مزینانی:اعتیاد بانوان، آسیبی مخرب تر از اعتیاد مردان است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آمار اعتیاد در میان زنان بسیار بالا رفته طوری که در عرض ۴ سال گذشته آمارمعتادین زن کشور ما ۲برابر شده است.

index

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛مزینانی پزشک عمومی در خصوص اعتیاد بانوان گفت: پدیده منفی اعتیاد در زنان هم در جامعه گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه زن محور یک جامعه وخانواده است، افزود: هر نوع آسیبی به این مهره اصلی،  جامعه رادچارمعضلات بسیاری خواهد کرد.

این پزشک عمومی در خصوص اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن عود شونده است، اظهار کرد: اگر یک فرد معتاد را برای درمان به خارج هم ببریم امکان دارد بعد از مدتی عود کند و به مصرف مواد مخدر بپردازد.

 زنگ خطر، افزایش اعتیاد بانوان در جامعه

مزینانی در خصوص اینکهزنگ خطر جدی در افزایش اعتیاد بانوان در جامعه است، گفت:  آمار اعتیاد در میان زنان بسیار بالا رفته طوری که در عرض ۴ سال گذشته آمارمعتادین زن کشور ما ۲برابر شده است.

این پزشک عمومی همچنین خاطرنشان کرد: میزان گرایش به مصرف مواد مخدر و حتی اعتیاد بین زنان و دختران به‌صورت لجام‌گسیخته و غیر قابل ‌باور در حال افزایش بوده و این امر نگرانی‌های جدی مردم و مسئولان را به‌همراه داشته است.

وی، برطرف  کردن مشکلات جنسی را یکی از عوامل عمده علل گرایش به مصرف مواد مخدر در جامعه برشمرد و افزود:  یک خانم برای درمان سرد مزاجی خود در رابطه زناشویی به اشتباه به مصرف مواد مخدر روی می آورد.

اعتیاد بانوان، آسیبی مخرب تر از اعتیاد مردان

مزینانی با بیان اینکه  اعتیاد بانوان، آسیبی مخرب تر از اعتیاد مردان است، افزود: مشکلاتی که برای یک خانم مصرف کننده بابت مصرف مواد ایجاد می شود بیشتراز مصرف کننده اقا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی یک خانم به دام اعتیاد می‌افتند، بیش از مردان گرفتار ناهنجاری‌های خطرناک‌تری چون فساد، فحشا، فرار از خانه و حتی مشارکت در امر توزیع مواد مخدر می‌شوند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه  بسیاری از زنان ناآگاهانه به دام اعتیاد می افتند، اظهار کرد: بانوان با هدف های لاغری،چاقی، شفافیت پوست و… گرفتار اعتیاد می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: جهت رفع این معضل نیاز به آگاهسازی بانوان در جمع های مختلف زنانه همچون باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و… باید پرداخته شود.

آمار معتادین، سال ۹۴ فاجعه بار است

مزینانی با بیان اینکه آمار معتادین سال ۹۰ هشدار دهنده بوده است، گفت: با توجه به اینکه آمار سال ۹۴ در پایان سال داده می شود ولی اطلاعات به دست آمده در این چند ماه نسبتا فاجعه بار است

این پزشک عمومی در خصوص تاریخچه درمان اعتیاد تصریح کرد: ۱۵۰سال قبل بومیان آفریقا امریکا معتادین رادر پشت میله ها زندانی می کردند و روی جمجمه آنها سنگ می زدنند تا بخار از سر آنها خارج شود

وی همچنین اظهار کرد: ۱۰۰ سال قبل معتادین را به تنه درخت بسته وفقط آنها را برای خوردن غذا و اجابت مزاج از درخت جدا می کردند

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ سال قبل امریکا کلیه معتادین خود را در یک شهر نگهداری می کرد، گفت: بعد از یک سال آنها را به شهر ها و ایالت خودشان می فرستاد اما بعد از یک سال ۹۰% این افراد مجددا به مصرف مواد مخدر روی می آوردند.

مزینانی با بیان اینکه در ایران حدود ۴۰ سال قبل معتادین را از شهرهای مختلف جمع آوری نموده و به شور آباد می برند و بعد از ۶ ماه به شهرهای خود بازگرداننده شدند و باز هم نتیجه ای جهت درمان عایدشان نشد، تصریح کرد:  ۳۵ سال قبل در ایران ۷۰ضربه شلاق در میادین اصلی شهر جهت تأدیب ترک مصرف مواد درمعتادین صورت می گرفت

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه ۲۰ سال قبل دنیا به این نتیجه رسید که اعتیاد یک بیماری عود شونده است، گفت:  ۲۰ سال قبل تصویب قانونی با موضوع اینکه حمل مواد مخدر جرم است وزندان وجریمه نقدی دارد.

اعتیاد، مشکل اول جامعه است

وی اعتیاد را  مشکل اول جامعه دانست و افزود:  تصریح کرد: از زمانی که اعتیاد بعنوان یک بیماری شناخته شد بعضی از سازمانها مانند وزارت بهداشت،کمیته امداد، سازمان بهزیستی و.. در درمان و کنترل این بیماری ورود پیدا کردند

مزینانی بااشاره به اینکه ازموضوع اعتیاد نباید به سادگی گذشت، اظهار کرد: نیاز به کار بیشتری دارد و پرداختن به جزییات مسئله ایجاد کننده اعتیاد مهم است.

جهت آگاهسازی جامعه از روش های نوین استفاده شود

این پزشک عمومی با بیان اینکه در آموزش و آگاهسازی جامعه جهت تآثیر بیشتر باید از روش های نوین وبه روز استفاده شود، گفت: باید در جامعه فرهنگ سازی کرد یعنی گوش به گوش مطالب مختص اعتیاد را به مردم رساند.

منبع :طنین یاس

  • علی مزینانی

مزینانی

نظرات  (۱)

مطالب زیبائی کار کرده اید
پاسخ:
باسلام وعرض ادب
تشکر از حضورتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">