دعوت ستاد یادواره شهدای مزینان از علاقه مندان به اماکن تاریخی و گردشگری :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🔹ستاد یادواره شهدای مزینان با دعوت از اقشار مختلف مردمی برای حضور  در یادواره شهدای والامقام و ایثارگران مزینان از خبرنگاران و عکاسان و علاقه مندان به میراث ماندگار پیشنیان نیز خواسته است با حضور به موقع و ساعاتی قبل از شروع مراسم از اماکن و ابنیه تاریخی این دیار دیدن کنند.

🔹مزینان که تاریخ چندین هزار ساله را در تارک زرین خود دارد و بسیاری از سیاحان و گردشگران و سلاطین و تاریخ نویسان در دوره های مختلف از آن عبور کرده و به ثبت فرهنگ و ادب و اماکن برجای مانده از مردمان خونگرم این دیار پرداخته اند پنجشنبه چهارم آبان بعد از نماز مغرب و عشا میزبان خیل عظیمی از شهروندان شهرهای سبزوار و داورزن و روستاهای  دور و نزدیک است.

🔹«صنیع الدّوله«، «ابن حوقل دمشقی»، «ابوالحسن علی بن زید بیهقی معروف به ابن فندق»، «ویلیام آدامز»، «جیمز بیلی فریزر»، «جرج کرزن»، «هوتوم شیندلر»، «سیف‌الدوله»، «ناصرالدین شاه»، «فتحعلی شاه»، «تیمور جهانگشا»، «میرزاقهرمان امین‌لشکر»، «افضل‌الممالک» و «اعتمادالسلطنه» علی اکبر دهخدا، باستانی پاریزی و فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی و ده ها و صدها نویسنده معاصر و متقدم و متأخر دیگر از مزینان دیدن نموده و از آن به نیکی یاد کرده اند.

 🔹رباط زیبای شاه عباسی که به عنوان یکی از کاروانسراهای بزرگ ایران ثبت جهانی شده، مدرسه علمیه شریعتمدار، مساجد جامع و بلال، یخدان های هرمی قدیمی، حدیره از دوره عباسی، حوض و آب انبارهای متعدد، برج  و باروهای دیدبانی، مزار خرابه و پیرپاک، قلعه ی امین آباد(رشید) و اسماعیل آباد و همت آباد، قنات تاریخی و ابرتندیس  پسر مزینان دکترعلی شریعتی مزینانی، تپه بلقیس و بلقوز، تراز و مقسم آب به دو صحرای علیا و سفلی، دیوارهای ارگ بیگ و ریگی، نخل و میدان عاشورا، تکایای میان و بالا، پل چاپارخانه، راه باستانی ابریشم، بقعه امام زاده سید حسین و آرامگاه سید اسماعیل در حاشیه بهمن آباد قدیم، باغستان و کویر بکر و زیبای مزینان می تواند بهترین اماکنی باشد که شرکت کنندگان در یادواره از آن دیدن کنند.

🔹دو بومگردی فعال در مزینان نیز به نام نرگس و یلدا می تواند میزبان خوبی باشند برای آنانی که دوست دارند شب را در این سامان سپری کنند و ستاره های بی شمار و شهاب باران کویر را به تماشا بنشینند.

🔹این دیار قهرمان پرور که در شش کیلومتری شهرستان داورزن و هشتاد کیلومتری شهرستان سبزوار واقع شده در دوران شکوهمند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی بیش از هفتاد شهید و صدها ایثارگر تقدیم کرده است.

#یادواره_شهدای_مزینان
#مزینان_هیئت_ابوالفضلی
#پنجشنبه_چهارم_آبان_1402

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">