اجرای طرح اصلاح ناهنجاری های قامتی خانم ها در مرکز خدمات جامع سلامت مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی تاج مزینانی مسئول مرکز بهداشت و درمان مزینان و مدیر روابط عمومی شبکه ی بهداشت داورزن گفت : طرح اصلاح ناهنجاری های قامتی خانم ها با حضور کارشناسان ورزشی اداره کل ورزش جوانان شهرستان سبزوار و همکاری مرکز خدمات جامع سلامت در مزینان اجرایی شد

وی افزود : این طرح به منظور شناخت ناهنجاری‌های قامتی زنان در روستاها و پیشگیری از آن با ورزش‌های اصلاحی صورت گرفته و به صورت آزمایشی در چند روستا اجرا می شود.

مجید نصراله‌زاده ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار در این مورد گفت:  در این طرح گروهی از کارشناسان با حضور در روستاهای نوده انقلاب (خوشاب)، رازی (جوین) ،محمد آباد گفت(جغتای )،تندک (ششتمد)مزینان (داورزن ) و کبودان شهرستان بردسکن به ارزیابی ناهنجاری‌های قامتی زنان در چارت مخصوص مخصوص این پایش با حضور زنان رتبه های سنی ۱۵ الی ۳۵ سال پرداختند.

نصراله‌زاده درپایان افزود: جمعیت روستاهای مورد ارزیابی ۱۹۹۸۹ نفر بوده که این پایش در حدود اکثر از ۳۰ درصدجمعیت زنان روستایی را در بر گرفته هست.

💠ناهنجاری قامتی در میان افراد جامعه ما اختلال رایجی است. عوامل زیادی در به وجود آمدن بستر شکل گیری این اختلال دخیل هستند که بسیاری از آنها ریشه در فرهنگ و سبک زندگی مردم دارند. عادت هایی مثل روی زمین نشستن بدون تکیه گاه، مطالعه و نوشتن بدون استفاده از میز تحریر استاندارد، قوز کردن یا شل راه رفتن و... به اضافه حمل کیف ها و کوله پشتی های سنگین و استفاده از نیمکت های غیراستاندارد مدارس از مهمترین عوامل ایجاد ناهنجاری های قامتی در نوجوانان و جوانان هستند. 
از بین 40 ناهنجاری، هشت ناهنجاری اصلی در بین دختران و پسران شناسایی شده است که در این میان ناهنجاری هایی مثل سرکج، پشت گرد، پشت صاف، پشت کج، کمرگود، زانوی پرانتزی، زانوی ضربدری، کف پای صاف و شست کج، اختلالات اصلی در قامت دختران محسوب می شوند .

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">