گزارشی جامع از فعالیت مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان ...بخش دوم؛ تعهد و عمل :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراحل اخذ مجوز و فعالیت نگهداری سالمندان گرامی

✍️در قسمت پیشین از چگونگی شکل گیری مؤسسه عظیم و مردمی و عام المنفعه خیریه حضرت نرجس خاتون(س) مزینان  در گفت و گو با خانم فاطمه مزینانی گلستانی مؤسس و مدیر عامل  این مؤسسه نوشتیم اکنون به دیگر اقدامات او و خیریه ی تحت مدیریت این بانوی جهادگر که بیش از یک دهه چون نگینی در دل کویر می درخشد می پردازیم.

فاطمه مزینانی گلستانی:

🌐مرکز سالمندان؛ با ارائه ی مدارک  پرونده  ۱۵ نفر  پرسنل متشکل از پزشک ، فیزیوتراپ، پرستار، روان شناس ، مسئول فنّی ، بهیار  و افراد غیر متخصصی که قرار بود در بهزیستی مزینان  فعالیت نمایند به آن اداره ی کل معرفی شدند۰
اعضای کمیسون ماده 26  به ریاست آقای دکتر پوریوسف  معاونت محترم توانبخشی  وکارشناسان آقایان دکتر فیروزی و آرام و دیگر همکاران محترم شان روز یکشنبه 13 اسفند 96  با اعلام  رای موافق  نظر خود را اعلام داشتند.
🔆در نهایت این مرکز با فراهم شدن بسترهای مناسب  از 29 مهر 1397 شروع به پذیرش سالمندان کرد و چند نفر از مادران و پدران کهنسال که نیاز به مراقبت ویژه دارند معرفی و تیم 15 نفره پرستار و بهیار و کارکنان مربوطه مشغول خدمت به آن ها شدند.
🔹اکنون به حول و قوه ی الهی و با همراهی تمامی مزینان دوستان و همشهریان گرامی و خیرین نیکوکار ضمن پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و ادامه تکمیل فازهای بعدی مجتمع که ان شاءالله با مدد و همراهی شما عزیزان به زودی محقق می شود در نظر داریم برای روشنی دل های پدران و مادرانی که این مکان را خانه ی خود می دانند و در آن زندگی می کنند در محیط بیرونی فضای سبزی ایجاد کنیم که بخشی از کارهای اولیه مانند زیرساخت قرار دادن تجهیزات و چمن و درخت آماده شده است.
🔹ما در این چند سال آن چه به وجدان خود و مردم شریف مزینان تعهد داده بودیم عمل کردیم و با وجود تمامی خستگی ها و بعضی کارشکنی ها و انتقادهای برخی افراد که مدعی بودند این پروژه به شکست می رسد راه خود را ادامه دادیم و شکر خدا بنایی در ابتدای ورودی مزینان عزیز ایجاد کردیم که هر تازه واردی را به خود معطوف می کند و بی شک این ساختمان زیبا که از آن به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی خدمات روستایی کشور یاد می شود مایه ی مباهات و صدالبته امید آیندگانی که می خواهند برای این مردم قدم بردارند می باشد.


👈شاید برای بعضی افراد هنوز این شبهه وجود داشته باشد که اگر روزی پذیرش سالمندی در این جا انجام نشد یک ساختمان عریض و طویل به چه دردی می خورد؟! ولی جواب خیلی صریح و روشن است؛ این بنای عظیم در خاک مزینان است و کسی نمی تواند آن را به جایی انتقال دهد ضمن آن که با نظر مسئولین محترم و در رأس آن بهزیستی استان و کشور، این مکان قابلیت تغییر به کاربری آموزشی دانشگاهی و یا مرکز سلامت و حتی بیمارستان را دارد که بازهم نفع آن برای آحاد مردم مزینان و منطقه و حتی استان های مجاور می باشد. خادمان شما افق و چشم اندازی بسیار وسیع برای حال و آینده در نظر گرفته اند که با تمامی مشکلات موجود پا به میدان گذاشته و ده سال مجاهدت کرده اند تا این مرکز مهم به سرانجام برسد و بی تردید تمامی کمک های خیرخواهانه نیک اندیشانی که به این مجتمع ارزانی داشته اند در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است و ان شاءالله اجر و ثوابی در روز حسرت برای خود و عزیزانشان خواهد بود و امیدواریم با همین نگاه بتوانیم موقوفاتی که در اختیار مردم عزیز و شریف ما هست و یا خودشان بنا دارند جایی و یا سرمایه ای را در راه خیر وقف کنند به این مکان اختصاص دهند که بتوان تمامی اهداف را در آن به سرانجام رساند. در بخش های بعدی بازهم گزارش فعالیت و کمک های خیرخواهانه خیرین عزیز تقدیم شما یاران خواهد شد.
🔹اما قبل از آن ذکر این نکته لازم و ضروری است که با اجرایی شدن فاز دوم در حال حاضر یک هزار متر بنای ساختمانی در اختیار مرکز است و در آن فعالیت های مربوطه انجام می شود.

