آیین نکوداشت علی مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینمای ایران برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم ارسباران (تهران) با هدف شناخت و نکوداشت هنرمند پرآوازه کهن دیار مزینان استاد علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما، با حضور مهدی فخیم‌زاده، رسول صدرعاملی، امیر پوریا و دیگر اهالی سینما، یکشنبه ۱۱ آذر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزارشد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ در این مراسم که جمعی از کارگردانان و تهیه کنندگان و فیلمبرداران صاحب نام سینمای ایران و هنرمندان و هنر دوستان حضور داشتند علی مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینمای ایران اظهار داشت :من برای حرفه ای شدن زحمت کشیدم ، ۱۶ ساله بودم که به سینما آمدم در اغلب کشورهای بزرگ مانند آمریکا و آلمان و صحرای مصر و جنگ ۶ روزه اسرائیل و اعراب فیلمبرداری کردم.من برای گرفتن یک پلاندر سخت ترین شرایط کارکردم و حتی زیر کامیون بسته شدم.
 
وی در باره آخرین فیلمش قفس طلایی گفت : فیلم من قرار بود قبل از قلاده های طلای اکران شود یک میلیون دلار  در آمریکا خرج فیلم قفس طلایی کردم اما آن فیلم چون وابسته بود زودتر اکران شد و بعد هم شرایط آقای حیایی پیش آمد و ما با فروش نامناسبی روبرو شدیم به طوری که هرچی در این پنجاه سال درآمد کسب کرده بودیم به باد رفت .
مزینانی خطاب به هنرمندان جوان تأکید کرد :  باید بدانید تارنج نبرید به جایی نمی رسید باید در فیلمبرداری مثل یک کارگر دستانتان پینه ببندد.
این هنرمند پرآوازه مزینان در خصوص نحوه ی برخوردش با عوامل فیلم هایش گفت :احترام در این حرفه شرط اول کار من بوده و تا وقتی فیلمبردارم غذا نمی خورد لب به غذا نمی زدم

علی اکبر مزینانی در سال ۱۳۲۵ در مزینان متولد شد. در سن چهارده سالگی با ورود به کادر فنی شروع به کار کرد و پس از طی مراحل مختلف (نورپردازی و دستیاری) به عنوان فیلمبردار در فیلم‌های «مرگ در باران»، «اضطراب»، «کوسه جنوب» و «شهر شراب» مشغول فیلمبرداری شد. 
او سپس به تهیه کنندگی نیز روی آورد و موفق به ساخت فیلم‌های خونبارش و رهایی شد. در سال ۱۳۵۴ به طور مستقل کار تهیه کنندگی را با فیلم‌های؛ عقاب‌ها، خواستگاری، دو همسفر، قربانی، شب بخیر غریبه و دنیا شروع کرد و در کنار دو حرفه فیلمبرداری و تهیه کنندگی در امر پخش فیلم نیز به فعالیت پرداخت.
مستند عاشورای مزینان با کارگردانی امیرقویدل و تهیه کنندگی و فیلمبرداری این هنرمند مزینانی که در سال 57 ساخته شده محرم سال 96 از شبکه ی مستند سیما پخش شد.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">