ظهور ترامپ و اقتصاد سیاسی، فرصت ها و تهدیدها از نظر دکتر علی اکبر تاج مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نشستی با عنوان ظهور ترامپ و اقتصاد سیاسی، فرصت ها و تهدیدها در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

tajmazinani

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری رسا؛ علی اکبر تاج مزینانی، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست ظهور ترامپ و اقتصاد سیاسی، فرصت ها و تهدیدها که شامگاه شنبه برگزار شد، گفت: آنچه در انتخابات آمریکا مشاهده شد بیشتر معطوف به رخدادهای داخلی آمریکا است، ترامپ نیز به سیاست اجتماعی آمریکا توجه داشته است، پیش بینی آن تحولات در نظام سیاسی اجتماعی آمریکا شاید سخت نباشد.

وی افزود: اگر به وب سایت حزب جمهوری خواه مراجعه شود مخالفت هایی با طرح های دولت اوباما مشاهده می شود، ترامپ در حوزه آموزش به افزایش مدارس غیردولتی اشاره داشت، در حوزه خانواده مخالفت با سقط جنین دارد و همچنین مخالف ازدواج همجنس بازان است، مخالفت با پذیرش مهاجر سبب شد قشر سفید کشور بیشتر به او توجه کنند، وی می خواهد حوزه اشتغال را تأمین و گسترش دهد، سخت گیری با ورود مهاجران مسلمان به آمریکا از دیگر نظرات او است.
 
استاد دانشگاه با اشاره به تبعات انتخابات آمریکا در ایران، اظهار داشت: می توان گفت سیاست اجتماعی ایران تأثیر زیادی از تغییرات فراملیتی نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه ایران به سمت نئولیبرالیسم پیش خواهد رفت، گفت: اگر برجام حفظ شود و دولت در سال آینده رأی بیاورد می توان گفت که جامعه و کشور به سمت نئولیبرال خواهد رفت، در حوزه مسکن این مسأله را می بینیم، طرح مسکن اجتماعی شنیده شد ولی اقدامی صورت نگرفت، آموزش عالی در این سالها روند کالایی شدن خود را پیش گرفته است.

مزینانی افزود: در حوزه بهداشت و درمان که طرح تحول سلامت وجود دارد به دلیل خلأ هایی که مشاهده می شود آینده مناسبی برایش تصور نمی شود، با غیراستاندارد بودن منایع مالی در این طرح نمی توان به این موضوع خوشبین بود.

وی ادامه داد: مسأله بعدی پوپولیستی شدن سیاست اجتماعی است، به نظر می رسد با این فضای نابرابری، بیکاری و فسادهای گسترده، اگر بن بست برجام را شاهد باشیم به نظر می رسد چهره های داخل حکومتی از مقبولیت برخوردار نبوده و شاید ظهور یک شخصیت شورشی مانند ترامپ در آمریکا در ایران دیده شود، قطعا آمریکا کشور جنگ طلبی است اما آنچه مهم است عکس العمل ایران در این رابطه است، آمریکایی ها می خواهند با عصبی کردن ایران کاری کنند که ما دست به نقض برجام بزنیم و ایران مقصر جلوه داده شود.

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">