زن نیکوکار مزینانی زندگی‌اش را وقف مددجویان مزینان کرده است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
خبرگزاری پانا: مجتمع خدمات بهزیستی بخش مزینان سبزوار به مددجویان این بخش، خدمات آموزشی فرهنگی رایگان ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پانا، فاطمه مزینانی از بازنشستگان دستگاه‌های فرهنگی که یک ساختمان قدیمی را از بهزیستی تحویل گرفته و پس از چند ماه کار و تلاش با همکارانش در این ساختمان، آن را تبدیل به یک مکان خوب، قابل استفاده و مرتب کرده است.

او یک مهد کودک در این ساختمان دایر کرده که به گفته‌ی خودش، از لازم‌ترین نهادهای اجتماعی فرهنگی برای این منطقه بوده است.

اکنون 60 کودک از 4 روستای منطقه به این مهد کودک می‌آیند تا مراحل تعلیم و تربیت پیش از دبستان را در این مرکز سپری کنند.

مزینانی می‌گوید 25 نفر از این کودکان کاملا تحت پوشش مجتمع هستند و هیچ هزینه‌ای برای مهد و اسکان و تغذیه و سرویس نمی‌پردازند.

بقیه‌ی کودکان هم شهریه‌ی متعارف مهدها را نمی‌پردازند و در واقع هر چقدر توان پرداخت دارند از آنها گرفته می‌شود.

در کنار این مهد، مزینانی می‌گوید یک کارگاه فنی حرفه‌ای برای خانم‌ها دایر کرده که در حال حاضر 30 زن سرپرست خانوار، خود سرپرست یا خانم مجرد روستایی را در امور خیاطی و طراحی لباس آموزش می‌دهد.

او از 5 مربی تحصیلکرده و دانشگاهی برای کادر تعلیماتی خود در این کارگاه بهره‌گیری کرده است.

این مجموعه‌ی خیریه، همچنین یک کتابخانه‌ی عمومی برای بچه‌های منطقه راه‌اندازی کرده که در حال حاضر 500 جلد کتاب دارد و خانم مزینانی می‌گوید در آینده خیال دارد این کتابخانه را توسعه دهد.

اما مهم‌تر از این کارها، یک ساختمان بزرگ است که خانم مزینانی و دوستان نیکوکارش در زمین این مجموعه که از طرف بهزیستی در اختیار آنها قرار گرفته، در حال ساختنش هستند.

این ساختمان که 1600 متر مربع زیربنا دارد تا حالا 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته که همه‌ی آن از محل کمک‌های خیرین تأمین شده است.

مزینانی که یک تنه تمام بار اجرایی این مجموعه را به دوش می‌کشد تنها هدفش از این خدمات را جلب رضای خدا و خدمت به محرومین و معلولین این منطقه عنوان می‌کند.

وی می‌گوید: اگر همکاران نیکوکارمان در منطقه نمی‌بودند و حمایت هیأت مدیره و هیأت امنای مجموعه را نداشتم نمی‌توانستیم این کارها را انجام دهیم.

مزینانی می‌گوید: هنوز در ابتدای راه هستیم و اگر خدا بخواهد می‌خواهیم یک مجموعه‌ی بزرگ خدماتی برای معلولین و محرومین تحت پوشش بهزیستی در مزینان ایجاد کنیم که در سطح شهرستان و منطقه‌ی غرب خراسان رضوی، نمونه باشد.

او که رؤیاهای بزرگی برای خدمت به مردم دارد از همشهریانش و بخصوص خیرین می‌خواهد که او را در این کار بزرگ تنها نگذارند.

او می‌گوید در ساختمانی که در حال ساخت آن هستیم، خیلی‌ها همکاری و کمک کرده‌اند از بهزیستی سبزوار و مسؤولین و کارشناسان این مجموعه تا اعضای هیأت امنای مجتمع و نیز افراد زیادی از راننده و پیمانکار و نیروی خدماتی که خداوند به همه‌ی آنها خیر و برکت بدهد.

به گفته‌ی مزینانی این ساختمان تا بهره‌برداری هنوز 700 میلیون تومان دیگر هزینه دارد و اگر خدا یاری‌اش کند خیال دارد تا پایان سال آینده، این مرکز را به بهره‌برداری برساند.

روز پنجشنبه 16 خرداد معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از مسؤولین محلی از این مجموعه بازدید کردند و برای کمک به ساخت هر چه سریع‌تر آن قول مساعد دادند.

مزینانی پس از بازدید مسؤولان از ساختمان در دست احداث گفت: کار در این منطقه‌ی محروم و دور افتاده، بسیار مشکل است چون دسترسی به امکانات دشوار بوده و هنوز زمینه‌ها و زیرساخت‌های کار فرهنگی اجتماعی در آن ایجاد نشده است.

وی در عین حال گفت: در این شرایط سخت است که کار برای خدا و در جهت رفاه محرومین، معنا پیدا می‌کند. امیدوارم همچنانکه تا کنون بوده، با نظر مثبت خیرین و با نگاه تأییدی مسؤولان محلی ادامه پیدا کند و مدیران بهزیستی خراسان رضوی نیز مرا و مددجویان منطقه را حمایت کنند.

 

منتشر شده
کدخبر:96139منبع:تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بیست و ششم خردادلینک خبر: http://www.pana.ir/Pages/News-96139.aspx

  • علی مزینانی

نظرات  (۲)

سلام دوست خوبم
با فریاد های سبز علوی 8 بروزم.
منتظر حضور گرمتون هستم.
www.ihassan.mihanblog.com

پاسخ ما
باسلام و عرض ادب
برخود واجب می دانیم از وب سرشار از معنویت شما بهره برداری کنیم
توضیحاتی برای بهتر شدن وبلاگ ارائه کردم انشاءالله مفید فایده قرار گیرد
یاحق
با نام اشعار و سخنان زیبا

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
باسلام
اطاعت امر شدلینک شدید
با شعر شوق پرواز مرا به دوران دبستان پرواز دادید ولحظه ای برای آن زمانه ی پرمهر ودر حسرت محبت گم گشته گریستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">