بایگانی آذر ۱۳۹۵ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
آذر
۹۵

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان همیاری خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه شناسه برای تسهیل در پرداخت‌های شهروندان به شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، سیاوش مزینانی در حاشیه هفتمین نمایشگاه محیط ‌زیست و حمل‌ و نقل و ترافیک مشهد با اشاره به راه‌اندازی طراحی و اجرای سامانه «شناسه» در این سازمان اظهار کرد: «به‌منظور تسهیل در پرداخت‌های مرتبط با شهرداری‌ها و عدم نیاز به مراجعه حضوری مردم به شهرداری‌ها سامانه‌ای طراحی شده تا پرداخت‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود.»

وی افزود: «شهرداری‌ها با استفاده از این سامانه می‌توانند برای دریافت بهای خدمات از شهروندان شناسانه قبض و شناسانه پرداخت صادر کرده تا فرد بتوانند با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری بهای لازم را پرداخت کند.»

مزینانی بیان کرد: «شهرداری‌های استان می‌توانند با مراجعه به سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ضمن عقد تفاهم‌نامه از این سامانه استفاده کنند.»

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۷
آذر
۹۵

«پس از انتشارخبر"فرماندهی  آتش نشان مزینانی در نجات کارگر ساختمانی" و دعوت شاهدان کویرمزینان برای معرفی بیشتر این فرزند دلاور کویر  به یاران شاهدانی ، نویسنده زبردست و توانای این دیار تاریخی سرکار خانم طیبه مزینانی مصاحبه ای با فرمانده عزیز ما انجام داده که در این روز فرخنده تقدیم می گردد. برای آقا مهدی و خانواده معزز او و تمامی فرزندان پرافتخار مزینانی آرزوی سلامتی و موفقیت داریم»

مهدی مزینانی فرزند حاج رمضانعلی حاج حسن شاه محمد متولد شهریورماه۱۳۵۷ دارای مدرک لیسانس در رشته ایمنی در صنعت از دانشگاه تهران؛ سال ۱۳۸۵ بعد از طی موفقیت آمیز سه مرحله آزمون علمی،ورزشی و پزشکی ونیز تحقیقات محلی و تایید گزینش و حراست شهرداری تهران بعنوان کارآموز وارد سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی تهران شد.

وی پس از گذشت ۹ماه آموزش آتش نشان حرفه ای، سال ۱۳۸۶ در ایستگاه ۵۳ مشغول به فعالیت شد و از همان ابتدا بدلیل علاقه وپشتکار فراوان به شغل شریف و مقدس آتشنشانی مسئولیت شناسایی اماکن پرخطر و نیز شیرهای آتش نشانی محدوده ایستگاه را برعهده گرفت.

بدلیل رضایت مندی کامل رییس و فرمانده وقت ایستگاه چندین بار مورد تشویق ایشان قرار گرفت که نقش مهمی در پیشرفتش داشت.

آقا مهدی سپس در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ گواهینامه پایه یکم شده و بلافاصله در کلاسهای کاردانی شرکت و در همان سال دوره کاردانی را با موفقیت سپری کرد و هدایت خودروهای سنگین آتشنشانی را برعهده گرفت.

روند پیشرفت این آتش نشان تا حدی بود که با توجه به سوابق کاری وشایستگی وی در هدایت خودروهای سنگین و مدیریت در کارهای درون ایستگاهی و نیز در عملیاتها توسط رییس و فرمانده بعنوان معاون حریق به معاونت عملیات سازمان پیشنهاد و این مقام مسئول پس از بررسیهای لازم وی را در سمت معاون فرمانده منصوب کردند.

در حال حاضر این آتش نشان دلاور مزینانی هم در پست معاون فرمانده حریق و هم بعنوان فرمانده نجات انجام وظیفه می نماید.

این فرزند کویرمزینان برای تمامی همشهریان و وابستگان منسوب به مزینانی از درگاه خداوند متعال آرزوی سعادت و سلامتی و طول عمر باعزت نموده و از همه عزیزان خواستار دعای خیر می باشد.

مزینان همیشه به رزمندگان دلاور خود می نازد /مهدی مزینانی فرمانده و ایثارگر این دوران و جانباز محمدرضا صانعی مزینانی غواص و تخریب چی دفاع مقدس

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۶
آذر
۹۵


غُطِّه گاه مزینان (استخر سر آب مزینان) 1356/ نفر ایستاده سمت چپ ؛ حاج علی رضایی فر بازنشسته آموزش و پرورش/عکس ؛ عزت الله مزینانی(معمار)

این استخر که در امتداد آب سرچشمه مزینان ساخته شده بود تا دو دهه ی پیش مورد استفاده ی نوجوانان و جوانان قرار می گرفت که به دلیل جدول کشی و سیمانی کردن جوی آب به طور کامل محو شد اما مدتی است شورای اسلامی و دهیاری مزینان با همراهی خیرین مزینانی تصمیم به بازسازی و احیای آن دارند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۶
آذر
۹۵

Image titleنایب رئیس هیات ووشوی شهرستان سبزوار از کسب عناوین برتر بانوان ووشو کار سبزوار در مسابقات انتخابی استان خبر داد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار؛ مهسا نهاردانی گفت: این دوره از مسابقات به میزبانی مشهد برگزار شد و بازیکنان اعزامی سبزوار موفق به کسب عناوین برتر شدند.

بنا بر این گزارش؛ سیما آقامحمدی پوچ در وزن 70 کیلوگرم مقام دوم، تهمینه خسروجردی در وزن 48 کیلوگرم، مهلا نصیری دوست در وزن 52 کیلوگرم و نفیسه مزینانی در وزن 60  مقام سوم این دوره از مسایفات را از آن خود کردند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۶
آذر
۹۵

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛همزمان با ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام و ششمین پیشوای شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع)مراسم جشن و مولودی خوانی  باحضورمادران  معزز شهدا و بانوان مزینانی در مجتمع خدمات بهزیستی مزینان برگزار شد.

