مراسم بزرگداشت استادشهیدمطهری :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم بزرگداشت استادشهیدمطهری

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۱۱ ب.ظ
کد خبر: 80100599          (2554587)            تاریخ انتشار : 09/02/1391 - 16:05

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

اعمال هر گونه تغییر در آثار شهید مطهری، ظلم به ایشان است

استان تهران - جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با انتقاد از برخی دست اندرکاران چاپ و نشر مجموعه آثار شهید مطهری تاکید کرد: نباید مطهری و شهدای ما را مصادره کرد، چرا که حذف بعضی عبارات و قسمت ها و یا اعمال هرگونه تغییر در آثار آن شهید بزرگوار ظلم به ایشان است.

اعمال هر گونه تغییر در آثار شهید مطهری، ظلم به ایشان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ' عبدالله حاج صادقی ' این مطلب را روز شنبه در محل ستاد سپاه تهران بزرگ در آستانه سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی عنوان کرد.

وی در باره شخصیت استاد شهید مطهری با اشاره به این که آن شهید بزرگوار تجسم یک انسان مسلمان و یک مربی دلسوز است، افزود: استاد مطهری هم صلاحیت های علمی و عملی را برای مربیگری و استاد بودن دارا بود و هم از جهت گیری های انقلاب اسلامی آگاهی کامل داشت.

وی با بیان این که شهید مطهری با همه بزرگی و مقامی که داشت، شاگرد امام راحل بود، تصریح کرد: او قبل از این که فرزند کسی باشد، فرزند روح الله بود.

حاج صادقی با انتقاد از مواضع برخی شخصیت ها و گروهها نسبت به شهید مطهری و برداشت های شخصی درباره آثار ایشان تصریح کرد: نباید آثار شهید مطهری مورد برداشتهای شخصی قرار گیرد و یا شخصیت آن شهید بزرگوار پله ترقی برای برخی شود. همچنین نباید برخی تلاش کنند مطهری و شهیدان ما را به انحصار خود در آورند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه به شخصیت استاد مطهری اشاره کرد و افزود: دین اسلام با ارایه الگو، انسان مطلوب نظر خویش را معرفی کرده و از مسلمانان می‌خواهد تمام سعی خود را برای نزدیکی به آن شخص به کار گیرند و در این رابطه، ابتدا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را به عنوان اسوه حسنه معرفی می کند.

حاج صادقی یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی شهید مطهری را جامعیت او دانست و وی را به ‌عنوان الگویی برای معلمان و تربیت کنندگان جامعه دانست و با برشمردن برخی ویژگیهای شخصیتی استاد مطهری افزود: اولین ویژگی استاد دین شناسی ایشان بود که به معنای حقیقی در افکار و اندیشه وی تجلی یافته است، چرا که او تا در مورد چیزی یقین نمی کرد آن را بیان نمی کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دومین ویژگی مهم مطهری را منطق قوی وی خواند و افزود: تعبد مطهری به تعقلش استوار بود و در برابر خصم با منطق عمل می کرد و به همین علت دشمنان هرگز نتوانستند او را عصبانی کنند.

وی ویژگی سوم شهید مطهری را تعادل خواند و افزود: این شهید بزرگوار در عین این که با اسلام تحقیر شده و متوقف کننده مبارزه می‌کرد، در مقابل روشنفکری منفعل و وابسته و نیز سکولاریسم و سایر ایدئولوژی‌های منحرف نیز ایستادگی می‌کرد و در همه احوال، به اسلام سنتی ناب که در زمان پیامبر اسلام(ص) جریان داشت، پایبند بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از دیگر ویژگی های بارز آن استاد شهید را زمان شناسی، مخاطب شناسی و وضعیت شناسی خواند و افزود: استاد به مانند طبیبی بود که درد را می فهمید، معاینه می کرد و بعد دارو می داد. او نیاز شناسی را کاری بسیار مهم می دانست و در آثارش نیز به دقت به این اصل می پرداخت و به همین علت بود که آثارش بیشتر جنبه کاربردی داشت.

حاج صادقی ' ولایت محوری ' را یکی دیگر از ویژگی مهم این استاد بزرگ خواند و با اشاره به این که مطهری هم در اندیشه و هم در گرایش و عمل کم نظیر بود، افزود: معنویت مطهری بالا بود. او خود را نمی دید، خدا را می دید و خدا هم او را نمایان کرد. مطهری تقوای مثبت داشت، زهد داشت و عدم دلبستگی به دنیا از ویژگیهای آن مرد خدا بود.

دوازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم نامگذاری شده است.

تهرام/1058/1144

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 80100599

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">