نقدی بر یک گزارش :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نقدی بر یک گزارش

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ب.ظ

پس از مدتها مسئول بهزیستی شهرستان داورزن در یک رسانه ی رسمی حاضر شد و گزارش مبسوطی از فعالیتهای یک ساله اش را برای انتشار در روزنامه خراسان ارائه نمود.

طبق معمول بازهم گله و شکایت از کمبود نیرو و امکانات محور اصلی این مصاحبه بود که البته با شناختی که از این مدیر جوان داریم این سخنان وی نه از باب خستگی که برای بهتر شدن شرایط اداره ی متبوعش می باشد تا بهتر بتواند به همشهریان داورزنی  خدمت رسانی نماید.

در این مصاحبه ی کوتاه ، شایان دوست که از خرداد 92 سکاندار بهزیستی شهرستان داورزن شده است  گزارشی از فعالیت ها و خدمت رسانی به مدد جویانی که در داورزن و روستاهای تابعه شناسایی شده اند ارائه می کند  و آن گونه که در متن به آن اشاره شده بود بخشی از این آمار و ارقام مربوط به موسسه ی خیریه ی حضرت نرجس خاتون (س) و مجتمع بهزیستی مزینان است که شاهدان کویرمزینان در سنوات گذشته بارها به آن پرداخته و گزارش آن را در روزنامه ها و خبرگزاری ها نیز منتشر ساخته است اما متأسفانه مسئول اداره بهزیستی شهرستان داورزن گویا دلشان نیامد که به پاس خدمت و مجاهدت های همکارانش در مزینان نامی از آنها بیاورد این درحالی است که امام جمعه شهرستان چندین بار به اتحاد و همدلی نام داورزن را خواستار شده است و گفته اند اگر کسی تابعیت داورزن را قبول نکند با آن برخورد خواهند نمود!

اکنون ما نیز همین توقع را از ادارات شهرستان به خصوص مدیران خدوم و زحمتکش آن داریم که شما نیز در این کار سهیم باشید و نخواهید تصور غلطی که  از پیشینه ی اختلاف روستاها با داورزن در اذهان وجود دارد دوباره زنده شود.

از اینها گذشته مگر در دین خودمان در روایات و آیات مختلف نیامده است که من لم یشکر المخلوق یشکر الخالق... پس چه خوب است که هر از چند گاهی این تشکر و سپاس را از همدیگر داشته باشیم تا دوستانمان نیز از ما به نیکی یاد نمایند.

رضا شایان دوست در بخشی از سخنانش همچنین از  محرومیت شهرستان داورزن و کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم کار و تعداد محرومین و نیازمندان  گفت و اظهار داشت :اداره بهزیستی داورزن تنها اداره ای در سطح استان است که با وجود حجم کاری بالا و یک نهاد خدمت رسان و مردمی ،فعالیت های خود را با ۴ پرسنل انجام می دهد.

ما نیز بر این سخن جناب شایان دوست صحّه می گذاریم وامیدواریم مسئولین امر زودتر به امداد شهرستان و پرسنل این اداره بشتابند ولی نکته ی اصلی و منظور مورد نظر ما اینجاست که خود این مقام مسئول بهتر می دانند که اگرچه آنها به طور رسمی حمایت می شوند و نیرو و امکانتشان از مرکز تعیین و ارسال می شود اما در مزینان تنها یک شیر زن حضور دارد که با لبیک به منویات رهبر انقلاب دست از رفاه شهری کشیده و مجاهدانه به یاری  همشهریانش شتافته و با باز سازی و راه اندازی مهد کودک فرسوده مزینان و تاسیس موسسه خیریه و تحت پوشش قرار دادن یکصد مددجو و ساخت مجتمع خدمات بهزیستی چند منظوره به متراژ 1550 مترکه قرار است محل نگهداری کودکان بازتوان ذهنی بالای 14 سال شود یک تنه کاری کرده است که اکنون تمامی مقامات استان در تحیر مانده اند و به حضور چنین بانوی فداکاری افتخار می کنند و تکمیل ساختمان بهزیستی مزینان را بیشترین دغدغه ی کاری خود می دانند و به یقین مسئول توانای بهزیستی داورزن نیز خود یکی از حامیان وی می باشد و امیدواریم در هرجا که قرار است گزارشی تقدیم نمایند اگر نمی خواهند نامی از مزینان ببرند حداقل از این بانوی جهادگر یادی نمایند.

متأسفانه سایت داورزن نیوز هنوز اقدامی برای انتشار تصاویر مربوط به مسئولین شهرستان نکرده است و به همین دلیل ما نیز از بازنشر عکس مسئول بهزیستی شهرستان محروم شدیم و امیدواریم در آینده نزدیک افتخار مصاحبه با کسانی که برای شهرستان و زادگاهمان مزینان خدمت می نمایند داشته باشیم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">