فاطمه مزینانی(گلستانی) مدیر عامل موسسه و سرپرست مجتمع خدمات بهزیستی مزینان در این مراسم  ضمن تبریک هفته ی وحدت در باره دوران کودکی و شروع رسالت حضرت ختمی مرتبت  به سخنرانی پرداخت .

اجرای سرود گروهی نوگلان  پیش دبستانی و مهد کودک امیدان نبی (ص)و مولودی خوانی و دعای شریفه کساء و سفره ی کریمانه اهل بیت علیهم السلام  از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرارگرفت.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۵
آذر
۹۵

سقوط میل گرد بر روی کارگر ساختمانی، موجب مصدومیت وی شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل ازخبرنگار پایگاه خبری 125، با تماس شهروندان و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 53 به همراه گروه امداد و نجات 13 را با فرماندهی مهدی مزینانی ساعت 16:05 روز گذشته به میدان آرژانتین، خیابان خالد اسلامبولی رهسپار کرد.

به گفته مهدی مزینانی فرمانده آتش نشانان اعزامی، در یک قطعه زمین گودبرداری شده کارگران مشغول کار بودند که تکه ای میل گرد از ارتفاع 10 متری سقوط کرده و موجب مصدومیت یک کارگر 23 ساله شده بود.

وی در ادامه گفت: نیروهای عملیاتی به سرعت پس از ایمن سازی محل حادثه خود را به کارگر جوان در عمق محل گودبرداری رساندند و با استفاده از تجهیزات مخصوص و برانکارد وی را به سطح زمین منتقل کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

این فرمانده آتش نشانی افزود: آتش نشانان پس از ارائه تذکرات ایمنی و تحویل محل حادثه به مسئولان کارگاه ساختمانی، به مأموریت خود پایان دادند.

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
آذر
۹۵

نشستی با عنوان ظهور ترامپ و اقتصاد سیاسی، فرصت ها و تهدیدها در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

tajmazinani

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری رسا؛ علی اکبر تاج مزینانی، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست ظهور ترامپ و اقتصاد سیاسی، فرصت ها و تهدیدها که شامگاه شنبه برگزار شد، گفت: آنچه در انتخابات آمریکا مشاهده شد بیشتر معطوف به رخدادهای داخلی آمریکا است، ترامپ نیز به سیاست اجتماعی آمریکا توجه داشته است، پیش بینی آن تحولات در نظام سیاسی اجتماعی آمریکا شاید سخت نباشد.

وی افزود: اگر به وب سایت حزب جمهوری خواه مراجعه شود مخالفت هایی با طرح های دولت اوباما مشاهده می شود، ترامپ در حوزه آموزش به افزایش مدارس غیردولتی اشاره داشت، در حوزه خانواده مخالفت با سقط جنین دارد و همچنین مخالف ازدواج همجنس بازان است، مخالفت با پذیرش مهاجر سبب شد قشر سفید کشور بیشتر به او توجه کنند، وی می خواهد حوزه اشتغال را تأمین و گسترش دهد، سخت گیری با ورود مهاجران مسلمان به آمریکا از دیگر نظرات او است.
 
استاد دانشگاه با اشاره به تبعات انتخابات آمریکا در ایران، اظهار داشت: می توان گفت سیاست اجتماعی ایران تأثیر زیادی از تغییرات فراملیتی نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه ایران به سمت نئولیبرالیسم پیش خواهد رفت، گفت: اگر برجام حفظ شود و دولت در سال آینده رأی بیاورد می توان گفت که جامعه و کشور به سمت نئولیبرال خواهد رفت، در حوزه مسکن این مسأله را می بینیم، طرح مسکن اجتماعی شنیده شد ولی اقدامی صورت نگرفت، آموزش عالی در این سالها روند کالایی شدن خود را پیش گرفته است.

مزینانی افزود: در حوزه بهداشت و درمان که طرح تحول سلامت وجود دارد به دلیل خلأ هایی که مشاهده می شود آینده مناسبی برایش تصور نمی شود، با غیراستاندارد بودن منایع مالی در این طرح نمی توان به این موضوع خوشبین بود.

وی ادامه داد: مسأله بعدی پوپولیستی شدن سیاست اجتماعی است، به نظر می رسد با این فضای نابرابری، بیکاری و فسادهای گسترده، اگر بن بست برجام را شاهد باشیم به نظر می رسد چهره های داخل حکومتی از مقبولیت برخوردار نبوده و شاید ظهور یک شخصیت شورشی مانند ترامپ در آمریکا در ایران دیده شود، قطعا آمریکا کشور جنگ طلبی است اما آنچه مهم است عکس العمل ایران در این رابطه است، آمریکایی ها می خواهند با عصبی کردن ایران کاری کنند که ما دست به نقض برجام بزنیم و ایران مقصر جلوه داده شود.

