فاطمه سلیمی(مزینانی): دومین "جشنواره مادران قصه گو" در مشهد مقدس برگزار می‌شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ فاطمه سلیمی رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد بیان کرد: مسئول برگزاری دومین جشنواره مادران قصه گوی شهر مشهد بهترین شیوه و قالب در یاددهی به کودکان قصه است و هدف اصلی طرح قصه گویی هم مادران به عنوان نزدیک‌ترین فرد به فرزند هستند.

مادران از طریق قصه گویی می‌توانند فرزندان خود را تربیت کنند و این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در دوره پیش تجربیات خوبی کسب کردیم و در این دوره به دنبال ارتقاء سطح کمی و کیفی آن هستیم تا مادران در قالب قصه بتوانند روشی مناسب برای تربیت فرزندشان انتخاب کنند و در این امر موفق باشند.

سلیمی عنوان کرد: سال گذشته 5 هزار مادر قصه گو در نخستین دوره این جشنواره شرکت کردند و برای امسال هم پیش‌بینی حضور بیش از 15 هزار مادر قصه گو را در این طرح داریم و دوسوم برنامه‌های اداره آموزش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد با محوریت خانواده و به‌ ویژه مادران است.

وی افزود: مخاطب طرح مادران بالقوه و بالفعل (دارای فرزند و یا در آستانه فرزنددارشدن) هستند و بخش آزاد هم پدران، پدربزرگان و مادربزرگان هستند.برنامه‌های آموزشی در 17 فرهنگسرای مشهد برگزار می‌شود و 13 نیروی آموزشی هم در 13 منطقه شهری مشهد مستقر هستند و برنامه‌های مساجد در صورتی که به حدنصاب برسد مربی اعزام می‌شود و 1250 مربی در 200 رشته آموزشی با این مجموعه همکاری دارند.

سلیمی ادامه داد: هنر آموزش‌های مهارتی در قالب جشنواره به فروش می‌رسد و گامی موثر در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مورد تاکید مقام معظم رهبری برداشته‌ایم.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه صوت یک قصه 15 دقیقه‌ای خود را به کانال تلگرامی این سازمان ارسال کنند. نفرات نخست تا سوم بخش‌های آزاد و آموزشی انتخاب می‌شوند که در گام نخست 25 مادر قصه‌گوی برتر  از تمامی مناطق شهری شناسایی می‌شود که با رای داوران 12 مادر برتر قصه گو معرفی می‌شوند و از میان این 12 نفر برتر هم 3 نفر برتر توسط بچه‌ها انتخاب می‌شوند.

سلیمی افزود: ثبت نام این طرح آغاز شده که دوره توانمندسازی و تربیت مربیان از امروز و اجراها از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه هم در نیمه نخست اسفند‌ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا به محل سکونت خود مراجعه کرده و یا کلمه قصه را به سامانه پیامکی 1000106 ارسال کنند.

✅سرکار خانم فاطمه سلیمی فرزند حاج حسین سلیمی مزینانی نوه حاج رجبعلی سلیمی و نوه ی دختری زنده یاد حاج محمدحسین محمدی مزینانی است که علاوه برمسئولیت اداره ی آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد ، دانشجوی دکتری فیزیک هسته ای نیز می باشد. شاهدان کویرمزینان برای این بانوی موفق و تمامی فرزندان فرهیخته دیار تاریخی مزینان آرزوی موفقیت دارد.

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">