🌐اکنون پس از گزارش های اولیه چگونگی شکل گیری و اقدامات انجام شده در راستای اهداف از پیش تعیین شده و در حین انجام پروژه بهزیستی مزینان لازم است برای استحضار شما عزیزان همیشه همراه گزارش آماری از بعضی دیگر فعالیت ها به حضورتان تقدیم شود:
1-تاسیس مرکز فنی حرفه ای برای آموزش هنرجویان خیاطی ویژه خواهران با اهدای مدرک رسمی فنی حرفه ای سبزوار
2- تاسیس مرکز پیش دبستانی و مهدکودک امیدان نبی(ص)
3-تأسیس مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س) با ثبت رسمی
4-برگزاری برنامه های اوقات فراغت نوجوانان با راه اندازی کتابخانه
5 تشکیل حلقه ۳۱۳ تن یاران امام زمان (عج)
6برگزاری جشن های بزرگ مناسبتی به ویژه در دهه ی فجر
7-برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی ویژه سالمندان و معلولان
8- برگزاری دوره های آموزشی مختلف اجتماعی و فرهنگی ویژه بانوان
9- برپایی نمایشگاه سفالگری و کاردستی و نقاشی
10-ایجاد کلینک های یک روزه با حضور پزشکان متخصص و عمومی به مناسبت های مختلف و پذیرش و معاینه رایگان مردم شریف مزینان و منطقه
11-پرداخت وام اشتغال حدود  700 میلیون تومان(مخصوص معلولان و بانوان خودسرپرست با معرفی به اداره بهزیستی شهرستان)
12-پرداخت وام قرض الحسنه بدون بهره 50 میلیون تومان
13-پرداخت کمک هزینه جهیزیه  15 میلیون تومان
14پرداخت کمک هزینه مناسب سازی مسکن  20 میلیون تومان
15-پرداخت کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی   25 میلیون تومان
16-اهدای لوازم تحریر و غیره 5 میلیون تومان
17-پرداخت سبد کالا برای  3000  نفر بالغ بر  یکصد  میلیون تومان  
18-پرداخت مستمری ماهانه  حداقل برای 60 نفر
19-کمک هزینه سرمایه کار  10 میلیون تومان
20-تحویل وسایل توانبخشی ( ویلچر تشک مواج و ....)  20 میلیون تومان
21-کمک هزینه دارو و درمان  40 میلیون تومان
22-کمک هزینه  بلاعوض و ساخت مسکن و غیره به ارزش 130میلیون تومان  
23-کمک هزینه وسایل ضروری زندگی  25 میلیون تومان
24-کمک هزینه تامین معیشت  حدود 8 میلیون تومان... 

      ─┅─═इई 🌸🌺🌸ईइ═─┅─

چه زیبایی بهتر از این بنای خیر اگر شما هم دوست دارید از اجر و ثواب معنوی خدمت به محرومان بهره مند شوید بسم الله


🔸شماره حساب مؤسسه خیرّیه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان
 0104796105000
🔸شماره کارت عابر بانک
«#بانک_صادرات» به نام مؤسسه ی خیرّیه حضرت نرجس خاتون (س) و مجتمع بهز یستی مزینان:

                                6037691990029407
🔸شماره ی همراه مدیر عامل: فاطمه ی مزینانی ( گلستانی)
                                       09122893324

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

 

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">