  • علی مزینانی
۲۴
آذر
۹۵

دی ماه 1392 بود که مطلبی با عنوان «چه کسی مسئول است؛ خطر طاعون مردم مزینان و غنی آباد را تهدید می کند!» در وب سایت شاهدان کویرمزینان منتشر کردیم و از خطر تهدید همشهریان مزینانی و غنی آباد نوشتیم و گفتیم که لوله های انتقال آب به روستای مجاور به علت فرسودگی ترکیده و گوسفندان این حیوانات زبان بسته ی نفهم که به دنبال قطره آبی در کویر عطش زده هستند اصلا حالی شان نمی شود که نباید از این آب بخورند چون باقیمانده ی آن دوباره به لوله ها بر می گردد و خدای نخواسته ما انسان های ضعیف مزاج دچار گرفتاری و مریضی بد و واگیر دار طاعون می شویم.
پس از انتشار مطلب و پیگیری های بهداشت مزینان بالاخره آبفای داورزن به فکر ترکیدگی این قسمت افتاد و با فرستادن مأموران خود آن را ترمیم و قول داد که تمام لوله ها تعویض شود مدتی یعنی یک سال بعد 18 دی ماه 1393 به همت شورای اسلامی قسمتی از لوله های آب شرب مزینان نیز تعویض شد و امسال نیز وقتی برای تعطیلات تابستانی به زادگاه مان برگشتیم با همین چشمهای کورمکوری دیدیم که لودری در حال کندن زمین و گود برداری است و با خوشحالی خبری دریافت کردیم که بالاخره پیگیری ها اثر کرده و پس از سی سال لوله های آب مزینان و غنی آباد و کلاته تعویض می شود و ماهم بر همت عزیزان مسئول درود فرستادیم.
وقتی برای سوگواری دهه ی اول محرم به مزینان سفر کردیم دیدیم هنوز آن مار سیاه بر روی زمین پهن است و به زیر خاک نرفته البته لودر بود ، خاک بود، راننده بود ،کارگر بود ، بیل هم بود اما نمی دانم چرا کندنی در کار نبود ولی بازهم امیدوار شدیم تا اینکه همان دوستی که در سال 92 از ما خواسته بود که نامش را فاش نکنیم عکس های مشابهی فرستاده و درخواست کمک کرده است و از ما خواسته  که در شاهدان کویربنویسیم آقایان مسئول اداره ی آب و فاضلاب شهرستان داورزن کجایید و این لوله ها کی درست می شود؟» همشهری جان ما هم می نویسیم و اضافه می کنیم: فرماندار و بخشدار و مسئول محترم اداره ی آب و فاضلاب و بهداشت شهرستان داورزن و شورای اسلامی و دهیار و مسئول محترم بهداشت مزینان کجایید ؟ طاعون در کمین است!»  

طاعون در کمین است / سال 1392

طاعون در کمین است / همان مکان : 1395 

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۱
آذر
۹۵

 

رئیس بهزیستی کشوربا تقدیر از زحمات مسئول پروژه خدمات بهزیستی مزینان به عنوان بزرگترین پروژه توانبخشی روستایی بر ادامه ی ساخت و تکمیل این طرح عام المنفعه در منطقه ی خراسان رضوی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه ی خیریه حضرت نرجس خاتون(س) مزینان ؛دکتر انوشیروان محسنی بندپی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری سبزوار که در محل سالن جلسات بهزیستی با حضور تمامی مسئولان نهادها و ادارات شهرستان های تابعه برگزار شد از مسئولین بهزیستی خراسان رضوی خواست که کمک کنند تا مجتمع بهزیستی مزینان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

فاطمه گلستانی مدیرعامل موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) و مسئول مجتمع بهزیستی مزینان ضمن تشکر از حضور دکترمحسنی و همراهی مسئولان بهزیستی خراسان رضوی و نمایندگان شهرستان سبزوار و مسئول بهزیستی شهرستان داورزن  از  تکمیل اولین فازمجتمع و افتتاح آن در دهه ی فجر خبرداد و با ارائه ی گزارشی همراه با تصاویر مربوطه از روند آغاز ساخت پروژه بهزیستی تاکنون از مسئولین درخواست کرد که کمک نمایند تا این طرح به سرانجام برسد.

در ادامه دکتر پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ، مهندس مقصودی و مهندس سبحانی فر نمایندگان شهرستان سبزوار و شایان دوست مسئول بهزیستی شهرستان داورزن نیز در این جلسه ازتلاش و جدیت مسئول بهزیستی مزینان تشکر کردند.

این جلسه با حضور دکترانوشیروان محسنی بندپی ریاست سازمان بهزیستی کشور و معاون وزیر رفاه و امور اجتماعی ، دکتر پور یوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ، مهندس حسین مقصودی و علی سبحانی فر نمایندگان سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی  و شهرستان های تابعه، کسرایی فر رئیس بهزیستی سبزوار، فرمانداران و روسا و مسئولان ارشد ادارات بهزیستی شهرستان ها و رضا شایان دوست مسئول اداره بهزیستی شهرستان داورزن برگزار شد.

شایان ذکر است ؛فاز یک مجتمع بهزیستی مزینان به وسعت 500 متر مربع در دهه ی فجر امسال باعنوان مرکز توانبخشی چند منظوره مزینان شامل بخش فیزیوتراپی و نگهداری سالمندان پدر و مادر افتتاح می شود.

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۰
آذر
۹۵

همزمان با سالروز آغاز امامت حجت ابن الحسن (عج) و در آستانه ی فرا رسیدن میلاد فرخنده  پیامبرگرامی اسلام ، آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شهدای مزینان آماده انجام خدمتی دیگر باعنوان آزمایش کشت شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ به پیشنهاد و پیگیری مهدی تاج مزینانی مسئول مرکز بهداشتی درمانی و حمایت های بی دریغ مهدی آزاده رییس شورای اسلامی مزینان و با نظر مساعد  مهندس نظرزاده سرپرست دلسوز و فعال  شبکه بهداشت ودرمان شهرستان داورزن آزمایشگاه مزینان تجهیز و آماده پذیرش بیماران و متقاضیان کارت سلامت شد.

مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان با اعلام این خبر افزود: با این اقدام مهم و تجهیز آزمایشگاه مزینان از این پس بیماران و واجدین شرایط دریافت کارت سلامت در سطح شهرستان داورزن در این مرکز پذیرش خواهند شد و نیازی به مراجعه به شهرستان سبزوار و تحمیل هزینه ی ایاب و ذهاب نمی باشد.

وی ضمن تشکر خیرین نیکوکار مزینانی از جمله ؛ حاج عباسعلی خسروی شاد و خانم معصومه تاج مزینانی (فرزند مرحوم محمدعلی تاج ) تصریح کرد: این دو خیّر دلسوز مزینانی با اهدای شش میلیون تومان ضمن حفظ دستگاههای موجود با خرید وسایل مورد نیاز در تجهیز آزمایشگاه کمک شایانی کردند.

