ویژگی های مولا علی (ع) از زبان حجت الاسلام مزینانی کارشناس مذهبی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ هادی مزینانی محقق و کارشناس مذهبی در گفتگو با برنامه روز از نو رادیو اقتصاد به مناسبت ولادت مولا علی علیه السلام به خصوصیات و جایگاه رفیع این بزرگ مرد تاریخ پرداخت و گفت: اول باید ببینیم که چطور شد تا نام این بزرگوار شاخص شد و به این جایگاه و مقام رفیع رسید و به قول اندیشمندان و نظریه پردازان که گفته اند هر چقدر خطبه های ایشان را بیشتر بخوانیم به مطالب جدید تری دست پیدا می کنیم.

 فرصت زیاد نیست تا همه ویژه گی های ایشان را بگوییم اما بخشی از آن را به نگاه حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند: علی جان تو هفت ویژگی داری که هیچ کس این هفت تا را ندارد. درصورتی که هم داشته باشد تو در قله هستی و او در دامنه پس هیچ گاه به تو نمی رسد. نخستین شخصی هستی که ایمان آوردی و به دین من پیوستی؛ تو در خانه خدا به دنیا آمدی این بالاترین ایمان است. ای علی وفادارترین فرد به عهد خدا هستی در همه حال و همه جا دستور خدا مهمترین چیز است. دارای عدالت علوی هستی. بصیرت قضاوت در حکومت خود داری به درد مردم رسیدگی می کردی و بین هیچکس فرق نمی گذاشتی و در نزد خدا مقرب هستی.

در صبوری و گذشت، حضرت علی (ع) از تمامی مردمان گوی سبقت را ربوده بود. امام علی علیه السّلام مثل دیگر زمام داران نبود که تنها به حکومت داری خود بیندیشد.

 هرکسی به خاطر خدا قدم بر دارد رنگ خدایی می گیرد و ماندگار می شود و خداوند به علی (ع) رنگ متفاوتی داد.

در شمشیر زدن مولا علی (ع) باید اشاره کنیم به جنگ با عمر بن عبدود که لقب لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار را گرفت همچنین شعر ای هما رحمت از استاد شهریار و اثر نقاشی استاد فرشچیان روز واقعه عاشورا که همه این آثار از اندیشه، راه و روش زندگی اهل بیت علیهم السلام نشات گرفته است.

 در صبوری و گذشت، حضرت علی (ع) از تمامی مردمان گوی سبقت را ربوده بود. برای اثبات این گفته، کافی است بالاترین درجات حلم او را به طور اعم در رفتار با اهل جمل و به طور اخص با مروان بن حکم و عبدالله بن زبیر ملاحظه کنیم. او در جنگ جمل بر مروان دست پیدا کرد. با آن که این شخص از دشمن ترین مخالفان علی علیه السلام بود، ولی امام علی علیه السلام از وی درگذشت.

 از سیره زندگی و اخلاق این بزرگ مرد از نویسندگان اهل سنت هم در مورد اخلاق علی علیه السلام احادیث بسیار است. علی (ع) جایگاه ویژه ای دارد که در روایات بسیار است.

 ولادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین‌ امام علی (ع) در مقدس‌ترین مکان عالم یعنی کعبه امری است که تنها متعلق به شیعه نیست و غیر‌شیعه هم آن را نقل کرده‌اند. بر این اساس، در منابع اهل تسنن از شخصی به نام یزید بن قعنب روایت شده است. در اینجا نقل اهل تسنن را روایت ‌می‌کنیم چراکه به‌ قول شاعر: «خوش‌تر آن باشد که وصف دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران».

 سعی کنیم در زندگی گوشه ای از کارهایی که علی علیه السلام انجام داد ما هم پیروی کنیم اگر نیازمندی به ما مراجعه کرد در حد توان به او کمک کنیم و صدقه بدهیم و انفاق کنیم همانطور که مولایمان سه شبانه روز با آب افطار کردند.

در این ماه بسیار استغفار کنید و روزه بدارید حتی به مقدار کمی که نیت هم کرده باشید ثوابش را خواهید برد و در آخر برای باز شدن گره های زندگی و کسب و کار و در زندگی رفتار هایمان را رنگ و لعاب خدایی بدهیم.

وقتی نام مبارک حضرت علی علیه السلام بر سر زبان جاری می شود یک سری اوصاف خوب در ذهن انسان ظاهر می شود پس در زندگی و کسب و کار برای خدا هم مانند مولایمان علی علیه السلام گام برداریم تا برکت و رزق حلال را در زندگی هایمان احساس کنیم و تا می توانیم رنگ و لعاب زندگی همچنین کسب و کارمان به رنگ خدا باشد.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">