🎭مزینان و هنر(۲) :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🎭مزینان و هنر(۲)

شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۳۹ ق.ظ

 

🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

✍️از شعر و شاعری که بگذریم و چه بسا همان طور که گفتیم افراد بسیاری در این زمینه فعال هستند و سروده های خود را تنها برای خلوت خویش می خواهند در زمینه موسیقی نیز هنرمندان مزینانی مشغول به فعالیت بوده و هستند؛ مرحوم فرج اله کدخدا(جعفری) یکی از هنرمندان این رشته بوده که ردیف های موسیقی و مخصوصا چهارگاه خوانی و شورخوانی و دوگاه را از هنرمندان صاحب نام آموخته بود و اجرایش در مزینان همه را متحیر می کرد و همچنین غلامحسین کارزار که از اولین خوانندگان موسیقی در مزینان بود در حال حاضر هنرمندانی مانند استاد سیدمصطفی جلالی پور فرزند زنده یاد حاج سید محسن که یکی از درخشان ترین چهره های این هنر است و ترانه های سنتی او بارها از شبکه های مختلف سیما پخش شده و بهترین و بزرگترین تالارهای کشور مانند تالار وحدت شاهد برگزاری کنسرت های وی با حضور اهالی هنر بوده  و آلبوم های زیبای او با چندین قطعه ی موسیقی درخشان توزیع شده است. خوانندگان جوان و ارزشمند دیگری که بازهم شاهدان مفتخر به نشر آثار آنان است مانندآقایان ؛ حسن تهرانچی، حسین ژیان مقدم ، سیدابوالفضل مزینانی، مجتبی کامکار، وحید و فرید صدیقی،حمید و وحید مزینانی و امید مزینانی ... در این هنر فعالیت دارند.

🔆افتخار آفرینی پی در پی استاد جلالی پور و حضور مداوم وی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی او را به یک چهره ی ماندگار هنری تبدیل کرده و کمتر کسی است که در مزینان با نام  این هنرمند مزینانی آشنا نباشد اما به منظور معرفی بیشتر او به برخی از فعالیت هایش در زمینه موسیقی اشاره می کنیم.

🔹آقا مصطفی در خانواده سادات جلیل القدر و والدین عاشق و شیدای اهل بیت علیهم السلام به دنیا آمد و پدر بزرگوار او سید محسن جلالی پورکه تا پایان عمر با برکتش مدیریت هیئت علی اکبری مزینان را برعهده داشت از همان کودکی مشوق فرزندانش در کار هنری بود و با همین رویکرد مصطفی که در مسجد خیابان خورشید فعالیت قرآنی و فرهنگی داشت و با لحن عربی و فارسی آشنا بود در موسیقی نیز پیشرفت خیلی سریعی کرد و در کلاس های اساتید بزرگ این رشته شرکت و آواز را به خوبی آموخت . او از سال1374 فراگیری آواز را نزد اساتید برجسته موسیقی تجربه کرد و  از محضر اساتیدی چون ابراهیم زمانی(شاگرد استاد مهر تاش) محمدعشاق (مکتب تبریز واستاد صالح عظیمی)، استاد سید کمال الدین عباسی(مکتب اصفهان محمد طاهر زاده)، استاد آل آقا و... کسب فیض کرده وهمچنین در یک دوره کارگاه آوازی استاد شجریان شرکت کرد.

 🔆تدریس در آموزشگاه های مختلف و همچنین فرهنگسراهای تهران از سال 1382،بر گزاری کنسرتهایی در تهران و شهرستانها، اجراهای برنامه و آموزش در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به مناسبتهای مختلف از سال 91  ، استاد مدرس آواز ایرانی و تدریس صداسازی و فن بیان به همراه زنده یادصدرالدین شجره و بیش از ده سال سابقه ی کاری و عضویت کانون خوانندگان ایرانی از دیگر فعالیت های این هنرمند مزینان است.
🔹استاد سیدمصطفی جلالی پور علاوه بر تدریس و آموزش در دانشگاه ها و دانشکده ها و آموزشگاه های معتبر و برنامه های هنری شبکه های تلویزیونی، با همکاری نوید دهقان و نسیم اربابی در گروه موسیقی قمر و ارنواز  از "آلبوم امان زهجر" که شامل هفت قطعه و تصنیف ؛ «خوشه چین،امان زهجر،نغمه نوروزی،در بهار امید،امان از این دل،آواز ابوعطا و رنگ ابوعطا» است در اسفند 1393 رونمایی کرد که مورد استقبال ویژه علاقه مندان موسیقی قرار گرفت. او اولین اثر موسیقایی خود را تقدیم به روح والدین سفرکرده خویش کرد.

🔹وی از سال 94تاکنون چهار کنسرت بزرگ موسیقی با همراهی گروه ارنواز و قمر در تالار شمس و وحدت برگزار کرده که با تحسین هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.
🎼دومین آلبوم موسیقایی استاد جلالی پور به صورت مشترک با سالار عقیلی و با عنوان ماه پشت ابر در سال گذشته  ٢۷ اردیبهشت ١٤٠٠ رونمایی شد.
با تعطیلی بعضی کلاس ها و برنامه های حضوری هنری این فرزند هنرمند مزینان در دوسال اخیر به خاطر کرونا او آموزش شاگردانش را به صورت آنلاین و در فضای مجازی ادامه داد و جالب است که تعدادی از این علاقه مندان به موسیقی خارج از کشور هستند و مشتاقانه در کلاس های مجازی استاد شرکت می کنند.

👈 سادیا جلالی پور خواهر این هنرمند پرآوازه مزینانی نیز در رشته بازیگری تآتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد . بازی در فیلم فصل فراموشی فریبا و سریال های زمین انسان ها و خروس از جمله کارهای ماندگار بانو سادیا جلالی پور است...

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">