نشست هم اندیشی تشکیل بنیاد نخبگان و دلسوزان داورزن برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🔹اولین نشست هم اندیشی نخبگان و دلسوزان دیار سربداران همزمان با شب میلاد بزرگ بانوی پیام آور و پرستار کربلا حضرت زینب کبری(س) و با حضور چهره های فرهنگی، هنری و علمی و فعالان اقتصادی  در مهدیه شرق تهران مزینانی های مقیم تهران برگزار شد.

🔹در این نشست که فرماندار ، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و رؤسای شورای اسلامی شهرستان داورزن حضور داشتند؛ توسعه و ارتقاء شهرستان و بخش ها و دهستان ها و روستاهای داورزن، تقویت صنعت گردشگری، افزایش حوزه ی اطلاع رسانی با محوریت رسانه و فضای مجازی، معرفی هیئت مدیره بنیاد نخبگان و دلسوزان داورزن با استفاده از نیروهای توانمند در سازمان ها و ادارات دولتی و فعالان فرهنگی و اقتصادی، اشتغال جوانان و بستر سازی برای ایجاد مشاغل خرد و کلان با حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی،  شرایط اقلیمی و اکوسیستم منطقه، بازگشت و مهاجرت معکوس جوانان، توسعه شبکه بهداشت و درمان با ساخت بیمارستان، توجه به مطالبات مردمی، برگزاری یادواره ها و کنگره های مختلف، اعطای نشان غیرت دینی با محوریت سربداران ، استفاده بهینه و تقویت آبخیزداری، ایجاد کمربندی و راه گردشگری در حاشیه ی کویر، توزیع مساوی امکانات رفاهی در تمامی مناطق، معرفی اماکن و ابنیه تاریخی ۷۵ اثر ملی و ۲ اثر جهانی و حمایت و ایجاد بومگردی های بیشتر، استفاده از اماکن و هیئات مذهبی در بخش های فرهنگی و اقتصادی، میزبانی بهتر از مسافران و زائران امام هشتم علیه السلام در ورودی شهرستان غرب خراسان رضوی و... از جمله مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در جلسه قرار گرفت.

🔹حجت الاسلام علیزاده امام جمعه شهرستان داورزن با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این نشست بر لزوم و تداوم این گونه جلسات و کاربردی کردن آن تأکید کرد.

🔹وی برخورداری مردم دیار سربداران را از امکانات بیشتر رفاهی، عمرانی و آبادانی و به ویژه ایجاد بیمارستان و تقویت حوزه سلامت را حق مسلم مردم دیار سربداران دانست و از تمامی افرادی که می توانند در این زمینه کمک کنند دعوت کرد تا مسئولین شهرستان را همراهی نمایند.

🔹مهندس بهادری فرماندار شهرستان داورزن نیز در این نشست با گلایه از قرار گرفتن شهرستان داورزن در فهرست مناطق  برخوردار اظهار داشت: این فرایند در قبل از اینکه داورزن  به شهر و شهرستان ارتقاء پیدا کند به لحاظ راه اصلی تهران- مشهد و وضعیت دهستان ها طی شده که تلاش فرمانداری  برای خروج آن از این فهرست تا کنون به نتیجه نرسیده و امیدواریم اعتراض مجدد ما مورد توجه مسئولین رده بالایی قرار بگیرد.

🔹وی کمبود جمعیت را مشکل اساسی وضعیت اداری داورزن دانست و خاطرنشان کرد: هرچند از نظر آماری جمعیت داورزن عدد ۲۰ هزار را نشان می دهد اما در فصول مختلف سال و مناسبت های نوروز و محرم و صفر این جمعیت ده برابر و بلکه با تردد و توقف زائران بارگاه امام هشتم میلیونی می شود اما جایگاهی برای احتساب نفوس شهرستان ندارد و لذا بعضی ادارات که با رویکرد جمعیت شکل می گیرد به صورت نمایندگی و دفتر اداره می شوند در صورتی که این روند در شهرستان های کوچکتر از داورزن به طریق دیگری است و همگی شکل سازمانی اداره را دارند.

🔹بهادری تشکیل بنیاد نخبگان و دلسوزان داورزن را با حضور افراد کارآمد و نخبه یک مزیت و نعمت برشمرد و افزود: شرکت در این جلسات که با حضور شخصیت ها و چهره های فرهنگی و علمی و دلسوز برگزار می شود همیشه برای ما مسرت بخش بوده و موجب قوت و دلگرمی بیشتر می شود و قطع یقین تشکیل و تأسیس بنیاد با چنین داشته هایی باعث پیشرفت بیشتر کل منطقه داورزن است.

🔹در این نشست آقایان دکتر احمدی، مهندس مقیسه، حاج قاسم مزینانی، سرهنگ پاسدار محمدتقی محمدی، حاج سیدحسین سعیدیان، حاج حمید تشت زر، دکتر حمیدرضا ناطقی، دکتر سیدمهدی حسینی، دکتر عباس مزینانی، دکتر علیرضا مزینانی، حجج اسلام حاج شیخ هادی مزینانی و حاج شیخ محمد بهمن آبادی، مهندس حسن کلاته، مهندس حسین هاشمی، مهندس مهدی چشمی، مهندس محمدرضا بازارکار نظرات خود را در خصوص موضوعات مطروحه بیان کردند.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">