آغاز مرمت و بازسازی مدرسه شریعتمداری مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آغاز مرمت و بازسازی مدرسه شریعتمداری مزینان

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۹ ب.ظ

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار از مرمت و بازسازی اثر تاریخی و ارزشمند مدرسه شریعتمداری مزینان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ حسنعلی حبیب پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این اثر که متعلق به دوره قاجاریه است گفت: این فصل از اقدامات مرمتی شامل رفع خطر از پوشش های بنا و انجام مراحل بام سازی است تا این اثر تاریخی از طریق پوشش ها و بام آسیب پذیر نباشد.
وی افزود: حذف و پاکسازی بدنه بیرونی و نمای ورودی اثر از اضافات و الحاقات مانند شعار ها و نوشته های تبلیغاتی و نیز شست و شو و بند کشی بدنه و همچنین تعمیرات موضعی و تعویض مصالح فرسوده بدنه در حیاط مرکزی و نمای ورودی، دوخت و دوز ترک های ایجاد شده که غیر فعال هستند و حذف جان پناه آجری لبه بام که در سال های اخیر احداث شده از دیگر اقدامات این مرحله از مرمت است.
وی افزود : این اثر متعلق به دوره قاجاریه است و به شماره 10905 در تاریخ 27/11/1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده آغاز شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار خاطر نشان کرد: دیگر آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی در این شهرستان نیز مورد توجه این اداره قرار دارد و مرمت و بازسازی این آثار نیز مور بررسی قرار خواهد گرفت.
این مدرسه در سنوات گذشته محل تحصیل طلاب علوم دینی بود و پس از آن علاوه بر تأسیس کتابخانه به همت فرزند شایسته کویرمزینان دکتر علی مزینانی شریعتی ، با پیروزی انقلاب پایگاه بسیج شهدای مزینان نیز در آن تشکیل شد سپس مرکز بهداشت و مدتی نیز محل شورای اسلامی مزینان بود و در حال حاضردفتر شورای حل اختلاف در این مدرسه قرار دارد

نظرات  (۱)

  • برقبانی(معبر سایبری خادم الشهدا)
  • سلام دوست عزیز و رزمنده
    خوبید ایشالله
    خدا قوت
    مطالب جدبد معبر:
    1-فشن اسلامی !!! ارمغان جدید وزارت ارشاد ...
    2-مرزها به هم خورده....(قسمت اول و دوم)
    3-رابطه سوگلی ناصرالدین شاه و فیس بوک !!!
    +
    25 مطلب جدید
    منتظر حضور تو معبر و نظرای گرمتون هستم
    khademoshohada1.ir
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">