بزرگترین یادواره شهدای روستاهای غرب خراسان رضوی در مزینان برگزار می شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

🔹چهارمین یادواره ده ها شهید والامقام و صدها ایثارگر مزینانی پنجشنبه چهارم آبان ماه همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و با حضور مردم قدرشناس خطه ی کویر در میدان عاشورای مزینان برگزار می شود.

🔹مهدی آزاده فرمانده پایگاه بسیج شهدای مزینان با اعلام این خبر گفت: مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی همانند علامه محمدتقی شریعتی و فرزند برومندش دکترعلی شریعتی مزینانی و مردمان با غیرت و وفادار به دین اسلام و مذهب شیعه، در دوران های مختلف تاریخی فرزندان دلاوری را پرورانده که ایثارگری ها و از جان گذشتگی آنها زبانزد خاص و عام بوده و اوج این ایثارگری در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

🔹وی افزود: ثبت نام بیش از پانصد رزمنده و ایثارگر و شهید در دوران هشت سال جنگ تحمیلی یکی از افتخارات ما مزینانی هاست که البته معتقدیم این تعداد بیشتر از آمار موجود است و شاید هنوز عزیزانی که به فضای مجازی و پایگاه های اطلاع رسانی دسترسی نداشته باشند و یا به دلایل خاصی مانند در گمنامی زیستن برای ثواب بیشتر اسامی خود را اعلام نکرده اند اما همین تعداد و به ویژه خانواده های معزز با دو شهید و سه شهید؛ این کهن دیار تاریخی را از روستاهای دیگر کشور متمایز کرده است.

🔹این آزاده سرافراز مزینانی خاطرنشان کرد: رزمندگان و ایثارگران و شهدای مزینانی در تمامی میادین چه در کسوت فرماندهی و یا مسئولیتی و رزمنده عادی حضور جدی و شگرفی داشته اند که خود شامل چندین جلد کتاب و فیلم می شود و امیدواریم روزی با ثبت این افتخارات بتوانیم آن طور که شایسته است دلاورمردان سرزمین خود را معرفی کنیم و اکنون با همین رویکرد بزرگترین یادواره را در سطح روستاهای غرب خراسان رضوی و شاید هم کشوری بنا داریم روز پنجشنبه چهارم آبان سال جاری و  همزمان با سالروز رحلت بانوی کرامت و مهرورزی حضرت معصومه سلام علیها در میدان تاریخی عاشورا تجلیگاه عشق و ایثار مردم مزینان برگزار کنیم.

🔹مسئول برگزاری یادواره شهدای مزینان با تشکر از همکاری و همراهی فرمانده  و مسئولین ناحیه و حوزه مقامت بسیج سپاه داورزن تصریح کرد: در حال حاضر حضور حجت الاسلام ماندگاری به عنوان سخنران و هنرمند و مجری توانمند کشوری سیدجواد هاشمی قطعی شده و با یکی از مداحان صاحب نام نیز در حال مذاکره هستیم.

🔹وی با دعوت از تمامی اصحاب رسانه و خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی افزود: نقش رسانه در این گونه رویدادها و مناسبت ها بسیار ارزنده و بر کسی پوشیده نیست و به یقین انعکاس پیش خبر و خبر و گزارش می تواند هم حضور حداکثری مردم را رقم بزند و هم در معرفی و ماندگاری این مراسم آیینی تأثیر گذار باشد و به فرموده مقام معظم رهبری اجر و ثواب گرامیداشت یاد و نام و شهدا کمتر از شهادت نیست و بی تردید رسانه ها پیشگامان این عرصه هستند لذا از تمامی مدیران، خبرنگاران و اصحاب قلم و ادب و هنرمندان چه در فضای مجازی و یا حقیقی دعوت می کنیم که ما را در این راه کمک نمایند.

🔹شایان ذکر است؛ تا کنون  سه یادواره و یادبود در سال های 1384 و 1392 و 1393  به یاد و نام شهدا و ایثارگران مزینانی در مزینان برگزار و با استقبال ویژه ای مواجه شده است و پیش بینی می شود در این مراسم نیز که بعد از نماز مغرب و عشا و در پنجشنبه چهارم آبان ماه برگزار می گردد بیش از سه هزار نفر شرکت نمایند.

 

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">