🔴ثبت ملی آیین نخل گردانی مزینان حاصل کار گروهی و همراهی مزینانی هاست :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

✍️خبر ثبت آیین میراث جاودانه و ماندگار نخل گردانی مزینان در فهرست آثارملی و میراث فرهنگ ناملموس این روزها در اخبار محلی و استانی و کشوری بازخورد خوبی داشته است.

⁉️اما شاید برای خیلی از همشهریان و مخاطبان گرامی این سوال پیش آمده باشد که چرا این آیین اکنون و چگونه به ثبت رسیده است؟!

💠پاسخ این پرسش را دکتر موسی الرضا غربی پژوهشگر و محقق میراث فرهنگی دیار سربداران می دهد.
دکتر غربی که این روزها سخت مشغول تحقیق و پژوهش بر روی میراث ماندگارمناطق خراسان بزرگ  است و به همت والای او  این میراث ارزنده کویر ثبت شد در تماسی تلفنی و فایلی صوتی که به شاهدان کویر ارسال کرده می گوید:
ثبت آیین نخل گردانی مزینان از اواسط دهه ی نود آغاز شد که در ابتدا دکتر عبداله زاده ثانی کارشناس میراث فرهنگی سبزوار  این مسئولیت را برعهده گرفت که بنا به دلایلی متوقف شد و این پروژه  به وی (غربی) به عنوان مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان در حوزه فرهنگ ناملموس واگذار شد که با همکاری بسیار خوب دکتر عبداله زاده ثانی رییس میراث فرهنگی داورزن و استقبال شایسته علی اکبر رضوانی پناه رییس شورای اسلامی و مجید اسلامی دهیار مزینان و اطلاعات جامع صوتی، تصویری و مکتوب علی مزینانی عسکری در شاهدان کویر، پژوهش و تحقیق تکمیل و در اختیار  شورای میراث فرهنگی استان قرار گرفت و سپس به اداره کل ثبت آثار فرهنگی و تاریخی وزارت میراث فرهنگی ارجاع شد و در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه۱۳۹۹ به ثبت رسید.

🔷وی ضمن قدردانی از مردم شریف و دلسوزان کهن دیار مزینان این موفقیت را مرهون یک کار دسته جمعی و همکاری همه جانبه مزینان ها می داند و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد ثبت دیگر آثار فرهنگی ، مذهبی و آیینی این دیار تاریخی باشیم .
 

عکس؛محسن مزینانی عسکری

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">