برگزاری مراسم عزاداری دهه ی دوم محرم در هیئت الغدیرمزینانی های مقیم مشهد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان همزمان با مزینان در هیئت الغدیر مزینانی های مقیم مشهد نیز برگزار شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ این مراسم در دهه ی دوم محرم و پس از مراجعت مزینانی های مقیم مشهد از زادگاهشان و با حضور جمعی از زائران مزینانی  به مدت سه روز در هیئت الغدیر واقع در خیابان امام رضا(ع) برگزار گردید.

هیئت الغدیر مزینانی های مقیم مشهد بیش از دو دهه است که در مشهد مقدس فعالیت می نماید .

این هیئت در ابتدا برای برگزاری  جلسات قرآن کریم به همت جمعی از طلاب مزینانی که در در مدرسه ی امام باقر (ع) مشغول به فراگرفتن علوم دینی بودند و باحمایت حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله مزینانی عسکری و با هدیه ی چندین جلد کلام الله مجید و تأمین تابلوی شناسایی هیئت شکل گرفت و در ادامه نیز با همراهی مزینانی های مقیم مشهد مقدس و کمک مردم مزینان بنای ساختمانی هیئت خریداری شد و از این پس زائران مزینانی با هماهنگی متولی هیئت حسن سلیمی مزینانی به همراه خانواده هایشان در این مکان اسکان می شوند .

هدف اولیه ی هیئت امنا اعزام هیئت منسجم عزاداری از مزینان است که در سالهای دهه ی پنجاه و شصت حضور فعال در عزاداری پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم السلام) داشتند ولی بنا به دلایلی از جمله ؛عدم مکان اسکان ، این هیئت دیگر به مشهد نرفت و مزینانی های ولایتمدار به صورت متفرقه در مراسم دهه ی آخر صفر شرکت می نمایند و امیدواریم بزودی و در همین سال با تدابیر هیئت امنای الغدیر بار دیگر شاهد حضور هیئت عزاداران مزینانی در حرم رضوی به صورت یکپارچه و متحد باشیم.

شایان ذکر است هیئت الغدیر مزینانی های مقیم مشهد در هر صبح جمعه دعای پرفیض ندبه را با سخنرانی یکی از روجانیون مزینانی ساکن در این شهر مذهبی با شکوه خاصی برگزار می نماید.

به پاس قدر دانی از تمامی زحمات کسانی که در تأسیس هیئت الغدیر قدم برداشته اند نامشان در این وب ثبت می شود البته مردم قدرشناس و مومن مزینان اولین بانیان این هیئت هستند چرا که با هر اعلامی کمکهای نقدی آنان مشکل گشای کار متولیان هیئت بوده است.و اما اسامی بزرگوارانی که بیشترین خدمت را در تشکیل و تأسیس هیئت داشته اند:1- حجج اسلام شیخ حبیب الله عسکری مزینانی ، شیخ حسن مزینانی (ملارمضانعلی) ، شیخ رضا اسلامی،شیخ قاسم حسینی مزینانی ، شیخ محمد مزینانی و...2 - آقایان حسن  و محمدسلیمی  3- علی رضا صانعی مزینانی و همسر گرامیشان 4 - رضا حاج ابراهیم خلیلی و خانواده محترم صابری مزینانی 5- محمد مزینانی قصاب 6- عباس مزینانی علیشاه 7- خانواده محترم محمدی مزینانی و...

  • علی مزینانی

نظرات  (۴)

دعا می کنم در ماه محرم حسین ضامن دعاهایت و عباس مشکل گشایت و سجاد مرهم دردهایت و مهدی زهرا سایبان دلت باشد.آمین

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
ازاینکه به ما سرمی زنید و شریک دعاهایتان می کنید بی نهایت خوشحال و برایتان توفیق را از خداوند آرزومی نماییم
«وَ الَّذِینَ صَبَرُواْ ابْتِغَآءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ;

و آنها که به خاطر ذات پاک پروردگارشان شکیبایى مى کنند.» خداوند نیز صبر را از نشانه هاى ایمان مى داند. و مردم را به صبر توصیه مى کند و آن را در کنار حق مى داند. و پاداش صابران را نامحدود و بدون محاسبه وعده داده است:
إِنَّمَا یُوَفَّى الصَّـبِرُونَ أَجْرَهُم بِغَیْرِ حِسَاب
سرور گرامی تلاش شما وجامعه شاهدان کویر مورد توجه هست سربلند باشید
پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
درود برتو هنرمند گرانمایه
  • مهدی تاج مزینانی
  • با سلام
    با خبر جدید و مسزت بخش در وبلاگ جدید منتظر حضورتان هستیم
    یا علی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    علی یارتان استاد
    تلاش شما واقعا ستودنی است و انشاء ا...برتوفیقات شما افزوده شود
    سلام.بروزم
    حدیث ثقلین و اثبات تواتر و 35 نفر از صحابه که آن را نقل کرده اند
    جوانی که شیعه شد
    اولین مسجد شیعه در قطب شمال
    نظام آموزشی عجیب وهابیت در تونس
    کشته های سوریه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">