مزینانی کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب : پمپ‌های غیرمجازی موجب کاهش فشار آب :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر کرج  در خصوص شکایات اهالی بلوار حدادی در رابطه با فشار پایین آب در این خیابان گفت: در این منطقه نباید افت فشار آب وجود داشته باشد مگر زمانی که پمپ غیرمجاز بر سر راه کنتور اداره آب قرارگرفته باشد که این پمپ، آب داخل شبکه را کشیده و درنتیجه، افت فشار مشاهده می‌شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ جلیل مزینانی کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر کرج  اظهار داشت : قرار دادن پمپ، پس از نصب کنتور اداره آب توسط مالکین غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود زیرا این عمل به دلیل مکش آب داخل شبکه توسط این‌گونه پمپ‌ها موجب برهم خوردن فشار آب استانداردی می‌شود که برای هر واحد تعیین‌شده است.

وی افزود: آیین‌نامه اداره آب و فاضلاب منطقه مهرشهر اعلام کرده است که وجود مخزن و پمپ در منازل مسکونی الزامی بوده و در هر ملک، باید مخزنی به ازای هر واحد 250 لیتر و پس‌ازآن، پمپی استاندارد باقدرت پمپاژ بالا نیز وجود داشته باشد تا تأمین فشار آب انجام شود.

مزینانی تصریح کرد: این اقدام مستلزم یک عمل مهندسی‌شده است و طبق سلیقه ما نیست که با قرار دادن یک مخزن و یک پمپ انتظار رسیدن آب به طبقات بالا را داشته باشیم.

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر عنوان کرد: زمان ساخت واحدهای مسکونی انشعاب یک‌دوم در اختیار مالکین قرار می‌گیرد و پس از اتمام ساخت‌وساز، جمع‌آوری‌شده و انشعاب با قطر بالاتر، برای تأمین فشار آب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص شکایات اهالی، مبنی بر رقم بالای قبوض آب در این محدوده گفت: گاهی اوقات این اتفاق، به دلیل قرار دادن پمپ‌هایی است که صاحبان منازل، به‌صورت غیرمجاز بر سر راه کنتور قرار داده‌اند و این پمپ‌ها آب را با فشار از داخل کنتور می‌کشند و این موجب هرز گرد شدن کنتور شده و حتی زمانی که آب در شبکه وجود ندارد مکش هوا در کنتور آب نیز رقم را نشان می‌دهد و درواقع مشترکین هزینه مکش هوا را پرداخت می‌کنند.

مزینانی در خصوص جمع‌آوری پمپ‌های غیرمجاز یادآور شد: برخلاف کنتورهای آب که پشت درب ورودی منازل وجود دارند، امکان دارد پمپ‌ها در قسمتی از ساختمان مانند اتاق تأسیسات و غیره باشند و سازمان آب قادر به شناسایی تمام آن‌ها نیست بنابراین مالکین و ساکنین منازل، وجود پمپ‌های غیرمجاز در ساختمان را گزارش دهند تا جمع‌آوری گردند و به ازای هر واحد، مخزنی با ظرفیت 250 لیتر را در ساختمان‌های خود قرار دهند.

کارشناس نظارت بر نصب انشعابات آب منطقه مهرشهر تصریح کرد: مسئولان این سازمان آمادگی هرگونه پاسخگویی به شهروندان در خصوص رفع ابهام در این موارد را دارند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">