 مهدی آزاده  خاطر نشان کرد : در حال حاضر در آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شهدای مزینان کلیه آزمایشات سطح یک انجام و امیدواریم با کمک خیرین مزینانی در آینده نزدیک شاهد پیشرفت روزافزون این مرکز باشیم و در این راه دست همشهریان عزیز و خیرین ارجمند را می فشاریم.

رئیس شورای اسلامی مزینان  با تقدیر از زحمات سرکار خانم ده نبی کارشناس مسئول گسترش شبکه بهداشت داورزن اذعان داشت : مهدی تاج مزینانی ؛ مسئول مرکز بهداشتی و درمانی شهدای مزینان  آماده ی پاسخگویی به سئوالات شهروندان محترم در خصوص خدمات و وسایل مورد نیاز این مرکز می باشد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۸
آذر
۹۵

بارها گفته ایم و براین وجه تسمیه و معنای نام مزینان به عنوان زادگاه دانشمندان و اندیشمندان تأکید کرده ایم که مزینان مهد علم و ادب است و مردمانش همه یکه تاز این عرصه بوده اند. این بار به سراغ مردی از تبار علما و خطیبان این دیار تاریخی رفته ایم مردی که سال ها در سنگرهای مختلف در راه تبلیغ دین مبین اسلام مجاهدت کرده است و اکنون در سن کهولت؛ بیماری او را خانه نشین کرده ولی جز شکر خدا و رضایت حق چیزی دیگر بر زبانش نیست . صحبت از حاج شیخ علی ژیان مقدم و البته مزینانی است.

 در اولین لحظه ی حضورمان بلافاصله با ذکر مصایب ایوب نبی و یاد کردن از صبر زینبی و شور حسینی,صبر خود را بر سختی ها و دردهایش یادآور می شود و آن گاه با خوشرویی و گاه طنزی نشاط را حاکم برجلسه می کند.

- بسم الله الرحمن الرحیم علی هستم معروف به ژیان مقدم متولد 1325 در مزینان. پدرم ابوالقاسم و مادرم شهربانو که هردو اکنون رخ در نقاب خاک کشیده اند.پدرم کاسب بود و من که محصل بودم کمک کارش شدم .تا ششم ابتدایی درس خواندم و سپس تمام وقت برای کمک به پدر به کاسبی پرداختم پدری که قرآن را با او مقابله می کردم.

راست می گوید زنده یاد حاج ابوالقاسم ژیان مقدم پدر حاج شیخ علی انسان وارسته ای که همیشه در مسجد جامع مزینان جزو اولین نفرات صف جماعت بود و تمامی قواعد قرآن را می دانست و گاه مربی شرکت کنندگان در جلسات نورانی این کتاب آسمانی بود.

- 18سالم بود که مدرسه علمیه مزینان دوباره شروع به فعالیت کرد خاندان معزز شریعتی که مسؤولیت حوزه را برعهده داشتند طی هماهنگی با سازمان اوقاف به جذب طلبه پرداختند .آن روزها به پدرم گفتم که مدرسه درش باز است صبح ها با شما سر کار می آیم و عصرها در مدرسه مشغول درس باشم. پدرم استقبال کرد و شدیم طلبه مدرسه علمیه مزینان. همراه ما حاج شیخ حسن مزینانی و حاج محمدتقی معلمی فر و حاج شیخ اسماعیل محمدزاده آمدند و بعد هم حاج شیخ حبیب الله عسگری به این جمع پیوستند . در این مسیر حاج حسین تاج ما را خیلی  کمک کرد. صبح ها کار و عصر ها درس می خواندیم.

 شیخ علی در 18 سالگی طلبه شده و جنس حرفهایش از این پس طلبگی است می گوید:

- از 20سالگی آمدیم مشهد و دروس حوزه را با جدیت بیشتر و از کتاب جامع المقدمات آغاز کردیم  و از بس علاقه و عشق به درس طلبگی داشتم حدود 500 بیت ازشعرهای الفیه را حفظ کردم. اما از همان ابتدا احساسم این بود که وظیفه ام چیز دیگری است لذا سراغ تفسیر و تاریخ رفتم و سخنوری را مشی کردم.صبح ها در مسجد گوهرشاد درس می گرفتم و بعد از مرور تنها سراغ تفسیر و تاریخ و منبر می رفتم.بماند که مادرمان هم آن وقت ها می گفت:بروید یه لقمه نان پیدا کنید.و با این گونه حرف ها می خواست ما را از درس خواندن منصرف کند. بنده ی خدا نیت بدی نداشت دلش برای بچه هایش می سوخت چون رنج و گرسنگی مردم را در آن زمان شاهد بود و تمامی هم و غمش این بود که فرزندانش از نظر مالی سختی نکشند.

سخنانش نغز و شیرین است و آرزویم سلامتی دوباره ی اوست که بازهم بر روی منبر شاهد سخنوری اش باشم .شیخ در حالی که گویا این حسرت را در چشمان می خواند و شوق اشتیاق ما را می بیند در حالی که از حافظه اش حیرت زده ایم ادامه می دهد:

- در مدرسه دو درب؛همان مدرسه ای که من و شیخ حسن و شیخ حبیب‌الله آن جا درس می خواندیم مرحوم شیخ صادق صدیقی می آمد و ما راخیلی تشویق می کرد می گفت:شیخ شنیده‌ام درست خوب است و امیدوارم روزی شاهد سخنرانی های خوبت باشم.در همین سالها از محضر اساتیدی همچون ؛آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)،مرحوم آیت الله طبسی(ره)،آقایان فانی و مرحوم فلسفی (ره)و...در قبل و بعد از انقلاب استفاده بردم...

