گرامیداشت دومین سالگرد دکتر پوران شریعت رضوی به همت مردم مزینان در فضای مجازی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

26بهمن سالروز درگذشت یار دیرین دکترعلی شریعتی مزینانی زنده یاد پوران(بی بی فاطمه) شریعت رضوی است و مردم قدرشناس مزینان که ارادت خود را همیشه به خاندان بزرگ شریعتی ثابت کرده اند امسال با توجه به شرایط بحران کرونا یاد و نام این بانوی فرهنگی را در فضای مجازی گرامی داشتند.

شهروندان مزینان ساکن در تهران از اولین ساعات شنیدن درگذشت خانم شریعت رضوی بهمن 97 تلاش کردند تا پیکر او را به مزینان ببرند تا به این بهانه شرایط انتقال پیکر امانت علی پسر مزینان از سوریه به زادگاهش فراهم شود.

این درخواست مزینانی ها مورد توجه فرزندان دکتر شریعتی قرار گرفت و آن ها عنوان کردند مادرشان هم نسبت به خاکسپاری در مزینان نظر مثبت داشت اما ابتدا امام زاده عبداله(ع)شهر ری و در کنار پدر و مادر و برادرانش و اگر اجازه ندادند این اتفاق در مزینان بیفتد.

اصرار مزینان ها چندان بود که دکتر احسان شریعتی رو به همشهریان مزینانی کرد و گفت: هرچند دفن مادر در مزینان میسر نیست اما اگر روزی برای من اتفاقی بیفتد وصیت می کنم مرا در مزینان به خاک بسپارید!

مراسم یادبود اولین سالگرد دکتر پوران شریعت رضوی در 26 بهمن 98 با حضور فرزندان و نوه ها و بستگان و ارادتمندان به او در مزینان برگزار شد و فرزندان نیکوکار او به ویژه دکتر مونا شریعتی به همراه چند پزشک متخصص از جمله دکتر ربابه مزینانی و دکتر چوبساز با حضور در بهزیستی مزینان به معاینه بیماران خطه ی کویر پرداختند و داروهای اولیه را در اختیار آن ها قرار دادند.

در دومین سالگرد این بانوی فرزانه اما شرایط برگزاری مراسم فراهم نشد و ارادتمندان مزینانی با ارسال پیام  و شعر و مداحی  که در فضای مجازی شاهدان کویر مزینان منتشر شده یاد او و همسر شهیدش دکتر علی شریعتی مزینانی را گرامی داشتند که در ادامه دو نمونه از این مطالب تقدیم می شود.

✍️سلام بر اسطوره صبر و مقاومت، سلام بر بانویی که پرچم نصرمن الله همسر را به  دوش کشید و برای حفاظت از آرمان مقدسش شهر به شهر برد و چه رنج ها که تحمل نکرد. زهرا وار علی را دوست داشت و زینب وار هم نگهدارنده افکار حسین گونه اش شد و چه امانتدار صادقی که به حق هم شریعتی در شریعتی بودنش می ماند اگر همسر فداکاری چون سیده فاطمه و فرزندان صالحش نبودند.

 🔷کاش با تمام وجود می توانستیم مزار شریفش را به مزینان آوریم و آرامش قلب هامان را در آرامگاه این سیده جلیل القدر به وجودمان هبه می کردیم.
 
🔷احسان، سوسن، سارا و مونا دنیای ادب و مهربانی در دومین سالگرد عروج ملکوتی مادر دوست داشتنی و خستگی ناپذیرتان خانم دکتر پوران شریعت رضوی را به شما و جمع بازماندگان تسلیت گفته علو درجات را برای او، پدر بزرگوار شما و دو دایی شهیدتان آرزومندیم.

 🖌محمد شریفی و مهدی آزاده به نمایندگی از مردم دیار علم و ادب مزینان

 

شمع سوزان علی،مادر پروانه ها
رفت تاماوا کند،درجوارلاله ها
طرحی از یک زندگی،کارتو بود
شیوهٔ، پیکار و ایثارتو بود
یادگارانی که مانا،مانده اند
ازتو سارا وسوسن،احسان دانامانده اند
باغبان رفت باغ باگل،مانده بود
باهزاران،یاس و سنبل،مانده بود
ژاله هابنشسته برصورت آلاله ها
نرگس مخمورشست،صورتش باژاله ها
یادگاریش،مونا مانا بود
عالم وآگاه،و هم دانا بود
ماگواهی می دهیم برتوای زیباسرشت
همنشینی باعلی،دردل باغ بهشت،

حسین محمدی مزینانی

دکترعبدالکریم چوبساز ، مونا شریعتی مزینانی و دکتر ربابه مزینانی

دکترمونا شریعتی مزینانی فرزند دکتر علی شریعتی در اولین سالگرد مادرش پوران شریعت رضوی در مزینان

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">