بایگانی شهریور ۱۳۹۴ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
شهریور
۹۴

سومین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان در مشهد مقدس با معرفی مقالات برتربرگزار گردید.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این همایش که با معرفی مقالات برتر به پایان رسید مقاله با عنوان “کنترل خودکار دمای اتاق با طراحی کنترل کننده ی انفیس” به نویسندگی آقای دکتر سید مجید مزینانی ، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه السلام)و خانم مهندس زهرا پزشکی به عنوان مقاله برتر شناخته شد.

برای اطلاعات بیشتر از همایش مذکور به ادرس اینترنتی www.mhud.ir مراجعه نمایید.


  • علی مزینانی
۲۸
شهریور
۹۴

آلبوم امان زهجر استاد سید مصطفی جلالی پور خواننده موسیقی سنتی در سایت موسیقی ما یکی از رسانه های معتبر این عرصه ی هنری کاندیدای بهترین اثر موسیقی در سال جاری شد.   

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ بعد از همت همشهریان خوب مزینانی در خاطره آفرینی ارسال پیامک به برنامه تلویزیونی شبکه شما و انتخاب استاد سیدمصطفی جلالی به عنوان خواننده برگزیده ، این بار نیز می طلبد تا شهروندان مزینانی و همشهریان خراسانی و تمامی موسیقی دوستان با مراجعه به سایت موسیقی ما و انتخاب نظرسنجی در بخش موسیقی سنتی به این خواننده و استاد جوان مزینانی رأی بدهند.

شایان ذکر است  این نظر سنجی با شرکت اساتید صاحب نام موسیقی همچون علی رضا افتخاری برگزار می شود اما مطمئنیم با رآی شما یاران همراه ، بازهم می توان خاطره ای دیگر از حضور و همت رقم زد همچنان که در آن شب تاریخی از اساتیدی همانند یگانه و چاووشی پیش افتادیم.

برای شرکت در این نظر سنجی کافی است به سایت موسیقی ما وارد شوید و با عضویت در این سایت گزینه ی امان زهجر سید مصطفی جلالی پور را انتخاب نمایید. نشانی اینترنتی http://www.musicema.com/poll/93

فقط یادتان باشد تا آخر شهریور ماه فرصت داریم...

  • علی مزینانی
۲۶
شهریور
۹۴

آمار اعتیاد در میان زنان بسیار بالا رفته طوری که در عرض ۴ سال گذشته آمارمعتادین زن کشور ما ۲برابر شده است.

index

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛مزینانی پزشک عمومی در خصوص اعتیاد بانوان گفت: پدیده منفی اعتیاد در زنان هم در جامعه گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه زن محور یک جامعه وخانواده است، افزود: هر نوع آسیبی به این مهره اصلی،  جامعه رادچارمعضلات بسیاری خواهد کرد.

این پزشک عمومی در خصوص اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن عود شونده است، اظهار کرد: اگر یک فرد معتاد را برای درمان به خارج هم ببریم امکان دارد بعد از مدتی عود کند و به مصرف مواد مخدر بپردازد.

 زنگ خطر، افزایش اعتیاد بانوان در جامعه

مزینانی در خصوص اینکهزنگ خطر جدی در افزایش اعتیاد بانوان در جامعه است، گفت:  آمار اعتیاد در میان زنان بسیار بالا رفته طوری که در عرض ۴ سال گذشته آمارمعتادین زن کشور ما ۲برابر شده است.

این پزشک عمومی همچنین خاطرنشان کرد: میزان گرایش به مصرف مواد مخدر و حتی اعتیاد بین زنان و دختران به‌صورت لجام‌گسیخته و غیر قابل ‌باور در حال افزایش بوده و این امر نگرانی‌های جدی مردم و مسئولان را به‌همراه داشته است.

وی، برطرف  کردن مشکلات جنسی را یکی از عوامل عمده علل گرایش به مصرف مواد مخدر در جامعه برشمرد و افزود:  یک خانم برای درمان سرد مزاجی خود در رابطه زناشویی به اشتباه به مصرف مواد مخدر روی می آورد.

