گزارشی از یک دهه عاشقی در مزینان ...بخش دوم :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گزارشی از یک دهه عاشقی در مزینان ...بخش دوم

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۴ ب.ظ

 

...✍️تدارک این مجلس عظیم مستلزم یک نیروی متحد و قوی است و افرادی که به اصطلاح پای کار باشند و بتوانند جایی را فراهم کنند که میزبان صدها میهمان باشد و در این شرایط خاص سلامت آن ها را تضمین کند پس باید همه به میدان بیایند و آمدند.
🚩شورای اسلامی و دهیاری در تمیز کردن میدان و ضدعفونی کردن هر شب پس و پیش از برگزاری مراسم با کمک مردم به خصوص تراکتور دارانی که همیشه یار و مددکار آن ها هستند. مسؤلین صوت و نور که نباید از نقش عزیزانی همچون حاج علی حسن زاده، حاج احمد زنده دل، علی اصغر و علی رضا مزینانی به آسانی گذشت، خانواده معزز ناطقی به ویژه فرزندان تعزیه خوان فقید حاج حسن ناطقی که مسئولیت میدان را برعهده دارند، دوندگی های سیدجلیل القدر سیدجواد جلالی پور در تهیه ی فرش و لوازم مورد نیاز، مرکز بهداشت و درمان شهدای مزینان خاصه مهدی تاج مزینانی و ستاد مقابله با کرونای شهرستان و مزینان که نظارت کامل را بر اجرای مراسم داشتند، نیروهای انتظامی و نظامی داورزن و بسیجیان خواهر و برادر پایگاه بسیج کوثر و شهدای مزینان در برقراری نظم، روحانیون و مادحین عزیز به ویژه حاج مصطفی مزینانی(ملایی) که مسئولیت هماهنگی نوحه خوانان را برعهده داشت، خیرین نیکوکاری که با کمک مالی و تهیه اقلام بهداشتی دست اندرکاران این مجالس را یاری کردند و از همه مهمتر اتحاد و یکدلی مردم ولایتمدار مزینان با حضور مدبرانه و حکیمانه که به راستی با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی تحسین همگان را برانگیخت همه و همه عاملی شد تا مجالس باشکوه و آبرومندی در آخرین محرم قرن چهاردهم شمسی رقم بخورد و در یادها ثبت شود.


🚩در این میان اما نباید به راحتی از نقش فرمانده میدان یعنی حاج شیخ رضا اسلامی گذشت؛ روحانی وارسته ای که می توانست در شهر بماند و یک دهه را بدون هیچ دغدغه ای به عزاداری بپردازد اما خود را قربانی کرد و همه ی نیش و کنایه ها را به جان خرید تا مجلسی آبرومندانه و در خور و نام مزینان برگزار کند و با همین نیت حتی همراه با فرزندانش آستین بالا زد و میدان را برای شروع مراسم آماده کرد و هرشب با دلهره ای که از شیوع بیماری و عشق و ارادت جوانانی که دوست داشتند- آن طور که می خواهند عزاداری کنند نه با دستورالعملی ابلاغی- مراسم را برگزار می کرد و گاهی از این همه اشتیاق جوانان اشک هایش جاری می شد و حتی در بیان نظر بعضی از کسانی که پیشنهاد می دادند در صورت بروز احساسات آن ها را به نیروهای انتظامی معرفی کنند تأکید می کرد این ها فرزندان خود ما هستند و این شور و شوق آن ها را باید قدر بدانیم و مدام به دستگاه های مختلف اجرایی و امنیتی توصیه می کرد که مواظب باشند خللی بر روحیه این عزیزان وارد نشود.


🚩آوازه عزاداری مزینان به زودی با پخش گزارش های تصویری و صوتی نه تنها در منطقه که در خارج از کشور نیز بازخورد بسیار خوب و جالبی داشت در آن سوی مرزها به خصوص انگلیس شهروندان مزینانی عکس های مجالس مزینان را با عنوان اینجا مزینان است در گروه های دوستانه خود به نمایش گذاشتند و همگی به شو و شعور همشهریان مزینانی درود فرستادند. امام جمعه و فرماندار و مسئولین نظامی و انتظامی و شبکه بهداشت و درمان داورزن از همکاری مجدانه مردم مزینان و دست اندرکاران این مجالس اظهار خرسندی کردند و مشتاقانه در جمع سوگواران حسینی شرکت کردند تا علاوه برگزارش های دریافتی خودشان شاهد این احساس و تبلور عاشقانه مزینانی ها باشند. کادر درمان بیمارستان های سبزوار که بعضی از آن ها در شاهدان کویر عضو هستند و یا از طریق همشهریان مزینانی تصاویر این مجالس شکوهمند را دیده بودند از اینکه مردم آگاه و دانای مزینان تمامی تعصبات را کنار گذاشته و عاقلانه با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری می پردازند اظهار رضایت و از آنان تشکر و قدردانی کردند.
🚩شور و شوق جوانان مزینانی چیزی نبود که بتوان از مهار آن حرف زد و به راحتی می توانستی در روزهای منتهی به عاشورا نگرانی را در چهره های غمگین آن ها ببینی و هنوز امیدوار بودند که روز عاشورا شاهد برگزاری تعزیه باشند به خصوص وقتی موفق شدند از دستگاه های اجرایی رضایت سینه دوره را بگیرند.
🚩برگزاری جلسه مشورتی و هم اندیشی تعزیه خوانان و شورای اسلامی و رؤسای هیئات و جمعی از معتمدین و روحانیون امید را در دل بسیاری از این جوانان زنده کرد و بسیاری در مقابل محل برگزاری جلسه یعنی حسینیه و مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام اجتماع کرده بودند تا از خروجی این جلسه خبردار شوند....

ادامه دارد...

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">