
۹۴

تشییع شهدا

مزینان که در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه ای داشته و بیش از هفتاد شهید تقدیم کرده است در فاجعه ی شهادت حجاج بیت الله الحرام نیز یکی از حاجیانش قربانی جهل رژیم خائن آل سعود شد و به شهادت رسید.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ حاج علی اصغر شهرآبادی مزینانی کارمند بانک تجارت مزینان در فاجعه ی منا مفقود و با اطلاعیه حج و زیارت به عنوان یکی از قربانیان اعلام شد تا نام نیکش به عنوان شهید مزینان در فاجعه منا در تاریخ ثبت شود تا این دیار تاریخی در این واقعه نیز سهمی داشته باشد و همواره یاد شهدای منا را گرامی بدارند.

مزینانی های دلسوز  در این روزها مدام با شاهدان کویرمزینان در تماس بودند تا از وضعیت حجاج خود خبری کسب نمایند و ما هم در تماس با نماینده ی خود در مکه حاج علی رضا صانعی از سلامت زائران عزیز مطمئن شدیم اما چون خبر مفقودیت شهید شهرآبادی از سایت های نامعتبر اعلام شد آن را درج نکردیم تا اینکه سایت حج و زیارت با تایید این خبر نام وی را به عنوان جان باخته اعلام کرد و منتظریم پیکر مطهرش به زادگاهش مزینان بازگردد تا گلزار شهدا دفن شود.

  • علی مزینانی
۱۰
مهر
۹۴


آل سعود به حج ستم بی حساب کرد

قلب امام قائم ما را کباب کرد

 

آل سعود هم به نیابت ز صهیونیزم

خوش خدمتی بزرگ به زیر نقاب کرد

 

بالابری فتاده و جمعی شدند شهید

مفتی بگفت که سجده ز روی شتاب کرد

 

از دیدگاه خادم الحرمین این عبادت است

کشتار اهل قبله را به قصد ثواب کرد

 

اعدام چند هزار که با چوب دار نیست

اعدام را بدون چوبه ی دار و طناب کرد

 

راه ها بسته شد همه بر روی حاجیان 

کز ازدحام جمع کثیری کتاب کرد

 

قصاب وار بدون بسمله دیدند که می کشند

در قبله ، پشت به قبله نه لبی تر ز آب کرد

 

از یک طرف تهاجم جمعیت و فشار

حجاج العطش ز شدت آن آفتاب کرد

 

در سال 66 به ضرب گلوله ها

خون های حاجیان که زمین را خضاب کرد

 

یک سال قتل عام ز حجاج اردنی

با حاجیان مصر به همین ارتکاب کرد

 

در مهر ماه شمسی سال 94

کشتار را محتسب که با احتساب کرد

 

آری ز حد گذشته جنایات این رژیم

باید به فکر چاره به دنیا خطاب کرد

 

آنان که دم هماره ز حق بشر زنند

سر مست و سر خوش اند که سر در شراب کرد

 

یابن الحسن امام زمان جان ما فدات

کی می شود عزیز ، که پا در رکاب کرد

 

وهابیان خوارج عصر جدید جهل

حامی داعش اند که منطقه ای  را خراب کرد

 

این ها ز نسل ناصبی و هم خوارج اند

کز ظلم و جور ،خون به دل بوتراب کرد

 

اجساد حاجیان تلمبار شده ببین

لاشه خوران مکه ، که کار غراب کرد

 

      کاری که با حسین شهید کرده شمر دون

وهابیان ز کینه به حج این عقاب کرد

 

شاید متحد بشوند مسلمین همه

تامین مکه را به طریق صواب کرد


                                                  شاعر : حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله عسکری مزینانی

  • علی مزینانی
۰۷
مهر
۹۴

بنا براعلام سایت ها و خبرگزاری های معتبر علی اصغر شهرآبادی به شماره کاروان 19289 پس از فاجعه ی منا مفقود و تا کنون به کاروان خود مراجعه نکرده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ متأسفانه از وضعیت زائر مزینانی که پس از فاجعه ی رمی جمرات مفقود شده تا کنون خبری منتشر نشده و این در حالی است که سایت مشهدنیوز اسم وی را به عنوان فوتی اعلام کرده اما در خبرگزاری فارس و دیگر خبرگزاری ها از این زائر مزینانی به عنوان مفقود نام برده شده است.

