برگزاری آئین پیاده روی مردم ولایتمدار مزینان و روستاهای مجاور در سالروز شهادت امام رضا(ع) :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت ، حضرت امام رضا (ع) مراسم پیاده روی با حضور  مردم ولایتمدار مزینان و عزاداران روستاهای مجاور به سمت امام زادگان بهمن آباد برگزار شد .

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ این مراسم  از ساعت نه صبح روز سه شنبه دوم دی ماه مصادف با آخرین روز از ماه صفر و با اجتماع مردم همیشه در صحنه مزینان در هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) آغاز شد که پس از استقبال از هیئات مذهبی کلاته مزینان و غنی آباد مراسم  پیاده روی به سمت امامزادگان بهمن آباد برگزار گردید .

پس از حضور این عزاداران و پیوستن هیئات کاهک ، سویز و بهمن آباد در بقعه متبرک شاهزاده سیداسماعیل و سیدعلی اکبرعلیهماالسلام که از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع)می باشند مراسم سوگواری و نوحه خوانی به مناسبت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شکوه خاصی برگزار گردید.

در این مراسم باشکوه که جلوه ای از حضور عاشورایی مردم ولایتمدار مزینان و روستاهای همجوار بود حجج اسلام شیخ محمد مزینانی و بهمن آبادی پیرامون شهادت امام رضا(ع) و مراسم بزرگداشت امسال که در اربعین حسینی و دهه ی آخر صفر برگزار شد سخنرانی کردند.

بانوان مزینانی نیز با تدارک آش نذری و پذیرایی از شرکت کنندگان در این مراسم ؛ نقش به سزایی در بهتر برگزار شدن این برنامه ایفا کردند.

پایان بخش این برنامه مذهبی برگزاری نماز جماعت در صحن و سرای برادران امام رضا (ع) بود که به امامت حجت الاسلام بهمن آبادی برگزار شد.

شایان ذکر است ؛آئین پیاده روی در آخرین روز از ماه صفر و به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) برای دومین سال پیاپی  به همت هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) مزینان برگزار گردید .

برای دیدن تصاویربیشتر به ادامه مطلب بروید...

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس :مهدی تاج مزینانی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">