خبر آرشیوی ؛ با سخنرانی حجت الاسلام مزینانی گفتمان دینی فاطمه‌شناسی در میناب برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گفتمان دینی با موضوع فاطمه‌شناسی با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام مزینانی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام خمینی(ره) در جمع نمازگزاران برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد مزینانی پیرامون سخنانی گفت: ادیان مختلف از جمله ابراهیمی و غیر ابراهیمی در اطراف ما زیاد و هر دینی طرفدار خاص خود را دارد و زمانی‌که به مذهب شیعه و سنی نگاه می‌کنیم فرق خاص و اختلاف سلیقه‌ که عده‌ای اهل طغیان و سرکشی‌اند و این اختلاف عقاید را خدای تعالی در وجود انسان نهاده و اختیار و انتخاب است و انتخاب سودحویانه را برخی انسانها برای سود مادی و مقام برای خود برمی‌گزینند.

مزینانی در ادامه در خصوص شخصیت ملکوتی حضرت زهرا(س) از قول رسول خدا(ص) گفت: رسول(ص) فاطمه(س) را اینگونه که خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت آسمان و زمین آفریده و حوریه‌ای در لباس انسان وصف می‌کند.

وی تربیت کوثر نبی(ص) را تربیتی الهی خواند و افزود: حضرت فاطمه(س) رابطه انس خود را با خداوند و عبادت و نیایش با تمام وجود را موهون تربیت پیامبر(ص) است و او در خانه‌ای به دنیا آمد که در آن شیوه پرستش پروردگار دائماَ در صحنه نمایش بود.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درباره زهرا علیهم السلام هر چه انسان بیشتر فکر کند و در حالات آن بزرگوار تدبر کند بیشتر دچار شگفتی خواهد شد و تعجب انسان نه فقط بر این است که چگونه یک انسان در سنین جوانی می‌تواند به این رتبه از کمالات معنوی و مادی نایل شود بلکه این هم حقیقتی شگفت‌آور است.

حجت‌الاسلام مزینانی ادامه داد: اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته تربیت والای خود را به حدی برساند که یک زن جوان در آن شرایط دشوار بتواند این منزلت عالی را کسب کند و این عظمت والا و عظمت مکتبی انسان حیرت‌انگیز است.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">