🚩مداحان مزینانی(2)...حاج حسین محمدی مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🚩مداحان مزینانی(2)...حاج حسین محمدی مزینان

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۵۹ ق.ظ

✳️مداح و فعال فرهنگی حاج حسین محمدی مزینان

✍️مگر می توان در خانواده ای زندگی کرد که از بدو تولد ذکرشان حسین است و عاشورایی نشد!

🔹حسین محمدی مزینان دهم فروردین ماه یک هزار و سیصد و چهل و یک خورشیدی در چنین خانواده ای متولد شد. پدرش زنده یاد کربلایی عبداله محمدی از تعزیه خوانان صاحب نام مزینان و ایفاگر نقش حضرت عباس علیه السلام در مزینان بود و جد اندر جد که نسب شان ره به کاظمین می برد در برپایی تعزیه و روضه سیدالشهدا علیه السلام پیشگام بوده اند و مادر مرحومه اش با نام و یاد چنین آقایی او و دیگر فرزندان را در دامان پر مهر خویش پروراند.

🔆وی درس و مدرسه را تا شروع دبیرستان در مزینان گذراند و پس از آن راهی پایتخت شد و موفق به دریافت دیپلم اقتصاد در تهران گردید و با آنکه موقعیت خوبی در اداره مخابرات و افق روشنی در این کلان شهر داشت عطایش را به لقایش بخشید و با همان عشق و ارادت همیشگی به زادگاهش برگشت.

🔹این ذاکر اهل بیت علیهم السلام مداحی را برای اولین بار از سن ۱۱سالگی در سال ۱۳۵۲ با مرثیه خوانی آغاز کرد و پس از بازگشت از تهران این راه را از سال ۱۳۶۳ با تلاوت قرآن کریم  و مرثیه خوانی و مداحی به یاد شهدای کربلا و شهیدان دفاع مقدس در مجالس ادامه داد

🔹او که همانند فرزندان خاندان محمدی دارای استعداد و ذوق ادبی و هنری است با سرودن اشعار آیینی در هنگام مداحی از سروده های خود استفاده می کند و با همین رویکرد و علاقه به شاعران بزرگ با غزلیات ناب حافظ، سعدی، حسان و ملا محسن فیض کاشانی و... در مداحی ها و مرثیه خوانی های مجالس حاضرین را به فیض می رساند.

 🔆وی از سال ۱۳۶۳  تعزیه خوانی را آغاز کرد و در کنار پدر مرحومش نقش وزیر جناب مسیب، مجلس حضرت ابوالفضل(ع) روزهای تاسوعا که برای اولین بار در روستای غنی آباد به تشویق پدر  و مرحوم حاج محسن مومن زاده به ایفای نقش در لباس حضرت عباس پرداخت و علاوه بر این چندین سال در بقعه ی متبرکه امام زاده سلطان سیدعلی اکبر علی آباد در روز ۲۸ صفر نقش قمر بنی هاشم را اجرا کرده و در تمام مجالس داخل خیابان مزینان خاصه در مجلس امام رضا(ع)، وهب نصرانی، مسلم ابن عقیل، حضرت علی (ع) ،تعزیه فتاح و  تعزیه قانیا که یکی از مجالس دوست داشتنی آن زمان بود  و در نقش سلطان قیس و قطعه آوازی به نام هاتف غیب در دهه دوم  خدمت کرده است. اما مهمترین ویژگی این خادم عاشورایی در چنین مجلسی همراهی با برادرش حاج رضا محمدی در روز عاشورا و میدان تعزیه است که علی رغم ارشدیت از نظر سنی افتخار می کند که برادرش ایفاگر این نقش است.

🔆این ذاکر اهل بیت علیهم السلام در مجالس دیگری  مانند تعزیه روز عاشورای مزینان یکی از عهده داران کارگردانی مجلس بوده و در معیت استاد حاج محمد شریفی و حاج علی جعفری  که به دستور مرحوم فصیحی برای امر کارگردانی انتخاب شدند همراه این دو عزیز در  حال خدمت است و در مجالس دیگر مانند بزرگداشت دکتر علی شریعتی مزینانی و جشن های انقلابی و دیگر برنامه ها، به دعوت فرمانداران و بخشداران وقت منطقه و همچنین روحانیون و فرماندهان پایگاه بسیج به عنوان مجری و گاه برای اجرای آوازهای سنتی هنرنمایی کرده  و در اغلب مجالس ترحیم مزینان حضور داشته و دارد.

🔆حاج حسین محمدی بزرگترین هدیه ی دولت کریمه ی آل الله را تشرف به سرزمین وحی و زیارت عتبات عالیات به ویژه صحن و سرای ابا عبداله و حضرت ابوالفضل علیهم السلام می داند که به خاطر خدمت در این دستگاه نصیبش شده است.

 🔹حضور و مداحی در کاروان های زیارتی کربلای معلی، روستاهای منطقه و شهرستان سبزوار و مشهد مقدس و هیئات  شهرهای مختلف از جمله تهران از دیگر خدمات شایسته ذاکرالحسین علیه السلام حاج حسین محمدی مزینانی است و با عشق و ارادتی که این خاندان به ماه منیر بنی هاشم علیه السلام دارند او حضور و خدمت در هیئت ابوالفضلی مزینان را یکی از افتخارات همیشگی خود می داند.

💠وی علاوه بر فعالیت های ورزشی و کسب عناوین مختلف در رشته والیبال به همراه تیم قدرتمند دهه ی شصت و حمایت از تیم های ورزشی، در زمینه عمران و آبادانی و امور خیریه زادگاهش به عنوان دهیار و  عضویت چند دوره شورای اسلامی حضور فعالی داشته و در پروژه ساخت مجتمع بهزیستی مزینان همواره یار و مددکار مدیرعامل این مرکز بوده است.

🔹حافظه این ذاکر قمر بنی هاشم علیه السلام گنجینه ای است برای مزینان که با تحقیق سالیان درازی در تاریخ و سرگذشت زادگاه خویش اکنون با مطالب ارزنده ای آنها را به نسل هایی که هرگز از قدمت و پیشینه کعبه ی آمال پدران و مادران خویش آگاه نیستند در پایگاه شاهدان کویر مزینان تقدیم می دارد.

زنده یاد کربلایی عبداله محمدی مزینان پدر مداح اهل بیت علیهم السلام

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">