نورالله مزینانی : کیفیت فیلم‌های فجر نسبت به سال‌های گذشته با افت مواجه است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری مهر؛ میزگرد مهر با هدف بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع توسعه سینمای اردبیل با محوریت جشنواره فیلم فجر درست در آخرین روز از برگزاری این جشنواره تشکیل شد.

در این میزگرد معاون هنری ارشاد اسلامی استان اردبیل مهدی حمیدی طوایی، مدیر سینما انقلاب اردبیل بهنام شهبازی، نمایندگان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در اردبیل آقایان نورالله مزینانی و محمدحسین ململی، فیلم‌ساز - فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان اردبیلی حسین درازی و موسوی مسئول کمپین «همه با هم سینما» به سؤالات مهر پاسخ گفته‌اند.

نورالله مزینانی در پاسخ به این سئوال که به عقیده شما تا چه حد فیلم‌های مردم‌پسند و فیلم با نگاه حرفه‌ای در جشنواره فیلم فجر مشاهده شد اظهار داشت: به عقیده من به نسبت سال‌های گذشته کیفیت فیلم‌های فجر با افت مواجه است. در واقع بخشی از کاهش استقبال از فیلم‌ها به موضوع کیفیت فیلم بر می گردد. ارتباطی که با مخاطبان فیلم‌ها داشتیم نشان می‌دهد که تعداد محدودی از فیلم‌ها توانسته هم به لحاظ عامه‌پسندی و هم نگاه حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود :متأسفانه خطی که اغلب فیلم‌ها دنبال کرده‌اند یک کلاف سردرگم است و ابتدا و انتها ندارد. حتی اغلب منتقدان و سینما دوستان نیز معتقدند برخی فیلم‌ها ساخته شده که صرفاً فیلمی تولید شود. هر چند برخی فیلم‌ها مانند دریاچه ماهی، رگ خواب، تابستان داغ و زیر سقف دودی از جذابیت ویژه برخوردار است.

این مستند ساز مزینانی تصریح کرد: در برخی فیلم‌ها کارگردان روی سوپراستار متمرکز شده اما نتوانسته بازی بکشد. در واقع حتی بازیگر نیز خط فکری مطلوبی دنبال نکرده و نتیجه ضعف عمده برخی فیلم‌ها است.

هنرمند مزینانی افزود: آنچه برای من در استان اردبیل جای تعجب داشت این بود که در این استان هم‌اندیشی فکری بین مسئولان فرهنگی وجود ندارد. این یک آفت است. نتیجه این ضعف را ما در جشنواره فیلم فجر دیدیم. متأسفانه به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی  بسیاری از مسئولان و مدیران حتی از برگزاری جشنواره مطلع نبودند. از استانداری، شهرداری و ارشاد اسلامی استان و حتی خود خبرنگاران اطلاع چندانی از جشنواره نداشتند. صدا و سیما در استان اردبیل هیچ پوششی از این رویداد نداشت. در حالی که در سایر استان‌ها شبکه‌های استانی به صورت مستمر پوشش خبری داشته و حتی دوربین‌ها وارد سالن‌های سینما می‌شود.  سازمان سینمایی تبلیغات را به ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها تفویض کرده و متأسفانه ما شاهد بودیم که مردم اردبیل با سینما قهر نیستند بلکه مسئولان با سینما قهرند.

نماینده سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: بنده معتقد به بهبود زیرساخت‌ها در این استان هستم. مردم باید با بهبود وضعیت سینماها آشنا شوند وگرنه هیچ شهروند اردبیلی ۱۰ هزار تومان پول بلیط را برای صندلی که لباس وی را پاره می‌کند پرداخت نخواهد کرد.

 نورالله مزینانی تأکید کرد : تجهیز سینماهای فعلی اردبیل تا سال آینده بی‌شک نتایج مؤثری در جشنواره سال بعد خواهد داشت.  از سویی تعامل بین مدیران فرهنگی ضروری و الزامی است. چطور یک رویداد بین‌المللی بدون حتی یک جلسه همفکری در استانی برگزار می‌شود. این‌ها نشان می‌دهد تعاملات باید بهبود یابد.

نورالله مزینانی عضو هیئت مدیره شاهدان کویر و صندوق خیریه باب الاحسان و مدیر روابط عمومی مؤسسه خیریه ی حضرت نرجس خاتون (س) یکی از مستندسازان دیار تاریخی مزینان است که مجموعه ی عشق آباد وی با موضوع عاشورای مزینان از شبکه ی دوم سیما پخش شد. 

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

       


  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">