زندگی نوشت مؤسس هیئت حسینی مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

زندگی نوشت مؤسس هیئت حسینی مزینان

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ق.ظ

مرحوم سید اسماعیل حسینی راد فرزند مرحوم آقا میرعلی متولد 1290 هجری شمسی در مزینان است که در طول حیات پربرکتش لحظه ای از یاد اجداد طیبینش غافل نبود و به خاطر ارادت به خاندان نبوت و امامت علاوه بر تأسیس هیئت متحده حسینی حدود ۷۵سال در تکیه بالای مزینان، به خصوص در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) فعالیت می کرد و با قبول بخشی از هزینه اطعام ؛ به مدت ده شب دهه ی اول محرم را با سفره ی کریمانه اهلبیت علیهم السلام پذیرای عموم مردم مزینان بود.
کلنگ ابتدایی ساخت هیئت حسینی مزینان  به دست این سید بزرگوار  بر زمین زده شد و تا آخرین روزهای زندگی سرپرستی آن را برعهده داشت  و با دعوت از روحانیون  شاخص مزینان مانند؛ مرحوم شیخ قربانعلی و شیخ محمود شریعتی  برای روضه خوانی درتکیه بالا و هیئت حسینی به خصوص در دهه ی اول محرم برای جذب عموم مردم در اقامه ی عزاداری ائمه ی اطهار علیهم السلام تلاش می کرد که این مجالس با حضور حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله عسکری هم چنان ادامه دارد .
 هیئت حسینی مزینان در زمان مسئولیت مرحوم سید اسماعیل حسینی راد در حد توان با کمک خیرین توسعه پیدا کرد و بعد از درگذشت وی ، هیئت امنا نیز به این کار ادامه دادند و هم اکنون یکی از هیئات بزرگ و کم نظیرمنطقه محسوب می شود.
این سید جلیل القدر سرانجام  در یازدهم فروردین 1380 مصادف با ماه محرم و در سن نود سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در بهشت علی (ع) مزینان به خاک سپرده شد.

 

نظرات  (۱)

  • وحید مزینانی
  • با سلام و احترام
    خیلی ممنون
    روحش شاد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">