برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

مراسم عزاداری دهه ی دوم محرم  به منظور برگزاری عاشورای دوم در هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) مزینان آغاز شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ به همت هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) مزینان مراسم عزاداری به مدت سه شب با حضور مردم ولایتمدار مزینان و عزاداران حسینی  مقیم دیگر شهرها که برای برپایی مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم به زادگاه خود مزینان مراجعت نموده اند برگزار می شود.
در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهلبیت علیهم السلام همراه است حجت الاسلام شیخ محمد مزینانی به مدت سه شب سخنرانی می نماید.
پس از برگزاری مراسم تعزیه خوانی عاشورا که با حضور گسترده مزینانی ها و دیگر عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در میدان قتلگاه مزینان برگزار می گردد در هر سال مصادف با روزبیستم محرم همان مراسم به همت جوانان تعزیه خوان و با نام دهه ی دوم یا عاشورای بچه ها! در مزینان تکرار و برگزار می شود .
در این مراسم که با هنرمندی جمعی از تعزیه خوانان اصلی مزینان همراه است ذاکران اهلبیت علیهم السلام همچون مرحوم حاج شیخ علی محمد تقی (متقی) طلبه جوانی که در راه تبلیغ دین و در اثر سانحه ی تصادف به دبدار حق شتافت و سالها در دهه ی دوم نقش قاسم بن الحسن (ع) را اجرا می کرد و حاج حبیب حسینعلی که براستی مدت دو سال است در عاشورا و این مراسم که خودش آن را بانی می شد و مدیریت می نمود نقش آفرینی می کردند.
دهه ی دوم در حقیقت تمرینی است برای کسانی که می خواهند در آینده جایگزین تعزیه خوانان عاشورا بشوند و البته هستند در این جمع پیشکسوتانی که سالها این نقش را ایفا می کرده اند ولی به دلایل مختلف از جمله موروثی بودن تعزیه خوانی در بعضی خانواده ها هیچ گاه فرصت نمی یابند تا در روز عاشورا شبیه خوانی کنند .
شایان ذکر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه ی اول در تمامی هیئات و تکایای مزینان با شکوه خاصی برگزار می شود و پس از آن در دیگر تکایا این مراسم تا روز بیستم ادامه می یابد  که مدت سه سال است هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) با مدیریت و حضور جوانان به صورت منسجم طی سه شب به اقامه ی عزا می پردازند .

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

سلام.امیدوارم تو این عزاداری هاتون منم از دعای خیرتون بی نسیب نذارین.
راستی آقای مزینانی منتظر عکسای دهه دوم هستم.التماس دعا و شفای همه مریضا و ظهور آقامون.

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
متأسفانه من توفیق حضور در این مراسم را نداشتم و امیدوارم دیگر دوستان همکار و یا همشهریانم زودتر تصاویر این مجلس را به ما برسانند تا تقدیم شما عزیزان نماییم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">