مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد عروج دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش مزینان برگزارشد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آیین نکو داشت چهل و یکمین سالگرد عروج فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی روز سه شنبه 29 خرداد در زادگاهش مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مراسم که به همت شورای اسلامی و دهیاری و مردم قدرشناس مزینان و همراهی فرمانداری شهرستان داورزن برگزار گردید دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر سیدجواد حسینی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار خراسان رضوی سخنرانی کردند.

دکترغلامرضا غفاری با اشاره به ابعاد والای شخصیتی و بینش دکتر علی شریعتی مزینانی گفت: شریعتی افتخار بزرگی برای ایران است و حق بزرگی بر جامعه ایرانی دارد.
وی تصریح کرد: اهتمام به برگزاری مراسم پاسداشت شریعتی و گرامی داشتن یاد و خاطره او نشان از شناخت اندیشه وی در جامعه است.
غفاری با بیان اینکه شریعتی بخشی از تاریخ فرهنگ کشور است، گفت: واکاوی و بازنگری تاریخ معاصر کشور بدون توجه به ایدئولوژی این اندیشمند، سخت و یا امکان ناپذیر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: بازنگری آثار میراثی دکتر شریعتی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و تاریخی در پیشبرد مسائل مختلف جامعه حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه شریعتی جلوتر از زمانه خود گام برمی داشت، خاطرنشان کرد: او خود را به دانشگاه محدود نکرد و تنها یک استاد و یا معلم نبود. او خود را معلم جامعه و رسالت خود را فراتر از معلمی و استادی می دانست.
غفاری گفت: مهمترین نقش دکتر شریعتی در زمانه خود، دعوت جوانان به تفکر و تامل مسائل مختلف بود که موفقیت های زیادی را در آن به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه محتاج بازخوانی و نقد و بررسی آثار شریعتی هستیم، گفت: باید فراتر از ایام سالگرد، منش و تفکر شریعتی را میان جوانان گسترش دهیم. شریعتی مبانی اصالت و هویت ملی و دینی را در جامعه آن زمان مطرح می کرد.

مشاور و معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم اظهار داشت:کردار ،گفتار و اندیشه های شریعتی تاثیرگذار بود و برای درک موافقت ها و مخالفت ها با اندیشه های شریعتی، باید به آثار وی مراجعه کرد.

سیدجواد حسینی افزود: سخنرانی یا گفتاری در آثار دکتر شریعتی مشاهده نمی شود که براساس اسلوب استادان یا دانشگاه نوشته شده باشد بلکه دردمندی و درک از زمان و تعهد دردمندانه او بود که مسائل را تبدیل به نیاز امروز و فردا می کند.

این مراسم با برنامه های متنوعی از جمله  سخنرانی،بازخوانی زندگینامه دکتر شریعتی،اجرای تواشیح، دلنوشته  و تقدیر از برگزار کنندگان مراسم های بزرگداشت دکتر علی شریعتی مزینانی در سال های گذشته به پایان رسید.

اجرا دکلمه و شعر خوانی توسط شاعران سبزواری در وصف دکتر علی شریعتی مزینانی نیز از دیگر برنامه ای این مراسم بود.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویر مزینان در سروش: https://sapp.ir/sh.mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">