مزینانی مدیرکل راهبری پژوهش جهاد دانشگاهی: موازی کاری از آفت های بخش پژوهش کشور است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مدیرکل راهبری پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور، موازی کاری را از آفت های بخش پژوهش کشور دانست.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛سید مصطفی حسینی مزینانی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص وضعیت اعتبارات پژوهشی کشور و گلایه پژوهشگران از ناچیز بودن این اعتبارات، گفت: اینکه چه عددی برای حوزه پژوهش در نظر گرفته می شود در درجه دوم اهمیت قرار دارد، مهمتر این است که بخش عمده ای از این رقم تخصیص پیدا نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر همین بودجه ای که برای بخش پژوهش در نظر گرفته می شود تخصیص پیدا کند، شاهد جهش قابل توجهی در حوزه فعالیتهای پژوهشی کشور خواهیم بود.

این  مقام مسئول همچنین موازی کاری در حوزه پژوهش را یکی از آفت های این حوزه دانست و ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی جلوگیری از موازی کاری در حوزه پژوهش است.

به گفته حسینی مزینانی ایجاد یک شبکه علم و فناوری در جهاد دانشگاهی که رشته های پژوهشی مختلف و واحدها را به همدیگر متصل می کند از مهمترین راهکارهای جلوگیری از موازی کاری است که باعث می شود تمام و احدها از فعالیتهای پژوهشی، عملکردها و دستاوردهای یکدیگر مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد بودجه ای که دولت به جهاددانشگاهی اختصاص می دهد برای پژوهش است، گفت: پژوهش رتبه اول اولویت های کاری جهاددانشگاهی را دارد.

حسینی مزینانی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهشی است، اظهار داشت: سیاست های کلی که اخیرا در جهاددانشگاهی تدوین می شود نیز محوریت اصلی اش با پژوهشی و فناوری است و می توان گفت پژوهش رتبه اول فعالیتهای جهاددانشگاهی را به خود اختصاص می دهد.

وی پروژه یابی و نیاز سنجی را از اولویت های کارهای پژوهشی جهاددانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم با تعریف پروژه هایی برای رفع نیاز دستگاه های  مختلف کشور در جهت رفع مشکلات جامعه نیز قدم برداریم.

وی اظهار داشت: برای تامین بودجه حوزه پژوهش و همچنین حمایت مالی از پژوهشگران، رایزنی و تعاملاتی با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی صورت گرفته تا ضمن شناساندن توانمندیها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، اعتباراتی هم برای حوزه پژوهش دریافت شود.

مدیرکل راهبری پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور در خصوص بازدیدش از فعالیتهای پژوهشی جهاددانشگاهی استان کرمانشاه نیز گفت: وضعیت پژوهش در این واحد بسیار رضایت بخش است.

وی گفت: در حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه نقاط قوت زیادی دیده شد که استفاده از پژوهشگران مجرب، درآمدزایی خوب، رشد قراردادهای کارفرمایی، ارتباط مناسب با دستگاه ها و سازمانها و مشارکت فعال با مراکز سیاست گذار و تصمیم ساز از جمله این نقاط قوت بوده است.

وی با توصیه مسئولین حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان به ممانعت از پراکنده کاری، گفت: باید یک برنامه ویژه برای کارهای پژوهشی شاخص در استان طی پنج یا 10 سال آینده در نظر گرفته شود تا از پراکنده کاری پیشگیری شود و بتوان به سمت تبدیل به قطب علم و فناوری پیش رفت.

دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی از اساتید برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

شاهدان کویرمزینان بزودی در خصوص آشنایی بیشتر با این فرزند فرهیخته کویر مزینان مطلبی پیرامون مدارج علمی وی منتشر می نماید.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">