شاهدان کویرمزینان ضمن همدردی با خانواده های مصیبت دیده از درگاه خداوند متعال برای سلامتی تمامی زائرین بیت الله الحرام به خصوص زائرین مزینانی  مسئلت می نماید

  • علی مزینانی
۰۳
مهر
۹۴


تمامی زائرین عزیز مزینانی در مکه مکرمه در صحت و سلامت کامل می باشند و در فاجعه ی دردناک سرزمین منا آسیبی ندیده اند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ طی تماس از طریق تلگرام با حاج علی رضا صانعی مزینانی وی تاکید کرد: همه ی حاجیان مزینانی صحیح وسالم هستند و وی به سراغ  آن ها رفته و یا در تماس تلفنی از وضعیت این عزیزان جویا شده که همگی اعلام کرده اند در فاجعه ی دردناک رمی جمرات هیچ گونه آسیبی ندیده اند.

شاهدان کویرمزینان ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار زائرین بیت الله الحرام ، از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامت و تندرستی برای تمامی حجاج عزیز مزینانی می نماید .

  • علی مزینانی
۰۳
مهر
۹۴

همزمان با عید سعید قربان سیدمصطفی جلالی پور استاد و خواننده موسیقی سنتی در شبکه ی شما به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ سیدمصطفی جلالی پور مزینانی استاد و خواننده موسیقی سنتی همزمان با عید سعید قربان میهمان شبکه تلویزیونی شما بود که ضمن اجرای  زنده آواز و همچنین توضیح در باره ی موسیقی سنتی ،  گوشه ای از آلبوم امان زهجر وی نیز پخش شد.

وی در تماس تلفنی باشاهدان کویر مزینان خاطر نشان کرد که برنامه ی نظر سنجی آلبوم امان زهجر که در سایت موسیقی ما قرارگرفته است چند روز دیگر تمدید شده و همشهریان محترم می توانند با مراجعه به این سایت نظر و رأی خود را به اشتراک بگذارند .

برای شرکت در این نظر سنجی روی این نشانی کلیک کنیدhttp://www.musicema.com/poll/93

  • علی مزینانی
۰۱
مهر
۹۴

در اولین شب از هفته ی دفاع مقدس، یادواره شهدای محله زاهد گیلانی منطقه 14 با عنوان شب خوبان با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و خاطره گویی برادر شهید فهمیده در مهدیه ی مزینانی های مقیم تهران برگزار شد.

یادواره شهدای  منطقه زاهد گیلانی

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ در این یادواره حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات های دفاع مقدس، انس با قرآن و حشر و نشر با این کتاب آسمانی بود و در هنگام روبرو شدن با دشمن آیه « و جعلنا » را قرائت می کردند و معجزات فراوانی را شاهد بودند.

وی افزود: امروز هم اگر می خواهیم جامعه ای سالم به دور از هرگونه بدی داشته باشیم، همین انس با قرآن است.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی (ره) درباره ی نابودی کمونیست خاطر نشان کرد: همچنان که امام بزرگوار ما فرمود به زودی کمونیست به تاریخ می پیوندد و دنیا شاهد تحقق این کلام امام بود. ان شاء الله طبق فرموده  رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای  تا 25 سال دیگر اسرائیل از روی زمین محو خواهد شد.

در ادامه این مراسم که به همت مجموعه جلسات قرآنی بصائر و پایگاه 13 شهید خیاطون و مدیریت محله زاهد گیلانی برگزار شد ضمن خاطره گویی برادر شهیدان فهمیده از 10 دانش آموز برتر قرآنی و خانواده شهیدان فهمیده و مدیریت هلال احمر منطقه 14 تهران تجلیل به عمل آمد.   

یادواره شهدای  منطقه زاهد گیلانی

برای دیدن تصاویر به روی اینجا کلیک کنید

  • علی مزینانی