مزینانی خبر داد: ضرورت اجرایی شدن کامل طرح کهاب در جایگاه‌های توزیع سوخت تهران :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر ضرورت اجرایی شدن کامل طرح کهاب در جایگاه های توزیع سوخت تهران تاکید شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه در تشریح مصوبات این جلسه با بیان اینکه نخستین دستور کار جلسه گزارش تحلیلی وضعیت آلودگی هوای استان طی ۳ سال اخیر بود که توسط دبیرخانه جلسه ارائه شد، افزود: در این گزارش وضعیت کیفی هوای تهران در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ و همچنین آمار مقایسه ای وضعیت هوا در سال های ۱۴۰۰ و تا روز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع راه اندازی شبکه ملی هشدار گرد و غبار در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: ارائه گزارش وضعیت انتشار ترکیبات آلی فرار در جایگاه های سوخت کلان شهر تهران دستور کار بعدی این نشست بود و مقرر شد برنامه زمانبندی دقیق و سریع برای اجرایی شدن کامل طرح کهاب در جایگاه های توزیع سوخت تهران از سوی شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی به کارگروه ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه گزارش کمی سازی خسارت های بهداشتی آلودگی هوای کلانشهر تهران در سال ۱۴۰۰ توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سومین دستور کار این نشست بود، اظهار داشت: در گزارش کمی سازی پیامدهای بهداشتی منتسب به آلاینده PM۲.۵، هزینه ها و پیامدهای اقتصادی و سلامتی ناشی از این آلاینده ارائه و بررسی شد.

وی ارائه گزارش مصرف گاز به تفکیک هر بخش و برنامه نحوه تأمین سوخت گاز واحدهای صنعتی و نیروگاه ها در نیمه دوم سال و ارائه خدمات و برنامه های تشویقی کاهش مصرف گاز توسط شرکت ملی گاز استان را دیگر دستور کار این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به گزارش ارائه شده در خصوص مصارف گاز در بخش های مختلف و همچنین تاکید استاندار تهران بمنظور جلوگیری از استفاده سوخت مازوت و غیر استاندارد از سوی نیروگاه ها و صنایع بزرگ مقیاس داخل و نزدیک شهر تهران، مقرر شد این شرکت نسبت به تحلیل و بررسی میزان کمبود گاز مصرفی واحدهای صنعتی، تجاری و خانگی برای فصل سرد پیش رو اقدام لازم را به انجام برساند.

مزینانی ادامه داد: گزارش وضعیت مراکز معاینه فنی استان نیز در دستور کار این جلسه قرار داشت و پس از طرح و بررسی موضوع مقرر شد ستاد معاینه فنی پیشنهادات برای بهبود شرایط معاینه فنی خودروها را به معاون عمرانی استانداری تهران برای پیگیری های آتی ارائه کند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اشاره کرد: یکی دیگر از مصوبات مربوط به برخورد پلیس راهور فراجا با خودرو های دودزا، فاقد معاینه فنی و فرسوده با توجه به در پیش رو بودن فصل سرما و احتمال وقوع شرایط وارونگی دمایی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ارائه برنامه جامع گرد و غبار برای اتخاذ تصمیمات لازم برای کنترل گرد و غبار و تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه های تهران از جمله روان آب های سطحی توسط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب از دیگر مصوبات در حاشیه این جلسه بود.

دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امسال، روز چهارشنبه 27 مهرماه به ریاست استاندار تهران، دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور سایر اعضاء، در محل استانداری تهران تشکیل شد.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">