پیگیری یک خبرمنتشر شده درروزنامه کیهان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پیگیری یک خبرمنتشر شده درروزنامه کیهان

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۸:۳۴ ق.ظ

«وزیرمحترم بهداشت همچنان منتظر عنایتیم»


دهستان مزینان نیازمند توجه است

نویسنده: علی مزینانی
روزنامه کیهان، شماره 19854, سه شنبه دوازدهم بهمن ماه 1389 ، صفحه 11   


دهستان مزینان با 48 پارچه آبادی در 80 کیلومتری شهرستان سبزوار و با جمعیت تقریبی 1824 خانواری برابر با 6000 نفر و پیشینه تاریخی هزار ساله اش، زادگاه معلم انقلاب مرحوم دکتر علی شریعتی و 58 شهید و ایثارگر جنگ تحمیلی، متاسفانه از داشتن کمترین تجهیزات درمانی محروم است.
    هر سال در عاشورای حسینی و عید باستانی نوروز هزاران نفر از شهروندان مزینانی که در شهرهای دیگر زندگی می کنند راهی این روستا می شوند اما گاه به خاطر عدم امکانات تخصصی بهداشتی، عزیزی از این مسافران به دیار باقی می شتابد.
    در گذشته همیشه یک نفر دکتر داخلی یا خارجی با یک دستگاه آمبولانس و امکانات و تجهیزات دارویی مناسب در درمانگاه روستا مستقر بود؛ دکتری که اگر نیمه شب هم مراجعه می کردی با آغوش باز بیماران را پذیرا بود. ولی در حال حاضر وقتی به درمانگاه مراجعه می کنی با کاغذی روبرو می شوی که روی آن نوشته شده است: «در صورت داشتن بیمار اورژانسی به درمانگاه داورزن (6کیلومتری) مراجعه کنید» و متاسفانه در همین یک ماهه اخیر 5الی 6 نفر از همشهریانمان به خاطر کمبود جزئی ترین امکانات مانند کپسول اکسیژن که گاهی خالی و گاه نیمه پر می باشد و شاید هزینه آن به ده هزار تومان هم نرسد به رحمت خدا رفته اند.
    امید است که وزیر محترم بهداشت و درمان که نگاه ویژه ای به روستاها و شهرستانها دارند این دل نوشته را ببیند و با اقدام به موقع، کویرنشینان مزینانی را خوشحال کنند. همچنین تحقیق و تفحصی بشود که چرا روستایی که در جوارش چندین روستا و آبادی وابسته دارد باید با این بی مهری روبه رو شود.


شاهدان کویر: یک سال واندی ازانتشاراین نامه  در روزنامه وزین کیهان می گذرد .هنوزمزینان درانتظار عنایت خانم وزیر ومسئولین بهداشت ودرمان هستند .بااین پیشینه وقدمت تاریخی که این دیار دارد صدافسوس که مسئولین مملکتی درباره کمک رسانی به مردم مظلومش کم لطفی می نمایند!

   

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">