بایگانی آبان ۱۳۹۶ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۶
آبان
۹۶

اولین محموله کمک های مردمی همشهریان مزینانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور ظهر امروز تحویل نماینده کمیته امداد شهرستان داورزن شد.

 به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی آزاده مدیر دفتر پیشخوان مزینان که مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی را برعهده دارد با اعلام این خبر افزود : مردم نوعدوست مزینان با شنیدن خبر جمع اوری کمک به مناطق زلزله زده در دفتر پیشخوان دولتی مزینان کمک های خود را از همان لحظه ی ابتدایی تحویل این دفتر دادند.

وی افزود : نکته ی جالب توجه  همراهی این دلسوختگان کویر که واقعا شایسته تقدیر می باشد هدیه ی بعضی از سالخوردگانی است که در عین نیازمندی و ناتوانی حتی روغن خوراکی منزل خود را برای هموطنان زلزله زده هدیه کردند.

شایان ذکر است کمک های همشهریان مزینانی شامل ؛ پتو ، لباس زمستانی، رختخواب و متکا ، رب ، روغن ، ماکارونی  و برنج ظهر امروز تحویل کمیته امداد گردید.

فرزندان مزینانی در شهرهای دیگر با عنوان پیشگامان خدمت به مناطق زلزله با هماهنگی و همکاری شاهدان کویرمزینان و صندوق خیریه باب الاحسان مزینانی ها اقدام به جمع آوری ، ارسال و توزیع کمک های مردمی در کرماشناه و سرپل زهاب کردند.

دکتر علی اکبر تاج مزینانی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ، دکتر محمدرضا مزینانی متخصص داروسازی ،دکتر مهدی مزینانی مدیر آستان امام زادگان عینعلی و زینعلی  و  محمدرضا مزینانی (شریفی) مدیرعامل شرکت پارس خازن غرب از جمله شخصیت های مزینانی هستند که همشهریان مزینانی با آن ها در جمع آوری کمک های مردمی همکاری دارند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۰
آبان
۹۶

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهدای دانش آموز مدارس مزینان در منزل شهیدان حسینی مزینانی برگزار شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان و بخش مرکزی داورزن با اعلام این خبر اظهار داشت : به همت بسیج دانش آموزی شهید باهنر ، شورای اسلامی و دهیاری و دانش آموزان مدارس مزینان ، صبح امروز دهم آبان یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی مدارس مزینان با عنوان «شهدای دانش آموز آبروی محله» با حضور خانواده معزز شهدای مزینان و امام جمعه و مقامات اداری و انتظامی و سپاه و بسیج شهرستان داورزن در منزل شهیدان سیدمحمد و سیدحسین و سیدحسن حسینی برگزار شد.

وی در خصوص نحوه ی برگزاری این یادواره گفت : دانش آموزان مزینانی اعم از آموزشگاه هجرت و دکترعلی شریعتی مزینانی با تلاش فراوان و تحسین برانگیز منزل شهیدان حسینی را تزیین و برای این یادواره آماده کردند و شورای اسلامی و دهیاری نیز با همیاری و کمک مردم قدرشناس به ویژه انجمن اولیاء دانش آموزان مزینان هزینه های پذیرایی از میهمانان را متقبل شدند و پابه پای دانش آموزان در این برنامه حضور داشتند تا مراسمی در خور و شأن شهدای پر افتخار این دیار اجرا شود که شکر خدا این امر محقق شد.

اجرای نمایش و سرود توسط دانش آموزان مزینانی ، سخنرانی حجت الاسلام محمدتقی معلمی فر و ذکر خاطره بانوخیرالنساء از صدخرو که زمان جنگ منزلش را در خدمت کمک به جبهه قرار داده بود و تقدیر و تجلیل از خانواده معزز شهدا ، از دیگر برنامه های این یادواره بود.

شایان ذکر است، مزینان در دوران دفاع مقدس بیش از 70 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که حدود 6 نفر از این شهدا دانش آموز مقاطع مختلف بوده اند که مدرسه ی جبهه را بر حضور درکلاس درس ترجیح داده و راهی جبهه های نور شدند و در این راه جان خود را فدا کردند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آبان
۹۶

همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه خاتون(س) گوشه های از مصیبت اسرای دشت کربلا و شهادت مظلومانه ی این سه ساله ی امام حسین (ع) با هنرمندی و حضور مزینانی های مقیم تهران بازسازی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مراسم که به همت هیئت متوسلین به امام زمان (عج) مزینانی های مقیم تهران و همکاری هیئت امیرمؤمنان (ع) صورت گرفت نوای حسینی شهروندان مزینانی مقیم تهران روز جمعه پنجم آبان با حرکت دسته ی سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های مشیریه طنین انداز شد .