اعتیاد بانوان، آسیبی مخرب تر از اعتیاد مردان

مزینانی با بیان اینکه  اعتیاد بانوان، آسیبی مخرب تر از اعتیاد مردان است، افزود: مشکلاتی که برای یک خانم مصرف کننده بابت مصرف مواد ایجاد می شود بیشتراز مصرف کننده اقا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی یک خانم به دام اعتیاد می‌افتند، بیش از مردان گرفتار ناهنجاری‌های خطرناک‌تری چون فساد، فحشا، فرار از خانه و حتی مشارکت در امر توزیع مواد مخدر می‌شوند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه  بسیاری از زنان ناآگاهانه به دام اعتیاد می افتند، اظهار کرد: بانوان با هدف های لاغری،چاقی، شفافیت پوست و… گرفتار اعتیاد می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: جهت رفع این معضل نیاز به آگاهسازی بانوان در جمع های مختلف زنانه همچون باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و… باید پرداخته شود.

آمار معتادین، سال ۹۴ فاجعه بار است

مزینانی با بیان اینکه آمار معتادین سال ۹۰ هشدار دهنده بوده است، گفت: با توجه به اینکه آمار سال ۹۴ در پایان سال داده می شود ولی اطلاعات به دست آمده در این چند ماه نسبتا فاجعه بار است

این پزشک عمومی در خصوص تاریخچه درمان اعتیاد تصریح کرد: ۱۵۰سال قبل بومیان آفریقا امریکا معتادین رادر پشت میله ها زندانی می کردند و روی جمجمه آنها سنگ می زدنند تا بخار از سر آنها خارج شود

وی همچنین اظهار کرد: ۱۰۰ سال قبل معتادین را به تنه درخت بسته وفقط آنها را برای خوردن غذا و اجابت مزاج از درخت جدا می کردند

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ سال قبل امریکا کلیه معتادین خود را در یک شهر نگهداری می کرد، گفت: بعد از یک سال آنها را به شهر ها و ایالت خودشان می فرستاد اما بعد از یک سال ۹۰% این افراد مجددا به مصرف مواد مخدر روی می آوردند.

مزینانی با بیان اینکه در ایران حدود ۴۰ سال قبل معتادین را از شهرهای مختلف جمع آوری نموده و به شور آباد می برند و بعد از ۶ ماه به شهرهای خود بازگرداننده شدند و باز هم نتیجه ای جهت درمان عایدشان نشد، تصریح کرد:  ۳۵ سال قبل در ایران ۷۰ضربه شلاق در میادین اصلی شهر جهت تأدیب ترک مصرف مواد درمعتادین صورت می گرفت

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه ۲۰ سال قبل دنیا به این نتیجه رسید که اعتیاد یک بیماری عود شونده است، گفت:  ۲۰ سال قبل تصویب قانونی با موضوع اینکه حمل مواد مخدر جرم است وزندان وجریمه نقدی دارد.

اعتیاد، مشکل اول جامعه است

وی اعتیاد را  مشکل اول جامعه دانست و افزود:  تصریح کرد: از زمانی که اعتیاد بعنوان یک بیماری شناخته شد بعضی از سازمانها مانند وزارت بهداشت،کمیته امداد، سازمان بهزیستی و.. در درمان و کنترل این بیماری ورود پیدا کردند

مزینانی بااشاره به اینکه ازموضوع اعتیاد نباید به سادگی گذشت، اظهار کرد: نیاز به کار بیشتری دارد و پرداختن به جزییات مسئله ایجاد کننده اعتیاد مهم است.

جهت آگاهسازی جامعه از روش های نوین استفاده شود

این پزشک عمومی با بیان اینکه در آموزش و آگاهسازی جامعه جهت تآثیر بیشتر باید از روش های نوین وبه روز استفاده شود، گفت: باید در جامعه فرهنگ سازی کرد یعنی گوش به گوش مطالب مختص اعتیاد را به مردم رساند.

منبع :طنین یاس

  • علی مزینانی
۱۷
شهریور
۹۴
همانطور که وعده داده بودیم با هماهنگی شاهدان کویر مزینان گوشه ای از مبارزات و فعالیت های مرحوم سید علی حسینی مزینانی در روزنامه جوان منتشر شد.مردی که مزینان دوست بود و هر جا که نام زادگاهش مطرح می شد او خودش را می رساند.او  پس از شهادت فرزندش هر سال در سالگرد عملیات کربلای 5 یادواره شهدای این عملیات را در شهرک کاج تهران با هزینه شخصی خودش برگزار می کرد.