منبر های دلنشین با مطالب جدید و همنشینی با شیخ کاظم دامغانی شیخ علی را در مدرسه دو درب و دوستان زبانزد کرده بود حتی منبرها در مزینان که به گفته ی  خودش به روزی 7 تا هم می‌رسید او را به یک روحانی جوان و با استعداد مبدل کرده‌بود و در همین زمان برای شیخ جوان که در سن 24 سالگی قرار دارد پدر و مادر و افراد فامیل دست بالا می زنند تا وی تشکیل زندگی بدهد : 

- غلامحسین محمدی برادر خانم مرحوم حاج اکبر دیمه پیش من آمد و پیشنهاد ازدواج با همشیره زاده اش را داد و با این که مرحوم اکبر دیمه دارای اسم و رسم  بود و ما از نظر مالی ضعیف اما موافقت کرد و ازدواج صورت گرفت.

حاصل این ازدواج 6 فرزند است که یکی از پسرانش در همان خردسالی از دنیا می رود و پس از فوت همسرش فرزندان او به خصوص آقا مرتضی پروانه وار از پدر مراقبت می کنند.

اشک در چشمانش حلقه زده و در حالی که عاقبت به خیری را برای فرزندانش آرزو می کند از مهمترین مرحله زندگی و کارش می گوید، یعنی همان منبرها و تبلیغ هایی که به نقاط مختلف کشور رفته و 50سال در این راه زحمت کشیده است :

- از ابتدا به سخنوری علاقه داشتم و بودن در پای منبر مرحوم صدیقی این علاقه را مضاعف می کرد. چند مورد منطقه جوین ، فراشیان منبر رفتم.بیشتر تبلیغم در نیشابور گذشت که به خاطر رضایت از منبرها مرا رها نمی کردند. چند سال تربت حیدریه و چند سال کاشمر و چند سفر به طبس و مدتی هم از طرف نهضت سواد آموزی به شیروان رفتم و سپس شمال و مینودشت که آن زمان بیشتر ترکمن بودند و در چند محله منبر رفتم چندین سال هم درمزینان.

وقتی نام مزینان که می آید تشکر ها و قدردانی هایش  شروع می شود و ادامه می دهد: پس از درگذشت مرحوم شیخ محمود شریعتی که نعمت بزرگی برای زادگاه مان بود  بیشتر به مزینان می آمدم و بینی و بین الله مردم مزینان ما را تحویل گرفتند.

این عالم مزینانی در زمان دفاع مقدس مدتی در جبهه های حق علیه باطل مشق عشق کرد و در این باره می گوید :

-  چندین بار هم جبهه رفتیم با حاجی معلمی و عسگری .یادم هست امام جمعه سوسنگرد هم من را گیر انداخت  آن جا هم منبرها به راه بود بعد از نماز رزمنده ها فریاد می زدند حاج آقای مقدم منبر منبرو حتی یک نفر که معلوم می شد از مقامات است جلو آمد و نسب مان را پرسید و چون نام مزینان برده شد از مزینان و مزینانی تمجید کرد.

شیخ علی ژیان مقدم در پایان این گفت و گو از  25 سال اقامه ی نماز و سخنرانی در شهرداری مرکز مشهد مقدس می گوید  و یکی از آرزوهایش را انتشار دست نوشته هایی در باب  روایات و خطبه های نهج البلاغه ذکر می کند و خاطرنشان می کند که در زندگی سعی کرده  شوخی ها و اخلاق خوش خود را مطابق با سیره ی ائمه علیهم السلام کرده باشد و مردم دوستی و عاقبت بخیری برای جوانان یکی از تأکیدات اوست و چون ارادت خاصی به امام ششم دارد در حالی که اشک از گوشه ی چشمش سرازیر است می گوید: ان شاء الله امام صادق (ع) از ما راضی باشد و عاقبت بخیر شویم.

دهه ی چهل/ از راست؛ شیخ محمود بیهقی سویزی،شیخ حسن مزینانی ملا رمضانعلی، شیخ علی ژیان مقدم،شیخ ابراهیمی فریومدی،شیخ احمد محمدی سویزی، شیخ محمد شریفی مزینانی، شیخ محمدتقی معلمی فر

روحانی مزینانی شیخ علی ژیان مقدم در کنار شهید والامقام سرلشکر محمود کاوه و رزمندگان لشکر ویژه شهدا /دهه ی شصت

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

 

 

  • علی مزینانی
۱۲
آذر
۹۵

کتابخانه شریعتی مزینان پس از سال ها تعطیلی با پیگیری جوانان  و دلسوزان مزینانی روز پنج شنبه 11 آذر ماه 95 مصادف با اول ماه ربیع الاول آماده ی ارائه ی خدمت به علاقه مندان شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ چندی پیش مطلبی به درخواست جوانان مزینانی باعنوان "کتابخانه ی مزینان را دریابید" در کانال تلگرامی شاهدان کویر منتشرشد که بلافاصله تعدادی از فرهیختگان و خیرین مزینانی با ارسال پیام آمادگی خود را برای کمک و راه اندازی و اهدای کتاب به  این مرکز فرهنگی اعلام کردند و جوانان و نوجوانان مزینانی امیدوار و محکم اولین گام را برای از سرگیری فعالیت کتابخانه آغاز کردند و در همین رابطه حجت الاسلام شیخ محمد مزینانی که به حقیقت یکی از مبلغان دلسوز و همیشه همراه جوانان مزینانی است و بیشتر اوقات خود را برای کمک به فرزندان این دیار تاریخی در زادگاهش سپری می کند امروز طی تماس تلفنی اعلام کرد: به حول و قوه ی الهی و با کمک جمعی از جوانان، کتابخانه غبار زدایی شد و این عزیزان  مزینانی با تفألی به دیوان حافظ ، امروز به تمیز کردن محیط پرداختند .

 وی امیدوار است که تمامی دوستداران مزینان در این امر خیرسهیم شوند و نیازمندی های کتابخانه را که کتاب ، قفسه ، میز و صندلی و رایانه است تأمین نمایند.

