کاروانسرای مزینان در انتظار یک حکم :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کاروانسرای مزینان در انتظار یک حکم

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱ ق.ظ

به سراغ من اگر می آیید نیایید در قفل است!

✍️قریب به دوسال از تعطیلی و پلمپ کاروانسرای تاریخی مزینان معروف به رباط شاه عباسی می گذرد دعوایی که سرانجامش محرومیت گردشگران و خود شهروندان مزینانی که در ایام عیدنوروز و سه ماه تعطیلی و محرم به زادگاهشان می آیند شده است.

🔹چند ماه پیش یعنی تیرماه 98 سیستم قضایی و میراث فرهنگی داورزن از حل این موضوع در دادگاه تجدید نظر و نفع رأی صادره به میراث خبر دادند و قرار بود به زودی وضعیت آن روشن شود. اما این به زودی تا کی ادامه خواهد داشت والله اعلم!

🔶در بحبوحه ی کش و قوس های میراث فرهنگی و اجاره کنندگان مزینانی که بعدها از سوی مدیر میراث سودجو و متصرف عدوانی معرفی شدند! چند خبر دیگر مانند واگذاری مدیریت کاروانسرا به دانشگاه حکیم سبزوار و ایجاد اردوگاه فرهنگی و ملی دانشجویی و همچنین اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت و نگهداری آن از سوی دولت در لایحه ی بودجه 98 به گوش رسید و حتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی   هم در ذیل  خبر واگذاری ۳۹ اثر تاریخی به بخش خصوصی از جمله کاروانسرای مزینان خبر داد که در اولویت واگذاری قرار دارد.در این میان شورای اسلامی و دهیاری مزینان نیز پیگیری هایی انجام دادند که نتیجه اش برداشتن قفل به مدت یک روز برای شرکت کنندگان در مراسم سالروز عروج دکترعلی شریعتی مزینانی بود اما باز هم این در بسته شد و هنوز وضعیت آن برای توریست هایی که از راه دور و حتی خارج به این دیار می آیند مشخص نیست.

🔺کمتر از دو ماه دیگر به پایان سال و آغاز نوروز 99 مانده است و امیدواریم مسئولین محترم اعم از شورای اسلامی و دهیاری مزینان و میراث فرهنگی و دادستانی داورزن و در نهایت وزارت میراث فرهنگی جمهوری اسلامی صدای مردم را بشنوند و بازهم چراغ این بنای تاریخی روشن و درِ آن حداقل برای خود مزینانی ها باز شود.

👈کاروانسرای مزینان معروف به کاروانسرای شاه عباسی در مسیر راه باستانی ابریشم قرادارد و با شمارهٔ ۱۶۶۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">