انقلابی جان برکفی که با وجود ملبس بودن به یونیفرم شهربانی، بی‌محابا در نبرد علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد و در این مسیر به قدری پیش رفت که حکم اعدامش در اواخر عمر رژیم پهلوی صادر شده بود. این مبارز انقلابی که در سال 65 و با شهادت سید‌رضا حسینی فرزند ارشدش به مقام پدر شهیدی نیز نائل آمد، ‌28 مردادماه 1394 درگذشت و مهمان فرزند شهیدش شد. به منظور یادکردی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این مبارز نستوه، گفت و گوی کوتاهی با فرزندش سیدمهدی حسینی انجام داده‌ایم که تقدیم حضورتان می‌کنیم.
 
برای شروع از پدرتان بگویید و اینکه ماجرای صدور حکم اعدام‌شان از سوی رژیم طاغوت چه بود؟

پدرم مرحوم سیدعلی حسینی متولد سال 21 بود و در هنگام مبارزات انقلابی 36 سال داشت. آن زمان ایشان در شهربانی مشغول خدمت بود، اما به قدری عشق و ارادت به حضرت امام و نهضت ایشان داشت که هر کاری برای پیشبرد این نهضت اسلامی‌انجام می‌داد. البته در این مسیر حاج‌اصغر سبزعلی شوهر خاله ما و باجناق پدرم که بعد از انقلاب رئیس کمیته شهر ری شد، همراهشان بود و در بسیاری از موقعیت‌ها این دو بزرگوار یکدیگر را یاری می‌کردند. گویا در خلال این مبارزات و همان سال 57 فرزند آیت‌الله خزعلی در قم فوت می‌کنند که از ترس مأموران تعداد انگشت‌شماری به تشییع جنازه‌اش می‌روند. پدرم یکی از این تشییع‌کنندگان بود که از قرار همان جا هم شناسایی می‌شود و متعاقب آن فعالیت‌هایش لو می‌رود و چون خودش عضو شهربانی بود، خیلی زود حکم اعدامش صادر می‌شود.

چطور شد که ایشان توانست از اعدام نجات پیدا کند؟

خوشبختانه عمر رژیم طاغوت کفاف نمی‌دهد و پدرم نجات پیدا می‌کند. ایشان بعد از انقلاب همچنان پای کار ماند و در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کوی کاج نازی‌آباد فعالیت می‌کرد. آنجا یک پایگاه بسیج فعال به نام باقرالعلوم(ع) داشت که من و برادرم رضا همراه پدر به آنجا می‌رفتیم. جرقه آشنایی و رفتن به جبهه شهید سیدرضا حسینی در همان مسجد و پایگاه زده شد.

شما و برادر شهیدتان چند سال فاصله سنی داشتید، چطور شد که ایشان به جبهه رفت؟

سیدرضا متولد سال 49 بود و هنگام شهادت در 21 دی‌ماه 1365، 16 سال داشت. من هم که متولد 51 هستم همراه برادرم سعی کردم اعزام بگیرم و بروم، اما سنم کم بود و اجازه ندادند. بعدها یعنی در سال 67 که دوباره اقدام کردم جنگ تمام شد.

یادی کنیم از شهید حسینی، برادرتان را چطور شناختید؟

مظلومیت سیدرضا اولین چیزی است که با شنیدن نامش به یادم می‌آید. خاطرم هست پیرزنی در همسایگی ما بود که طبقه بالا می‌نشست، او هر خریدی داشت از همان جا سیدرضا را صدا می‌زد و نشد که یک بار برادرم رویش را زمین بیندازد. آقاسیدرضا طور دیگری بود. هرچه از او بگویم کم گفته‌ام. خدا هم زود او را خرید. همان بار اولی که اعزام شد به شهادت رسید. در آخرین نامه‌اش که خطاب به من نوشته بود، گفته است: ما پنج برادر هستیم (آن زمان هنوز برادر کوچک‌ترمان دنیا نیامده بود) یکی از ما پنج برادر باید در راه اسلام شهید شود و همین طور هم شد. خودش قربانی راه اسلام شد و شرمندگی بعد از شهدا زیستن برای ما ماند.