کتابخانه ی مزینان چند سال قبل از شهادت فرزند شایسته ی کویرمزینان دکتر علی شریعتی مزینانی و توسط خود او پایه گذاری شد و این معلم شهید که تمامی استضعاف مردمش را در فقر فرهنگی می دید با دستان مبارک خود چندین جلد کتاب تهیه و به زادگاهش فرستاد و بنای کتابخانه در مدرسه ی علمیه ی مزینان گذاشته شد و با مدیریت حجت الاسلام معلمی فر و اصغرهمت آبادی این مرکز علمی ادامه پیدا کرد و گزافه نیست اگر بگوییم در اواخر دهه ی پنجاه طی روز صدها نوجوان و جوان مزینانی به کتابخانه مراجعه می کردند و کتابی را دریافت و پس از مطالعه محتوای آن را برای مدیران توضیح می دادند تا معلوم شود آیا آن را مطالعه کرده اند یاخیر؟!

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه ی دکتر علی شریعتی مزینانی که در مرکز کانون فعالیت های انقلابی و بسیج قرار گرفت بازهم شاهد رشد و شکوفایی خاصی بود و بعضی از خیرین کتاب هایی را وقف آن کردند و بر کتابخوانان آن افزوده شد تا اینکه در اواسط دهه ی شصت جهاد سازندگی سبزوار تعدادی کتاب را به این مرکز هدیه کرد و پس از آن خود را متولی اصلی اعلام کرد و مدیریت را به یکی از افراد زحمتکش و عضو شورای اسلامی سپرد و مدتی بعد یعنی در دهه ی هفتاد کتابخانه ای که هر روز شاهد شوق و اشتیاق ده ها کودک و نوجوان و جوان کتابخوان بود تعطیل و در دهه ی هشتاد بعضی کتاب های آن به مکانی نامعلوم انتقال یافت  و  سال ها بازمانده های آن در زیر شلاق گرد و غبار پوسیده و در آرزوی دیدن اهل علمی انتظار می کشید و شکر خدا اکنون به همت تمامی دلسوزان مزینان این یادگار معلم شهید دکتر علی شریعتی بار دیگر احیا شد و امیدواریم مسئولین فرهنگی استان به خصوص ارشاد اسلامی شهرستان داورزن و سبزوار هم کمی توجه خود را معطوف به کویریان بکنند و جوانان و امیدان مزینانی را همراهی نمایند.

شایان ذکر است؛ کتابخانه شریعتی مزینان همزمان با میلاد فرخنده ییامبر گرامی اسلام با همکاری کانون فرهنگی زینبیه و شورای اسلامی و دهیاری مزینان در دو شیفت کاری خواهران و برادران  به طور رسمی آغاز به کار می نماید.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۱
آذر
۹۵

شرایط بدی  بود ، زندگی همه جوره در تنگنا قرارم داده بود، فشارهای روحی و روانی زیادی بر من  وارد می شد و جسمم را نیز  روز به روز ضعیفتر می ساخت ، اوضاع جسمی خوبی نداشتم ،دل دردها  امانم را بریده بود ،کارم کم کم به جایی رسید که بیشتر چیزها را نمی توانستم بخورم ، یا در جا می خوابیدم یا آن چنان سرگیجه می گرفتم که بدون کمک دیگران نمی توانستم روی پاهایم بایستم .گاهی این قدر اسید معده ام زیاد می شد که بیهوش  می شدم  و کارم به بیمارستان می کشید و حتی چند بار تشخیص سرطان دادند.  روزها به همین منوال می گذشت و درمان ها اثری نداشت و طبق همیشه  تابستان شد و مسافرت و شهرستان و از آن جا قصد زیارت مشهد مقدس ،یادم نمی رود حال خوشی نداشتم وارد حرم شدم همسرم گفت :می توانی ؟ گفتم:  هر طور شده  می روم دستم را به دیوار حرم گرفتم ، نا گهان خودم را روبروی ضریح دیدم! خلوت بود ،دستی بر ضریح مبارک کشیدم،قصد نماز کردم ،هنگامه نماز دوباره حالم بد شد سرم گیج می رفت ،به زور دو رکعتی خواندم و نشستم،دستم را زیر فرش بردم  و کشیدم به سرم ،با خودم گفتم :ای بابا من همه مشکلاتم در داخل شکمم است ،باز خواستم دستی به شکمم بکشم با خودم گفتم : گدا هم عاقل خوب است حالا همون هم خوب شود بس است ،خیلی جوان بودم از آقا امام رصا(ع) خجالت می کشیدم درخواست زیادی بکنم ،ازحرم بیرون آمدم و به شهرستان برگشتیم. اثری از درد نبود،چند روزی گذشت. گفتم شاید دورم شلوغ است حس خوبی دارم ، به تهران آمدیم و روز ها گذشت به همسرم گفتم :حقیقت من خوب شدم شفا گرفتم ،گفت : من متوجه حالت بودم و فهمیدم .

من مخلصانه آقا را صدا زدم و ایشان هم جوابم رادادند و چندین سال است دیگر آن حال و روز بد را ندارم ... کس در این درگه نیاید باز گردد ناامید /گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست.     (م.مزینانی)

✅ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای این بانوی مزینانی و بر آورده شدن حاجات تمامی حاجت مندان، نام فرستنده این مطلب بنا به درخواست در شاهدان کویرمحفوظ است.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۰
آذر
۹۵

برای دیدن تصاویربیشتر به لینک زیر مراجعه کنید

http://basijpress.ir/fa/news-details/86599/

  • علی مزینانی
۱۰
آذر
۹۵

 

السلام ای شاه خوبان السلام

السلام ای نور ایمان السلام

السلام ای حامل آیات نور

هست تعظیمم بتو از راه دور

یا امام هشتم وباب الجواد

برهمه درماندگان هستی مراد

ای فدای صحن  نورانی تو

 بار گاه و نام قرآنی تو

خفته درشهر خراسان و غریب

 با همه غربت تویی بر ما حبیب

نیستم قابل ولی درمانده ام

 زایرت هستم خدا را بنده ام

کن به ما از سایه لطفت عطا  

ای که شاهان نزد تو هستند گدا

 التماس و هم دعا از راه دور

 نیست قابل تحفه ام یا کوه نور

کن گدایانت همه حاجت روا

 از کرم بنما مریضان راشفا

 از مزینانم فدای نام تو

 نیستم قابل ولی هم نام تو

 

