مزینان و هنر(۳) :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مزینان و هنر(۳)

شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۵۹ ق.ظ

​🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

 

✍️چهره های ماندگار هنر مزینان در عرصه ی موسیقی نیز یکی دیگر از ویژگی های این دیار پرآوازه است و گویی سرنوشت آن  چنین رقم خورده که در هر زمینه ای از لطافت و خوبی یا اولین باشند و یا حرفی برای گفتن داشته باشند.

🔹 یکی از این چهره ها دو برادر فعال در رشته موسیقی آقایان امید و فرید صدیقی فرزندان زنده یاد داوود صدیقی هستند که تا کنون ضمن اجرای کنسرت های مختلف در استان خراسان رضوی آثاری موسیقایی از خود به یادگار گذاشته اند و به یقین مشوق این دو مرحوم پدر آن ها زنده یاد داوود صدیقی است که خود در زمینه نوازندگی فعال بود.

🔹امید صدیقی  دوازدهم خرداد 1360در مشهد  دیده به جهان گشود.از همان سنین کودکی به هنر موسیقی و آواز علاقه زیادی داشت و اولین گروه موسیقی خود را در سن 12 سالگی در مدرسه راهنمایی ظهوریان تشکیل داد و با این گروه در جشنواره ی موسیقی استان خراسان رتبه ی سوم را کسب کرد. یک سال بعد اولین اجرای صحنه ای را با گروه تاتر نیروی هوایی اجرا کرد که این اجرا مورد استقبال  قرار گرفت.

🔹در همان دوران بود که برادر کوچکترش فرید هم به نوازندگی روی آورد و همکاری این دو برادر با یکدیگر آغاز شد و آنها با یکدیگر به اجرای برنامه پرداختند. پس از چندی به خاطر کار پدر از مشهد به سبزوار نقل مکان کردند که این انتقال سر آغازی جدید در زندگی هنری او و برادرش بود. در همان ابتدای ورود به سبزوار مورد استقبال گروه های هنری شهر قرار گرفتند و با پیوستن به گروه کرال قائم اولین اجرا با این گروه را در فستیوال فیزیک ایران انجام دادند که امید خوانندگی این گروه 40 نفره را بر عهده داشت. از ترانه هایی که با این گروه اجرا کرد می توان به کارهایی مثل پرنده مهاجر ، همسایه ، لیلارو بردن و ... اشاره کرد.

🔹بعد از مدتی او به همراه برادرش گروه مستقلی به نام فرامید  (امید+فرید ) را تشکیل دادند و با این گروه مدت 6 سال پیاپی به اجرای برنامه در شهرهای مختلف پرداختند و بیش از صد اجرای صحنه ای داشتند.از هنرمندانی که در آن زمان با فرامید همکاری می کردند می توان به آقایان مجید ذوالقدر ، شهاب برآبادی ، الیاس امین ، سعید سلیمانی ، کاظم شکاری و خانم ها میترا شبرنگ ، مریم عبدالله زاده ، سعیده نجاریان و سوسن باباپور  اشاره کرد.آخرین اجرای گروه فرامید در سال 1387 بود . در همان سالها بود که به دیدن مرحوم بابک بیات رفت و استاد پس از شنیدن صدای امید او را تایید کرد و به او گفت که با تمرین بیشتر صدایت به یکی از  بهترین صداهای بعد از انقلاب تبدیل می شود.

🎼سال 1384 امید با شرکت در تست صدا و برادرش با تست آهنگسازی به طور رسمی همکاری خود را با صدا و سیما آغاز کردند و اولین کارشان را با شعری از شهرام نظر علی با عنوان به نام زندگی ضبط و اجرا کردند که بارها از شبکه های مختلف تلویزیون و رادیو پخش شده است.

🔹امید تا کنون بیش از بیست اثر در مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما ضبط کرده که از پر مخاطب ترین آنها می توان به رنگ آفتاب ، آیینه ی نرگس ، همسفر کبوترا ،ترانه ی رسیدن و زندگی اشاره کرد.

🔆برادران صدیقی همیشه پیشرفت هنری خود را مدیون پدر و مادرشان می دانند زیرا آنها همیشه از کودکی مشوق و پشتیبانشان بودند.

🔹امید یکی دیگر از دلایل موفقیتش را همکاری با برادرش می داند و در این باره می گوید : کارهای من و فرید از این جهت که با هم برادر هستیم و احساس هم را خوب می شناسیم معمولا کارهای خوب و موفقی می شود و  همین امر رمز موفقیت ماست.

🔹او همیشه از استادانی همچون بابک بیات ،  اسفندیار منفردزاده ، فرید زولاند و .... که در زندگی هنری اش نقش داشته اند به نیکی یاد می کند و خود را نسبت به هنرش متعهد و مسئول می داند.

امید صدیقی در دیدار با مهران مدیری

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">