نظر پدرتان در خصوص جبهه رفتن سیدرضا چه بود؟

پدرم عاشق امام و انقلاب بود. بنابراین هیچ مخالفتی با رفتن او نکرد. یادم است روز آخری که سیدرضا می‌خواست به جبهه برود در نمازجمعه شرکت کردیم. بابا به سیدرضا گفت داری می‌روی؟ او هم جواب مثبت داد و پدرم گفت حالا که تصمیمت را گرفته‌ای برو به امان خدا. وقتی که سید‌رضا به شهادت رسید، بابا جمله‌ای را گفت که هنوز هم توی خاطرم هست. او گفت: حالا درک می‌کنم امام حسین(ع) در عاشورا چه کشید.

تعریف شما از مرحوم سید‌علی حسینی چیست؟

ولایتمدار بود و انقلابی. عاشق امام و نهضت اسلامی. پدرم 50 سال مداح هیئت محبان‌المهدی بود. همیشه هم در انتظار فرج لحظه‌شماری می‌کرد و آرزویش دیدن روی یار بود. تکیه کلام پدرم این بود که انشاءالله انقلاب ما به انقلاب مهدی پیوند بخورد و در آمدن منجی عالم بشریت، این پیرغلام اهل بیت خودش را خاک راه آقا کند تا اگر حضرت مهدی قصد سوار شدن بر اسب را داشته باشند، پا روی زانوی او بگذارند و راکب شوند. عاشق اهل بیت در مسیر ولایت ماند و عاقبت به فرزند شهیدش پیوست.


روزنامه جوان/علی رضا محمدی

  • علی مزینانی
۱۱
شهریور
۹۴

با هماهنگی شاهدان کویرمزینان ناگفته های زندگی مرحوم سید علی حسینی پدرشهید سیدرضاحسینی مزینانی روز شنبه در روزنامه ی جوان منتشر می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ ناگفته های زندگی مرحوم سید علی حسینی مزینانی پدر شهید والامقام سیدرضاحسینی در صفحه پایداری روزنامه جوان روز شنبه 14 شهریور منتشر می گردد.

این گزارش به روایت سید مهدی فرزندمرحوم حسینی می باشد که به مبارزات و فعالیت های پدرش می پردازد .

  • علی مزینانی
۰۸
شهریور
۹۴
دکتر احسان شریعتی مزینانی فرزند برومند فرزندشایسته ی کویر دکتر علی مزینانی شریعتی که به منظور شرکت در مراسم ترحیم زنده یاد مصیب عطاری به سبزوار مسافرت کرده است با حضور در زادگاهش مزینان از آماده سازی تندیس پدرش بازدید کرد.