شایان ذکر است ؛پس از این مراسم باشکوه، نمایش خرابه شام در خیابان سازمان آب و روبروی پارک بنفشه با حضور هزاران نفری شهروندان مزینانی و اهالی منطقه مشیریه توسط گروه فرهنگی منیر بنی هاشم(ع) اجرا گردید.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آبان
۹۶

سیدحسین مزینانی رئیس نظام مهندسی گلبهارمشهد  گفت: برخی از تعاونی‌ها به جای رفع نواقص، واحدها را به مردم تحویل داده‌اند در صورتی که ابتدا باید رفع نواقص می‌شد و پس از صدور پایانکار اقدام به تحویل می‌کردند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ وی با بیان اینکه رفع نواقص خط قرمز ماست و باید اشکالات برطرف شود، گفت: اگر این کار صورت نپذیرد ما نمی‌توانیم اقدام دیگری داشته باشیم.

وی نبود سیستم آتش‌نشانی، عدم اجرای آسانسور و تائید اجرا توسط اداره استاندارد، رفع نواقص تاسیساتی و نواقص برقی و اجرای نمای ساختمان را از جمله مشکلات فنی بیان کرد و گفت: باید نواقص بر طرف شود تا امکان صدور پایانکار وجود داشته باشد.

مزینانی با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها کار را رها کرده و کسی نیست پیگری کند، افزود: وقتی کسی نیست نواقصی که بارها توسط ناظر ابلاغ شده است را انجام دهد چطور می‌شود پایانکار صادر کرد.

وی در پایان خواستار چاره اندیشی و نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها شد و گفت: اگر اشکالات توسط مجریی برطرف شود مهند‌سین ناظر از محل بازدید و در صورت انجام نسبت به تائید اقدام خواهند کرد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آبان
۹۶

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر کرج  در خصوص شکایات اهالی بلوار حدادی در رابطه با فشار پایین آب در این خیابان گفت: در این منطقه نباید افت فشار آب وجود داشته باشد مگر زمانی که پمپ غیرمجاز بر سر راه کنتور اداره آب قرارگرفته باشد که این پمپ، آب داخل شبکه را کشیده و درنتیجه، افت فشار مشاهده می‌شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ جلیل مزینانی کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر کرج  اظهار داشت : قرار دادن پمپ، پس از نصب کنتور اداره آب توسط مالکین غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود زیرا این عمل به دلیل مکش آب داخل شبکه توسط این‌گونه پمپ‌ها موجب برهم خوردن فشار آب استانداردی می‌شود که برای هر واحد تعیین‌شده است.

وی افزود: آیین‌نامه اداره آب و فاضلاب منطقه مهرشهر اعلام کرده است که وجود مخزن و پمپ در منازل مسکونی الزامی بوده و در هر ملک، باید مخزنی به ازای هر واحد 250 لیتر و پس‌ازآن، پمپی استاندارد باقدرت پمپاژ بالا نیز وجود داشته باشد تا تأمین فشار آب انجام شود.

مزینانی تصریح کرد: این اقدام مستلزم یک عمل مهندسی‌شده است و طبق سلیقه ما نیست که با قرار دادن یک مخزن و یک پمپ انتظار رسیدن آب به طبقات بالا را داشته باشیم.

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر عنوان کرد: زمان ساخت واحدهای مسکونی انشعاب یک‌دوم در اختیار مالکین قرار می‌گیرد و پس از اتمام ساخت‌وساز، جمع‌آوری‌شده و انشعاب با قطر بالاتر، برای تأمین فشار آب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص شکایات اهالی، مبنی بر رقم بالای قبوض آب در این محدوده گفت: گاهی اوقات این اتفاق، به دلیل قرار دادن پمپ‌هایی است که صاحبان منازل، به‌صورت غیرمجاز بر سر راه کنتور قرار داده‌اند و این پمپ‌ها آب را با فشار از داخل کنتور می‌کشند و این موجب هرز گرد شدن کنتور شده و حتی زمانی که آب در شبکه وجود ندارد مکش هوا در کنتور آب نیز رقم را نشان می‌دهد و درواقع مشترکین هزینه مکش هوا را پرداخت می‌کنند.

مزینانی در خصوص جمع‌آوری پمپ‌های غیرمجاز یادآور شد: برخلاف کنتورهای آب که پشت درب ورودی منازل وجود دارند، امکان دارد پمپ‌ها در قسمتی از ساختمان مانند اتاق تأسیسات و غیره باشند و سازمان آب قادر به شناسایی تمام آن‌ها نیست بنابراین مالکین و ساکنین منازل، وجود پمپ‌های غیرمجاز در ساختمان را گزارش دهند تا جمع‌آوری گردند و به ازای هر واحد، مخزنی با ظرفیت 250 لیتر را در ساختمان‌های خود قرار دهند.