                                شاعر؛رضا محمدی مزینان

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۴
آذر
۹۵
 استاد فلسفه و فرزند دکتر علی شریعتی مزینانی گفت: فضای دانشگاه برای فعالیت جنبش های دانشجویی در دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته بهتر است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از ایرنا، دکتر احسان شریعتی مزینانی دوشنبه شب در نشست سیاسی 'دانشجو و زیست اجتماعی سیاسی' در دانشگاه شهرکرد افزود: اگر فضای دانشجویی در این دوره بهتر یا دلخواه نشده، دستکم از گذشته بهتر است یا در آن سطح باقی نمانده است.
وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درخصوص علت نبود فضای دلخواه جنبش دانشجویی در دانشگاه پرسید، یادآور شد: فضای دانشگاه ها برای فعالیت تشکل های دانشجویی در دوره روحانی نسبت به دوره گذشته نه تنها بسته تر نشده، بلکه بازتر نیز شده است.
به گفته وی، همین که نشست های این گونه برگزار می شود و جریان اصلاحات براحتی از سوی دانشجویان به نقد کشیده می شود، نشان می دهد که فضا نسبت به گذشته بهتر است.
این نویسنده و استاد فلسفه در دانشگاه گفت: برای بررسی و تحلیل جنبش دانشجویی باید دید که امکاناتی که در اختیار جنبش دانشجویی قرار گرفته، چقدر است و بر اساس این امکانات، آن را تحلیل کرد.
به گفته وی، مسؤولان باید برای شکوفایی دانشگاه، نگران جنبش دانشجویی نباشند و اجازه دهند در فضا دانشگاه به نقد و نقادی بپردازند.
شریعتی گفت: جنبش دانشجویی دارای یک حافظه تاریخی است که باید آن را به عنوان هویت جنبش دانشجویی مورد تأکید قرار داد و نگاه واقع بینانه به این جنبش داشت.
وی یادآور شد: جنبش دانشجویی و دانشجویان نباید متکی به جریان ها و احزاب بیرون از دانشگاه باشند.
به گزارش ایرنا، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی پس از یک و نیم ساعت معطلی در مقابل درب دانشگاه شهرکرد با وساطت رئیس دانشگاه موفق شد در 20 دقیقه پایانی به این نشست ورود پیدا کند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
آذر
۹۵

در راستای تحول در اجرای برنامه ها صورت گرفت

پژمان مزینانی رئیس کمیته اسکی چمن هیئت اسکی استان تهران شد

 طی حکمی از سوی رئیس هیئت اسکی استان تهران پژمان مزینانی به عنوان رئیس کمیته چمن هیئت اسکی تهران منصوب شد .

  به گزارش شاهدان کویرمزینانبه نقل از روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران با توجه به ارتقاو پیشبرد اهداف در اسکی استان تهران از سوی مرتضی ساوه شمشکی و طی حکمی، پژمان مزینانی به عنوان رئیس کمیته چمن هیئت اسکی تهران منصوب شد .

این حکم طی مراسمی در حضور اعضا تیم ملی اسکی در آکادمی ملی المپیک به وی ابلاغ شد .

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
آذر
۹۵

امروز آسمان مزینان شاهد طلوع خورشید دیگری به نامدکتر علی شریعتی مزینانی استزادروز این فرزندشایسته کویر را به تمامی دوستدارانش تبریک می گوییم.

 علی مزینانی یا علی شریعتی مزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی نویسنده ، جامعه‌شناس، تاریخ‌شناس و پژوهشگر دینی دوم آذر سال ۱۳۱۲ درکویر مزینان زاده شد. پدر پدربزرگش، ملا قربانعلی معروف به آخوند حکیم، مردی فیلسوف و فقیه بود که در مدارس قدیم بخارا و مشهد و سبزوار تحصیل کرده و از شاگردان برگزیده حاج ملا هادی سبزواری محسوب می‌شد. ملاقربانعلی چهار فرزند به نام‌های محمود، احمد، حسن و حسین داشت. محمود که به هنگام مرگ پدر، به تحصیل علوم قدیمه مشغول بود، با اصرار مردم مزینان به آنجا آمد تا پیشنماز مسجد و مدرس حوزه علمیه باشد. او تا پایان عمر خود در مزینان ماند و چهار فرزند به نام‌های معصومه، قربانعلی، محمدتقی و آقامیرزا محمد از خود به یادگار گذاشت. محمد تقی شریعتی در سال ۱۳۱۱ با دختری  از اهالی کاهک به نام زهرا امینی ازدواج کرد و اولین فرزند آنها، علی شریعتی بود.

شریعتی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان ابن یمین در مشهد در سال ۱۳۱۹ آغاز کرد، اما به دلیل بحرانی شدن اوضاع کشور در سال ۱۳۲۰، محمدتقی شریعتی مجبور شد خانواده‌اش را به ده بفرستد و بنابراین وقفه کوتاهی در تحصیلات شریعتی ایجاد شد. پس از آن، شریعتی به همان دبستان برگشت و تحصیل را ادامه داد.

نوجوانی و جوانی

شریعتی در سال ۱۳۲۵ وارد دبیرستان فردوسی مشهد شد. او پس از اتمام سیکل اول دبیرستان در سن شانزده سالگی، با هدف ادامه تحصیل وارد دانشسرای مقدماتی شد. البته شریعتی ترجیح می‌داد به هر طریق تحصیلات عالیه را بدون وقفه ادامه دهد، اما پدرش تأکید داشت که وارد دانشسرا شود که شاید علت اصلی آن وضع اقتصادی خانواده بود. در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۳۷ با پوران شریعت‌رضوی همکلاسیش ازدواج کرد.

تحصیلات دانشگاهی

شریعتی تحصیلات دانشگاهی را در مشهد گذراند و تحصیلات عالی خود را در مقطع دکتری سال ۱۳۴۱ در دانشگاه سورین فرانسه و در رشته ادبیات ادامه داد. او سال ۱۳۴۳ به ایران بازگشت و در مرز دستگیر شد. حکم دستگیری از سوی ساواک بود و متعلق به ۲ سال پیش یعنی در هنگام خروج از ایران که به همان دلیل معلق مانده بود و در عین حال لازم‌الاجرا بود. بعد از بازداشت به زندان قزل‌قلعه در تهران منتقل شد. اوایل شهریور همان سال بعد از آزادی به مشهد برگشت.

زندگی مخفیانه

شریعتی از آبان ماه ۱۳۵۱ تا تیر ماه ۱۳۵۲ به زندگی مخفی خود روی آورد. ساواک به دنبال او بود و از تعطیلی حسینیه ارشاد به بعد، متن سخنرانی‌های شریعتی با اسم مستعار به چاپ می‌رسید. در تیر ماه ۱۳۵۲، علی شریعتی مزینانی در نیمه شب به خانه‌اش مراجعه کرد و دو روز بعد به شهربانی مراجعه کرد و خودش را معرفی کرد. بعد از آن روز به مدت ۱۸ ماه به انفرادی رفت.

شهادت

فرزند شایسته کویرمزینان عاقبت  در ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در حالی که سه هفته از سفرش به انگلستان می‌گذشت، در ساو‌همپتون به شکل مشکوکی درگذشت. دلیل رسمی مرگ وی انسداد شرائین و نرسیدن خون به قلب اعلام شد؛ هرچند مرگ وی به دلیل نداشتن سابقهٔ بیماری قلبی، عدم کالبدشکافی و اعلام نتیجه سریع و خبرداشتن سفارت ایران در لندن از مرگ وی قبل از اعلام رسمی خبر مشکوک بود. شریعتی وصیت کرده بود که وی را در حسینیهٔ ارشاد دفن کنند، ولی در قبرستانی کنار آرامگاه زینب کبری، در شهر دمشق به خاک سپرده شد.

دل گویه های دکتر علی شریعتی مزینانی با زادگاهش

روستای محبوب من !مزینان!

روستای محبوب من ! مزینان ! ای گرسنه ژنده پوش مغموم که بر حاشیه خشک و تشنه کویر افتاده ‏ای ، ای نجیب ‏زاده بزرگواری که قربانی ستم ایّامی و رنجور فقر و محکوم ویرانی و فراموشی و شرف تبار و شکوه تاریخت مستمندی را بر تو روا نمی‏ دارد .

ای کوه و کویر و اَرگ و بازار و مدرسه و رِباط و سرچشمه و قبرستانی که همه از اجداد من سخن می‏ گویید و یادگار عصمت اعصارید ، اعصار سرشار از ایمان و لبریز از آرامش و یقین و طهارتی که در زیر منجلاب این تمدّن کثیفی که در آن ، تنها وقاحت و حقارت و نیرنگ و قساوت خوب می ‏پرورند ، برای همیشه مدفون شدند و عصری آمد که خورشیدش از مغرب می ‏تابد و اشعه سیاهش همچون چنگال هول آور دیو بر سرزمین اهورایی ما سایه افکنده است وقندیل‏هایی را که در آن عصیر زیتون شرقی می ‏سوخت و از آن خدا تابان بود خاموش کرد . ای در و دیوارهای شکسته ، خانه ‏های گلین ، مزرعه‏ های غبار گرفته و کوچه باغ‏های اندوهبار همیشه پاییزی و شما مردم نیرومند و هوشیار و مغروری که اینک گرسنگی آواره‏ تان کرده است و به بردگی شهرهای روسپی خسب تهران و گرگان و... تان برده است !

و تو ای* مسینان ! ای نام اهورایی که از بزرگی عصر مزداپرستی حکایت می‏ کنی و اکنون ، پیران شکسته و زنان چشم به راه و کودکان بی ‏پناهی را در خود داری که پدران ، شوهران و پسران‏شان به جستجوی نان ، تو را که تهیدست مانده ‏ای ترک کرده‏ اند . چقدر شما را دوست می‏ داشتم و شما می ‏دانید که علی رغم زندگی ، چه تعصّبی داشتم که یک روستایی راستین بمانم و به شما وفادار باشم . [ دکتر علی شریعتی ، مجموعه آثار 35 ، بخش 1 ،انتشارات آگاه ، چاپ دوم ، 1372 ، ص 437 ]                                                                                            

  • علی مزینانی
۰۱
آذر
۹۵

برای دیدن تصاویربیشتر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید...


  • علی مزینانی
۰۱
آذر
۹۵

همزمان با اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی با هنرنمایی تعزیه خوانان صاحب نام مزینان و حضور مردم ولایتمدار زادگاه دکتر علی شریعتی مزینانی برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ تعزیه خوانی یکی از مراسم و آئین های کهنی است که در دیار تاریخی مزینان زادگاه متفکر اندیشمند دکتر علی شریعتی مزینانی مرسوم است و در مناسبت های عزاداری ائمه علیهم السلام به خصوص ماه های محرم و صفر تعزیه و شبیه خوانی های فراوانی اجرا می شود که باشکوهترین آن تعزیه خوانی روز عاشوراست که از اولین ساعات صبحگاهی آغاز و تاپاسی از شب با حضور هزاران نفر از سوگواران حسینی به نمایش گذاشته می شود.تعزیه ی اربعین نیز که با نمایشی از دربار یزید و حضور اسرای کربلا آغاز و با حرکت نمادین به سمت کربلا در امتداد بازار مزینان تا مزارشهدا ادامه پیدا می کند یکی دیگر از تعزیه های صاحب سبک و پر آوازه ی این خطه ی کویری است که امسال نیز علی رغم حضورصدها نفر از مردم مزینان در کربلای معلی و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی