✅معرفی خیرین و خادمان و دلسوزان مزینان...(1) :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

✅معرفی خیرین و خادمان و دلسوزان مزینان...(1)

جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹ ق.ظ

💠بخش اول؛ خادم المهدی (عج) حاج رحیم هژیرتالی
 

✍️پیرغلام با صفا و زحمتکش مزینانی حاج رحیم هژیرتالی عضو اصلی هیئت امناء مهدیه مزینانی های مقیم تهران  متولد دهم  تیرماه  1313در کویر پر برکت مزینان است و از  سن 10سالگی به عنوان کارگر ساختمانی همه دستمزد خویش را برای کمک معاش خانواده  به پدر و مادرش زنده یادان حاج عباس هژیر و حاجیه ربابه مزینانی تقدیم می کرد تا دعای آن بزرگواران همیشه بدرقه ی راهش باشد.

🔹در زمان گذشته، افراد چندان برای انتخاب عنوان خانوادگی نقش نداشتند و مسئولین و نمایندگان ثبت احوال با سلیقه خودشان برای دیگران بر اساس میزان تحویل گرفتن ها و  یا نوع برخورد مراجعه کنندگان و سکونت در روستا یک فامیلی را در شناسنامه ثبت می کردند و بر همین اساس مسئول ثبت احوال وقت در مزینان هنگام صدور شناسنامه در مواجهه با دو برادر  غلامحسین و  حاج عباس  شهرت هژیر را  برای آنان انتخاب کرده  که به معنای دانا و با هوش و پسندیده می باشد.

🔹حاج رحیم از سن 12سالگی با شرکت در جلسات مذهبی و خدمتگذاری به آستان مقدس ائمه اطهار (س) به ویژه در هیئات مجمع ا لذاکرین و فاطمیون تهران  مشغول به فعالیت شد.

🔹هیئت حسینی مزینان که در تهران به صورت سیار برگزار می شد اولین مکانی بود که او مفتخر به خدمت در جمع مزینانی ها گردید و بعد از تشکیل هیئت انصارالحجه (سیار)که خود از مؤسسین این هیئت محترم بود با مرحوم حجت الاسلام شیخ الطائفه آشنا شد. این شیخ بزرگوار نقش به سزایی در تقویت باورهای دینی اکثریت مزینانی های مقیم تهران در دهه 40 داشت .

🔹در آن زمان ایده تشکیل مهدیه از سوی بزرگانی همچون زنده یادان حاج رمضانعلی عبدالحسین، حاج غلامحسین مزینانی، حاج قربانعلی تشت زر و دیگر عزیزانی که در تشکیل مهدیه نقش داشتند آرزوی محالی بود که در سر می پروراندند لذا با توسل و عنایت اهل بیت(علیهم السلام) و همت همه مزینانی ها و خلوص نیت و پول حلال زحمتکشی کارگری ، ساختمان مهدیه ساخته شد.

🔹کمک در برگزاری جلسات در ساختمان خرابه مهدیه با مشقت بسیار در آن زمان و ساخت شبستان  و شرکت  و حضور فعال و مستمر در اغلب برنامه های آیینی، مذهبی و یادبود درگذشتگان ، حاج رحیم را به یک پیر غلام مبدل ساخته است.

🔹حاج رحیم در عنفوان جوانی با  مرحومه حاجیه عفت مزینانی معمار  ازدواج کرد و حاصل این زندگی مشترک فرزندانی هیئتی است که راه پدر را می پیمایند و پایگاه اصلی آنها نیز مهدیه بوده و هست که مادر گرامی شان آنها را با محبت اهل بیت علیهم السلام پرورانده و خود به خاطر حضور مستمر همسرش در این پایگاه از بسیاری لذات زندگی مانند سیر و سفر چشم پوشی کرده بود و بعد از وفاتش در قطعه 21 بهشت زهرا(س) و همنشینی با شهدا و همسایگی شهدای  ۷۲ تن به خاک سپرده شد.

🔹انقلاب و جنگ تحمیلی دو صحنه ای است که خود و فرزندانش شجاعانه در آن حضور داشتند و چندین بار  از طرف اداره برق تهران به جبهه اعزام شد و با طرحهای وی کارهای بزرگی از جمله دکل های دیدبانی و ایجاد سنگرهای مستحکم برق رسانی و ساخت بسیار زیاد حمامهای صحرایی وــــ رقم خورد.

🔹با اعتماد مسئولین اداره برق تهران به این مرد خستگی ناپذیر و کارمند خوش اخلاق موجب شد که به سفارش او چندین نفر از همشهریان مزینانی در اداره فوق الذکر مشغول به کار شوند.

🔹این خادم یوسف فاطمه (س)در سال 1373 بنا به وصیت پدر بزرگوارش مرحوم کربلایی حاج عباس هژیر تالی شبستان کوچک مسجد جامع مزینان را با حضور و پشتکار سه ماهه در زادگاهش باز سازی کرد و در حال حاضر نیز بدون هیچ چشمداشت مالی و خالصانه به همراه فرزندان صالح خود خدمتگزار صدیق مهدیه مزینانی ها می باشند .

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">