عکس : مهدی مزینانی(آزاده)
  • علی مزینانی
۰۵
شهریور
۹۴
عکاس / محسن مزینانی






























  • علی مزینانی
۰۵
شهریور
۹۴
شاید خیلی ها در سبزوار نام مصیب عطاری را نشنیده باشند اما گاه ماشینی را که با عکس دکتر علی شریعتی در خیابان های این شهر تردد می کرد و یا مغازه ای سوپر مارکتی که در خیابان چهل متری مزین به تمثال فرزندشایسته ی کویراست و هم کتاب های او در آن موج می زند دیده باشند و ساده از کنار آن گذشته اند.
 راننده ی این ماشین و مدیر سوپرمارکت شریعتی کسی نیست جز مصیب عطاری شریعتی دوستی که هر جا در ولایت خود نامی و یادی از دکتر و خانواده ی معظم او بود خود را به آنجا می رساند و ارادتش را اعلام می کرد حتی در تهران نیز با شاهدان کویرهمراه شد و به بنیاد شریعتی آمد و ساکت و آرام در گوشه ای نشست و به سخنان فرزندان شریعتی گوش می داد. اکنون او دیگر در میان مانیست و سوم شهریور درست در شب میلاد امام رضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
مصیب سال 1354 در روستای یحیی آباد به دنیا آمد و پس از مهاجرت به شهرستان سبزوار به تحصیل ادامه داد و در رشته ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد.6 برادر و پدر بزرگوارش به شغل عطاری مشغول بودند و مصیب نیز همین شغل را انتخاب کرد اما لحظه ای از مطالعه دست برنداشت. او عاشق شریعتی بود و تمامی آثارش را چندین بار مطالعه کرده بود و هرگاه می خواست پیام تبریک و یا تسلیتی برای دوستان بفرستد جمله ای از شریعتی را انتخاب می کرد و می فرستاد. هیچ ادعایی نداشت و همیشه می گفت من سواد آن چنانی ندارم البته منظورش این بود که چون مدرک دانشگاهی ندارد شاید در بین جامعه ی دانشگاهی جایی ندارد ولی حقیقت چیز دیگری بود و مصیب با خواندنی که شریعتی به او آموخته بود می خواند و می خواند و می خواند و معطر به دانشی شده بود که بسیاری از کسانی که میز و صندلی دانشگاه ها را تجربه کرده اند در حسرت دانسته های او مانده اند.
مصیب عطاری عاشق شریعتی بود و این عشق نه فقط برای جلوه دادن خود در جایی و یا به کسی بود او با سخنان فرزند شایسته ی کویر مزینان زندگی می کرد و تا پایان عمر کوتاهش این عشق را همراه داشت.


فرزندان شریعتی  نیز که هرگز میانه ای با عالم سیاست ندارند ! و کمتر در مراسم رجال سیاسی شرکت می کنند وقتی خبر فوت مصیب عطاری را شنیدند تنها به فرستادن پیام اکتفا نکردند و دکتر احسان که به خوبی از ارادت مصیب نسبت به پدر و خانواده اش آگاه بود همراه با فرزندش و جمعی از همشهریان مزینانی در مراسم ترحیم او شرکت کرد تا به فرزندان این بزرگمرد گمنام صبوری را هدیه نماید و تمامی بستگان مصیب دانستند که این محبت و ارادت یک طرفه نیست ...
شاهدان کویرمزینان فقدان همراه خویش را به خانواده معزز عطاری تسلیت می گوید و  برای آن مرحوم غفران و رحمت و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت می نماید.







عکس : مهدی مزینانی (آزاده)



  • علی مزینانی
۰۴
شهریور
۹۴

مراسم یادبود پدر شهید سیدرضاحسینی مزینانی ، روزجمعه ششم شهریور در مهدیه مزینانی های مقیم تهران برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ مراسم یادبود زنده یاد حاج سیدعلی حسینی مزینانی پدر شهید و خادم افتخاری سید الکریم عبدالعظیم حسنی (ع) روز جمعه ششم شهریور از ساعت17 تا19 در مهدیه مزینانی های مقیم مرکز برگزار می شود.

شاهدکویر مزینان مرحوم سید علی حسینی مزینانی سحرگاه روز بیست و هشتم مرداد در اثر بیماری ریوی در بیمارستان بعثت نیروهوایی تهران دارفانی را وداع کرد و به فرزندشهیدش پیوست.

  • علی مزینانی
۰۳
شهریور
۹۴

در آستانه ی فرا رسیدن زاد روز میلاد فرخنده ی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خانواده مرحوم سیدعلی طالعی مزینانی ست کامل فیزیوتراپی را به مجتمع خدمات جامع بهزیستی مزینان هدیه کردند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مدیر موسسه ی خیریه ی حضرت نرجس خاتون (س)و مجتمع جامع بهزیستی مزینان با اعلام این خبر گفت : در دهه ی کرامت که به مناسبت ولادت باسعادت کریمه ی اهل بیت علیهم السلام و ولی نعمت ما خراسانی ها نام گذاری شده است خانواده ی مرحوم حاج سید علی طالعی مزینانی به وعده ی خود عمل نموده و به یاد آن مرحوم ست کامل فیزیو تراپی را به مجتمع خدمات بهزیستی مزینان که بزرگترین پروژه خدمات رسانی در منطقه نام گرفته هدیه کردند.

فاطمه گلستانی افزود: این عمل خیرخواهانه با پیگیری  و همت دکتر علی رضا مزینانی خواهر زاده ی مرحوم طالعی خریداری و امروز به دفتر موسسه تحویل شد و بدون شک با این اقدام خداپسندانه روح مرحوم سید علی طالعی مزینانی که از خیرین و نیکوکاران این کویر عطش زده بود و بارها در زمان حیاتشان به نیازمندان کمک می کرد و اکنون بستگان او همین راه را ادامه می دهند شادمان است و خانواده ی معزز ایشان هم از اجر و ثواب معنوی فراوانی بهره مند شده اند.

گلستانی در خصوص تکمیل ساختمان مجتمع بهزیستی مزینان خاطرنشان کرد: روزی که ما تصمیم به چنین کاری را در این خطه ی کویری گرفتیم و کلنگ آن را زدیم می دانستیم که مردم مزینان و خیرین و نیکوکاران واقعی ما را تنها نخواهند گذاشت و به لطف خدا و با عنایت ائمه ی معصومین علیهم السلام این طرح اکنون به سرانجام رسیده و انشاء الله به زودی به بهره برداری می رسد.

وی تاکیدکرد: هرچند این بنا در مزینان واقع شده و بیشتر مخارج آن را هم مردم زادگاهمان متقبل شده اند اما خدمات آن به تمامی مردم منطقه ی خراسان ارائه خواهد شد و حتی بعضی از استان های همجوار نیز از این خدمات در آینده بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: این مجتمع بومی ساخته شده اما یک طرح و پروژه ملی به شمار می آید که فقط خداوند رحمان و رحیم آن را نصیب همه ی ما کرده است.

  • علی مزینانی
۰۲
شهریور
۹۴

همزمان با دهه ی کرامت ،مراسم آئینی استقبال از کاروان رضوی و ورود امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) به سرزمین مرو و ارض توس با هنرنمایی تعزیه خوانان مزینان روز یک شنبه اول شهریور و با حضور امام جمعه ومسئولین ادارات شهرستان داورزن و روحانیت مزینان برگزار شد.
به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ این مراسم از ساعت 9:30 صبح با حرکت کاروان استقبال و آئین نخل گردانی در مزینان آغاز شد و با استقبال نمادین از ورود امام رضا (ع) از راه باستانی ابریشم و مراسم شبیه خوانی در گلزار شهدای مزینان ادامه یافت.
شایان ذکر است ؛مراسم شبیه خوانی این واقعه ی تاریخی برای اولین بار با اشعار حجت الاسلام حبیب الله عسکری مزینانی و هنرنمایی وی در ایفای نقش یکی از شخصیت های شبیه خوان به اجرا در آمد که مورد تحسین حاضرین قرار گرفت.
هنر نسخه نویسی شبیه خوانی و تعزیه خوانی در زمان صفویه در ایران مرسوم بوده و پس از آن مدتی ادامه یافت ولی در عصر حاضر کمتر کسی به سراغ این هنر رفته است اما این روحانی مزینانی بار دیگر گوشه ای از هنرمندی مردم سخت کوش کویر را که به زادگاه اندیشمندان و دانشمندان معروف است به نمایش گذاشت.
















  • علی مزینانی
۰۱
شهریور
۹۴

در آستانه فرا رسیدن فرخنده میلاد امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به مناسبت دهه ی کرامت مراسم آئینی و نمادین ورود کاروان رضوی به سرزمین مرو  تا دقایقی دیگر در مزینان برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ طبق سنوات گذشته در چنین روزی به مناسبت دهه ی کرامت مراسم آئینی استقبال نمادین  از ورود امام رضا (ع) به مزینان و سرزمین مرو با حضور مردم دارالعارفین مزینان و با هنرنمایی تعزیه خوانان این دیار تاریخی تا دقایقی دیگر برگزار می شود.

مراسم امسال با نسخه خوانی تعزیه خوانان مزینانی که توسط روحانی هنرمند حجت الاسلام حاج حبیب الله مزینانی عسکری تهیه و تدوین شده است از مقابل مسجد جامع آغاز و با ورود کاروان رضوی که از راه باستانی ابریشم وارد خطه ی مزینان می شود ادامه دارد.

  • علی مزینانی