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر تصریح کرد: مسئولان این سازمان آمادگی هرگونه پاسخگویی به شهروندان در خصوص رفع ابهام در این موارد را دارند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آبان
۹۶

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ شورای انتخاب بخش کودک متشکل از حسن دادشکر، مجتبی مهدی، هنگامه مفید، مریم معترف و ناصر آویژه پس از ارزیابی آثار متقاضى، 7 نمایش را برای حضور در بخش تئاتر کودک معرفی کرد.

نمایش "جیک جیکو در مزرعه" نوشته و کارگردانی حسین مزینانی فرزند حاج علی مزینانی(خیرخواه) از تهران نیز اثر برگزیده از تهران است که به جشنواره تاتر کودک معرفی شد.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی‌، آذرماه 1396 در شهر همدان برگزار می‌شود.

این هنرمند مزینانی که دانشجوی دکترای پژوهش هنر است به عنوان بازیگر پیش از این همراه با مجید قناد (عموقناد) در برنامه فتیله جمعه تعطیله نقش آفرینی کرده است و نویسندگی و کارگردانی چندین اثر نمایشی در حوزه ی کودک و نوجوان را در کارنامه ی هنری خود دارد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۷
آبان
۹۶

مردم مزینان طی روزهای گذشته پذیرای گردشگر و نویسنده آلمانی خانم شارلوت ویدمن از مریدان و علاقه مندان به دکتر علی شریعتی مزینانی بودند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ این نویسنده زن آلمانی که با هماهنگی دکتر احسان شریعتی مزینانی فرزند برومند دکترعلی شریعتی برای دیدن زادگاه فرزند شایسته کویربه مزینان سفر کرده بود با همراهی دکتر حسین ضیایی از اماکن تاریخی مزینان بازدید کرد.

 نویسنده کتاب ایران نوین ضمن ابراز خوشحالی از این سفر به یادماندنی با اقشار مختلف مردمی به گفت و گو پرداخت.

خانم ویدمن با حضور در منزل زنده یاد حاج شیخ محمود شریعتی مورد استقبال خانواده این واعظ توانا قرار گرفت و از آثار دکترشریعتی و پدر بزرگوارش استاد محمدتقی شریعتی مزینانی به ویژه دست نوشته ها و کتب تاریخی خاندان شریعتی دیدن کرد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
آبان
۹۶

حدود ده سال و شاید هم بیشتر شورای اسلامی و دهیاری مزینان نامه ای  به رئیس جمهور  اسلامی ایران نوشته و درخواست کردند که مزینان با این پیشینه تاریخی تبدیل به شهر شود و دکتر احمدی نزاد نیز در پاسخ به این درخواست برحق دیار تاریخی مزینان خطاب به وزیر کشور دستور صادر کرده  که با نظر مساعد اقدام شود.
این دستور در یازدهم اردیبهشت ماه سال 1391 طی شماره نامه 1664 توسط دفتر ریاست جمهوری برای وزیر کشور ارسال و تأکید  شد که با نظر مساعد رسیدگی و اقدام شود.

(دستور رئیس جمهوروقت جناب آقای دکتر احمدی نژاد در مورخه 2/2/1391 به وزیر کشور: «جناب آقای نجار وزیر محترم کشور خواهشمند است دستور فرمایید بانظر مساعد مورد رسیدگی قرارداده و اقدام لازم رابعمل آورید.»)
در سفر استانی همان سال رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی، این موضوع از زبان رئیس جمهور بیان شد که  موجی از شور و شعف در بین مردم خداجوی مزینان ایجاد کرده و لی با گذشت چندین سال از ان نامه نگاری ها و اعلام شفاهی هنوز به صورت رسمی شهر مزینان اعلام نشده است.
اکنون که عزم نمایندگان دلسوز شهرستان بر این قرار گرفته که بار دیگر موضوع شهریت مزینان به صورت جدی پیگیری شود مانیز دل خوش می داریم و ضمن عرض خداقوت و آرزوی موفقیت برای این عزیزان فقط جهت راهنمایی و پیگیری بهتر ، آن ها را رهنمون می سازیم به پیگیری دستور و راهنمایی های قبلی رؤسای جمهور و استانداران سابق خراسان که شاید از لابلای نامه ها و کاغذهای اداری که شوراهای اسلامی مزینان در دوره های گذشته ارسال کرده اند دستور اکید شهر و شهرستان شدن زادگاه متفکر و اندیشمند شهید دکترعلی شریعتی مزینانی پیدا شود البته شاید....

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی