دلم خواهد کنم قبرت چراغان / آشنایی با زوج هنرمند مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

منصوره محمدی مزینان فرزند علی محمدی در سال 1359ه.ش در تهران و در خانواده ای مذهبی و ذاکر و نوحه خوان  اهل بیت علیهم السلام به دنیا آمد.

 او که نوه ی مرحوم  کربلایی عبدالله محمدی مزینانی ایفا گر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در مراسم تعزیه خوانی عاشورای مزینان است به دلیل شوق و علاقمندی خاص به ادبیات به خصوص شعر و شاعری و باعنایت به استعداد خدادی که حضرت احدیت به این خاندان هدیه نموده و همگی اهل ذکر و وعظ و صدای خوش برای تعزیه خوانی و نوحه خوانی می باشند این بانوی هنرمند مزینانی نیز  به سرودن شعر همت گمارد و پس از ازدواج با مهندس حسین زاده تخت کشیها و تشویق وی که خود اهل ذوق و ادب هستند در سرودن شعر جدیت بیشتری نمود و حاصل این تلاش گرد آوری اشعار پراکنده ی خود و چاپ اولین کتاب  به نام دل سروده های مزینانی در سال1392 بود که در حقیقت منظومه هایی در شهادت و نعت آل طاها می باشد.

این بانوی هنرمند مزینانی پس از اتمام دوره متوسطه در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته ی جغرافیا در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل گردید و به دلیل علاقمندی به امر آموزش هم اکنون در دبیرستانهای تهران به تدریس مشغول می باشد.

منصوره محمدی مزینان تا کنون در محافل شعر خوانی موفق به کسب عناوین و در یافت لوح تقدیر گردیده است اما آنچه برای ایشان اهمیت دارد موفقیت بیشتر در این زمینه و سرودن اشعار مناسب برای خاندان نبوت و امامت است .

و اما همانطور که در باره علت موفقیت شاعره ی هنرمند گفتیم یکی از کسانی که به ایشان کمک نمود تا در این راه تلاش بیشتری داشته باشد همسر هنرمند وی  مهندس احمد حسین زاده تخت کشیها می باشد که پس از ازدواح با سرکار خانم منصوره محمدی و پیوستن به جمع مزینانی ها؛ یکی از مزینان دوست های واقعی می باشد که علاقه ی وافر برای حضور در جمع مزینانی ها و آبادانی زادگاه عیالش دارد. به همین منظور شاهدان کویرمزینان با دعوت از این مهندس جوان افتخار دارد که از وجود ذی جود ایشان در جلسه های هم اندیشی بهره مند شود.

مهندس احمد حسین زاده تخت کشیها متولد 1352ه.ش وفارغ التحصیل  کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه پیام نور تهران است که علاوه بر تدریس و آموزش در مدارس تهران و آموزشگاه های معتبر در زمینه ی تدریس مهارت های فن بیان و آئین سخنوری با مجوز رسمی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشغول به فعالیت می باشد .

مهندس حسین زاده تخت کشیها نویسنده اولین کتاب و اثر ایرانی با عنوان "مهارت های کاربردی فن بیان و سخنوری " در سال 1393می باشد که به زودی دومین اثر وی نیز منتشر و توزیع خواهد شد.

این مهندس جوان و پرکار تا کنون پستها و مسئولیت های متعددی از جمله مشاور مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران جنوب شرق تهران در سال 1385و مسئول هیئت کاراته بسیج دانش آموزی در سالهای 1387تا 90بوده و هم اکنون نیز در مناطق شهرداری تهران به عنوان مشاور فرهنگی و هنری فعالیت دارد.

وی محقق و نویسنده علوم ورزشی و متافیزیک در مجلات مربوطه و دارای درجه Dفوتبال از فدراسیون فوتبال و مدرس در این رشته پرتحرک ورزشی نیز می باشد.

مهندس حسین زاده تخت کشیها تنها مدرس مرد دارای مجوز از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمینه ی تدریس فن بیان و سخنوری است که همین قابلیت به او کمک می نماید تا خیلی زود در گروه ها و محافل دوستانه پذیرفته شود به طوری که اکنون خانواده محمدی وی را یکی از افراد شایسته و مورد اعتماد فامیل می دانند.

وی علاوه برتشویق همسرش برای سرودن اشعار، تدوین کتاب شعر این بانوی هنرمند را نیز برعهده داشتند.

شاهدان کویرمزینان ضمن آرزوی موفقیت بیشتر برای این زوج هنرمند و موفق مزینانی در ادامه شعری از سرکارخانم منصوره محمدی مزینانی را  به مناسبت سالروز شهادت امام مظلوم حضرت حسن بن علی (ع) و سالگرد ارتحال پیامبر مهر و رحمت تقدیم می نماید.

غریبه نیستی اما غریبی                 جوابِ  آیه ی  امّن  یجیبی

تو مردی از تبار آسمانی                  کرامت از تومی گیردنشانی

امام  دوم  ما  مجتبایی                   کریم اهل بیت  مصطفایی

به مرده می دهی تو زندگانی                    شفیع حشر بهر مردگانی

الا ای اولین سبط پیامبر                    شفاعت باتو می گرددسعادت

حروف بی بدیل و ناب قرآن                به دستت می شود معنا حسن جان

تو هستی شاه بی منت به عالم                  چو هستم نوکرت بر خود ببالم

عجب قبر غریبی داری ای شاه            نباشد بهر ما در خاک تو راه

دلم خواهد کنم قبرت چراغان              شوم من سایبان قبرت ای جان

نشینم در کنار خاک پاکت                  کشم بر چشم خود چون سرمه خاکت

شده کاهل به وصف تو زبانم              دلم خواهد برایت روضه خوانم

کنارت عقده بگشایم از این دل            در آن موعد که گردد وصلت حاصل

کنم اشک دو چشمم سیل باران         بشویم من غبار قبرت ای جان

دلم خواهد حرم بهرت بسازم              طلا کوبش کنم ای شاه نازم

کشم بر قبرت ابریشم و دیبا              کنم قبر غریبت را مصفا

به صد در و عقیق و شمش و یاقوت                کنم چشم عدویت مات و مبهوت

بسازم از برایت صحن و ایوان               چو قبری که رضا دارد در ایران

به شیعه کن تو امداد ای الها               حرم  سازد ز بهر  پور  زهرا

بود این آرزو  در این  مزینان                  کند جان حقیرش را به قربان

 

نظرات  (۲)

  • مهدی تاج مزینانی
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    سلام مراسم دهه ی آخر صفر در کانون مزینان
    منتظر حضورتان هستیم یا علی
  • افسر ولایی مهدی(عج)
  • یه چالش جدید راه انداختیم... بنام چالش تاخیر شب یلدا... !!!
    امسال شب یلدا دقیقا همزمان با شب وفات پیامبر(ص) است که شب بسیار سنگینیه، و دور هم جمع شدن و خوردن انواع غذاها هیچ صورت خوشی نداره... حتی اگه بگیم ما که نمیخندیم و فقط دور هم جمع میشیم!
    خواهشا اگه برای پیامبر این دین زیبا و کامل احترام قائلید این مطلب رو تو همه شبکه های اجتماعی پخش کنید... قرار نیست خبر خوبی به دستتون برسه، فقط قراره برای از بین نرفتن حرمت غم سنگین رحلت پیامبرمون تلاش خودمونو بکنیم...
    ان شاءالله باخانوادتون قرار بزارید شب اول ربیع الاول(شب چهارشنبه) هم شب یلدا رو جشن بگیرید و هم تموم شدن ماه صفر رو!
    چون پیامبرفرمودن:به من مژده تموم شدن ماه صفر رو بدین...
    ان شاءالله با اینکار دل آقامون امام زمان (عج) رو شاد کنیم...

    التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت.

    یـ مهدی (عج) ـا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">